Oud 26-11-2002, 14:14
Ninnoc
Ninnoc is offline
hi ik neem aan dat alle mensen hier wel een voorliefde hebben voor kunst en/of literatuur. Maar op wat voor manier, veel mensen zijn hier zelf actief. Vind je dat bovendien kunst??
Zijn er ook mensen zoals ik die niet echt zelf iets doen maar wel ontzettend van kunst houden en ook graag zelf een kunstcollectie zouden willen opbouwen. Ik zou zo graag later als ik groot ben veel geld verdienen, maar dan zou ik het ook allemaal weer uitgeven. Ik zou een zeer grote en mooie collectie willen opbouwen helemaal voor mij alleen. Of is dat weer egoistisch, zou kunst in musea moeten hangen zodat iedereeen (die een toegangsprijs betaalt) ervan kan genieten?
Oud 26-11-2002, 15:02
Verwijderd
Zelf zou ik ook graag zelf speciale uitgaven van boeken (1e druk bv) en andere vormen van kunst thuis willen hebben, lekker aan de muur of in een mooie kast, om er lekker zelf van te kunnen genieten in mijn omgeving. Musea vind ik niet zo super, een beetje onpersoonlijk..

Maar goed, ik denk dat ik wel een grote liefde heb voor kunst in een ruime vorm, boeken, tekeningen, schilderijen, films, foto's... van alles dus
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 22:05
Vlooienband
Vlooienband is offline
Na een lange tijd jagen, heb ik de eerste druk van de vertaalde versie van Niemand is onsterfelijk (Beauvoir) te pakken gekregen. Het heeft me tijd en geld gekost, maar het is het waard.

Wat ik doe, noem ik geen kunst. Ik zou niet durven.

Liefde vind ik een vreemd iets, ik gebruik het woord 'passie' liever. Ik heb een passie voor schrijven. En lezen.

Om me mijn beroep er van te maken... Nee. Ik ga voor het geld.
Oud 26-11-2002, 22:49
Verwijderd
Eigenlijk heb ik het niet zo op het instituut kunst. Ik bekijk dingen die ik mooi vind en geniet daar op mijn eigen manier van. Of dat nu een doodgereden vogel is of een Picasso, dat maakt me dan weinig uit.

Ik probeer me weinig aan te trekken van wat men bepaalt dat ik als kunst moet zien, zoals men het liefst in musea, televisie, winkels en soms op school doet.

Zelf vind ik mijn verhalen de hoogst haalbare vorm van kunst, omdat ik het zelf vaak mooi vind. Nee, ik overdrijf. Vaak zat zie ik zelf ook wel dat het geen ruk voorstelt. Mijn mening over wat ik doe verschilt per moment.

Vroeger was ik anaalgefixeerd als het om het verzamelen van dingen ging. Nu weet ik dat wel wat te beperken als het om boeken gaat, de vorm van 'kunst' die mijn aandacht het meest trekt. Ik verzamel zoveel mogelijk werk van bepaalde schrijvers die me goed liggen en zorg dat ik altijd nog een mentale lijst van zeldzame/moeilijk te krijgen titels heb die ik hoop tegen te komen.

Natuurlijk, ik kan ze bestellen via internet en ze binnen een week in huis hebben, maar dan is de lol er af. Zelfs een nacht lang brute seks met een dozijn mooie en gewillige vrouwen kan niet gelijk staan aan het gevoel van geluk dat mij overspoelde toen ik na tweeënhlaf jaar zoeken eindelijk National Lampoon's Doon (van Ellis Weiner, parodie op het meesterwerk van mijn favoriete science fiction auteur Herbert) vond voor drieënhalve euro.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten