Oud 22-11-2002, 08:45
Beyoned
Beyoned is offline
hey mensen,
ik was wel even benieuwd wat jullie meing is over het zo opkomende draadloos internetten.

een vriend van me loopt momenteel stage bij introweb (computer bedrijf in hengelo,dat bedrijf is de eerste in heel nederland die daar mee bezig is.
ze hebben momenteel een schotel op het stadhuis van losser geplaatst en daar zijn ze aan het experimenteren.

aangezien helaas het noodlot toesloeg op de UT twente was bij mijn stageplek: Saxion hoge school enschede, 2 dagen de internetverbinding eraf.(onze internet verbinding liep via surfnet dat gevestigd was in dat gebouw)

nu is vanaf vanochtend onze nood internetverbinding reeds afgerond.We zitten nu ook draadloos,een hele grote antenne op het dak was alles wat nodig was.

nu hoorde ik al enige tijd geleden dat dat zo super snel moest zijn en zo super goed.
Dit valt me nog wel zeer tegen

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 620.7 KByte/sec

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 181.3 KByte/sec

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 297.0 Conn/min

(bronpeedtest.nl)

wat is jullie mening hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2002, 10:10
a new noise
a new noise is offline
ze proberen momenteel op veel plaatsen (die nog geen breedband hebben bijv) een dikke verbinding ergens te leggen en die draadloos te sharen...
daarvoor moeten zich bijv wel vaak eerst 50 mensen aanmelden om de hele plaats te dekken

en dat zijn wel aardige projectjes voor de mensen die het nodig hebbe
Oud 22-11-2002, 10:22
Blizz
Blizz is offline
was pas in radar, zo'n consumentenachtig programma ...
iig dat ging over dat als je een draadloos netwerk standaard installeerd dat er dan geen encryptie is en dat je dan gewoon met een laptop internet kan krijgen en met een simpel programmatje toegang tot alle file op die computers..

Gingen ze ook proef op de som doen.. dat was echt cool.. die gast loopt (met een laptop) gewoon over de herengracht ofzo in amsterdam en af en toe heeft ie ineens internet verbinding enzo , ging ie daarna access krijgen tot de files met een progje en liet hij dmv een uitdraai uit de printer BINNEN bij die bedrijven de mensen naar buiten komen en toen legde hij het uit

echt jammer dat ik geen laptop heb met remote internet, want dat lijkt me wel cool om ook te doen ..

igg draadloos netwerk is dus best cool als me maar wel weet wat je moet doen (encryptie aanzetten bijvoorbeeld ), doe je dat niet dan kan je volgens mij best gevoelige informatie op een makkelijke manier in slechte handen laten vallen
Oud 22-11-2002, 11:28
Razzle
Razzle is offline
Ik vind het wel geinig, een keer gedaan
Oud 22-11-2002, 16:50
Beyoned
Beyoned is offline
jah so is het wel lijp

maart ik bedoel eigenlijk een compleet netwerk via een schotel internet geven...

snelheid enzo valt me zwaar tegen

(ik was dan ook surfnet gewend he ,das ut)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 01:50
Verwijderd
Je hebt zeker met opzet de pingtimes niet gepost. Het is een bekend feit dat internet via de satelliet gewoon ongelooflijke kutpings heeft, nog vele malen slechter dan een analoog 56k-modem.

Overigens geloof ik er niet in. Ik zie meer heil in 'glasvezel tot de deur', een initiatief wat al enkele tijden draait in oa Utrecht (in studentenflats) en wat keisnel is: downloadsnelheden tot 60-70mbit (enkele megabytes per seconde, ja) en vergelijkbare uploads. Dat is pas écht streaming video. Daarbij vergeleken is een slordige 600kb/sec maar schraperig, dat haal je ook wel met een rappe ADSL-lijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 14:13
Verwijderd
Dus dat zijn die geschifte lui waar m'n klasgenoten het al over hadden . Je kunt beter gewoon een kabel of ADSL-netwerk aanleggen, met heel Losser (20000 waarvan een paarduizend potentieel klant schat ik) op 1 schoteltje schiet niet echt op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten