Oud 31-12-2001, 15:57
John-17
John-17 is offline
Ik heb net een oefenexamen Latijn gemaakt (Metamorphosen) en na het lezen van de antwoorden kwam ik op de volgende stelling:
De makers van de examens zijn een stel hypocriete onbenullen die geen verstand hebben van Latijn en die de lelijkste vertalingen bedenken om de mooiste Latijnse vormen te vertalen, en dingen die buiten hun beperkte Latijnse dogma vallen meteen foutrekenen.
Voor zover hier nog aan te twijfelen valt, krijg ik graag jullie negatieve reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2001, 16:06
Lateralus
Lateralus is offline
tsja, dat soort mensen moeten altijd hun gelijk krijgen. het zijn net kleuters.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 16:15
John-17
John-17 is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:
tsja, dat soort mensen moeten altijd hun gelijk krijgen. het zijn net kleuters.
ja precies
mijn leraar Latijn moesten ze eens voorzitter maken van de examencommissie Latijn, die is tenminste fair ;]

Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 18:01
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
John-17 schreef:
Ik heb net een oefenexamen Latijn gemaakt (Metamorphosen) en na het lezen van de antwoorden kwam ik op de volgende stelling:
De makers van de examens zijn een stel hypocriete onbenullen die geen verstand hebben van Latijn en die de lelijkste vertalingen bedenken om de mooiste Latijnse vormen te vertalen, en dingen die buiten hun beperkte Latijnse dogma vallen meteen foutrekenen.
Voor zover hier nog aan te twijfelen valt, krijg ik graag jullie negatieve reacties.
Op zo'n algemene stelling is het moeilijk reageren, positief zowel als negatief. Geef eens voorbeelden van hypocriet, onbenul, enz. Overigens ben ik het met je eens dat er vaak wel wat op examens is aan te merken, maar jij bent wel héél erg negatief.

Overigens: het is niet algemeen bekend wie lid is van dergelijke commissies; misschien jouw leraar wel...

Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 18:12
John-17
John-17 is offline
ja je hebt wel gelijk
kwas een beetje pissed omdat ik naar mijn mening teveel fout had en omdat de vragen ook nog eens fout gesteld waren!

btw
als mijn leraar lid was, werden er wel goede examens gemaakt
ik ben ervan overtuigd
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 00:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
John-17 schreef:
en dingen die buiten hun beperkte Latijnse dogma vallen meteen foutrekenen.
Je drukt het wat vreemd uit, maar als ik goed begrijp wat je bedoelt, denk ik dat je op dit punt gelijk hebt. Ik zou het woord "beperkte" evenwel schrappen en de woordgroep "Latijnse dogma" in duidelijkere woorden proberen te verwoorden.
Maar de gedachte "een bord voor hun kop" in relatie tot de normering in het correctiemodel komt duidelijk genoeg naar voren.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 00:39
John-17
John-17 is offline
yep je hebt gelijk
beetje vaag ben ik altijd geweest
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken