Oud 16-03-2002, 11:55
kleinedraak
Ik geloof dus wel in god enzo maar ik heb hulp bij mijn problemen en dan hb ik het maar steeds over god enzo. Zij gelooft niet in hem, hoe moet ik haar uitleggen wat ik voel of bedoel!! Help me het is best belangrijk
DE stem via god: Sam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2002, 12:03
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Met een juiste spelling en goede woorden komt met al ver

Tsja, het is een groot verschil, een geloofsverschil. Misschien moeten jullie beide proberen te nuanceren. Het is belangrijk dat je begrijpt dat God niet wil dat je over hem spreekt, dat je hem aanbidt of zijn woorden uitdraagt. Dat doet iedereen immers automatisch al.
Het is belangrijk voor haar om te begrijpen dat God een metafoor kan zijn voor vele dingen, ook mooiere dingen dan de over het algemeen overwogen God.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 12:10
mitsj
mitsj is offline
doe dat niet , ze weet dat jij in een primitiefe gedachte gelooft en zij niet.
ga eerst zelf maar eens na waarom jij in een god gelooft en zie dan ook in dat je alleen maar gelooft omdat je ouders je die gedachte hebben opgelegd.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 13:29
wyner
wyner is offline
Geloven moet en kun je niet verklaren, je doet/voelt 't gewoon. Zij zal het moeten leren accepteren, net als jij van haar zal moeten accepteren dat zij er niet in gelooft.

[Dit bericht is aangepast door wyner (16-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 13:45
sase
sase is offline
Citaat:
mitsj schreef:
doe dat niet , ze weet dat jij in een primitiefe gedachte gelooft en zij niet.
ga eerst zelf maar eens na waarom jij in een god gelooft en zie dan ook in dat je alleen maar gelooft omdat je ouders je die gedachte hebben opgelegd.
Ik ben wel gelovig en m'n ouders niet...hoe zou ik die gedachte opgelegd gekregen hebben?
Oud 16-03-2002, 14:03
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
sase schreef:
Ik ben wel gelovig en m'n ouders niet...hoe zou ik die gedachte opgelegd gekregen hebben?
Hoe makkelijk mensen altijd een uitzondering als regel willen maken he.

Jij bent hoogst waarschijnlijk ook bekend gemaakt met geloof, misschien niet door je ouders, dan wel door een familielid of een invloedrijke vriend(in).

Geloven doe je niet vanaf je geboorte, dat is iets wat je kopieert of ingeprent krijgt door andere mensen.

Groetjes
Ben(die zelf niet gelooft en zijn moeder wel
Oud 17-03-2002, 12:08
jimmyO
jimmyO is offline
Ik ben bang dat kleineghcdraak zich niet veel beter voelt als hij dit allemaal leest. Nou ja, iig een tip voor jou;

Eerst kijken wat ze niet weet. En wat ze niet wil weten. Je kan natuurlijk moeilijk het gaan opdringen. (Maar ik vind wel dat ze ook een beteje open dr voor kan staan. Het is toch het belangrijkste in jou leven)
Oud 17-03-2002, 12:23
miro
miro is offline
Ik ben dus ook iemand die TOTAAL NIET in god en dat soort shit geloofd. Iemand die geloofd mag dat van mij best doen, maar ik heb totaal geen behoefte aan uitleg en dat soort dingen. Leg mensen geen dingen op, laat iedereen geloven wat hij/zij wilt. Dat doe jij ook dus laat haar dat ook doen. Je kunt haar misschien best in woorden uitleggen waarom je gelooft en dat is dan oke, maar verwacht niet dat zij er begrip voor opbrengt. Zeg haar gewoon waarom je gelooft en laat het daarbij.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 14:56
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
hoef je niet uitteleggen....of aleen wat je geloofd = dus in god toch? je geloofd wat je geloofd denkik
Oud 20-03-2002, 16:56
misanthroop
misanthroop is offline
Bestaat er wel zoiets als een reden om te geloven ?? Voor alle gelovigen is dat toch net zo logisch als het feit dat zon schijnt, daar is ook geen reden voor, het is gewoon zo. Voor iedere ongelovigen net zo goed, maar dan omgekeerd.
Verschil is dat iedereen weet dat de zon schijnt, maar niet iedereen weet dat/of God bestaat. Dat mogen we helemaal zelf weten. Sommige mensen noemen het religie, anderen toeval. Accepteer dat van elkaar zou ik zeggen. Misschien wat minder tactisch is vragen hoe ze het kan geloven dat God niet bestaat ?? Da's toch onwaarschijnlijk ?!

Kan iemand dit verklaren :: toen men mij het christendom leerde kennen geloofde ik niet, sinds ik dat zelf mocht doen wel. Heb ik het mezelf dan opgelegd of zo ?? Da's toch onzin !!
Oud 21-03-2002, 09:05
PrackaH
PrackaH is offline
Ik denk dat het een beetje bij haar ligt...als zij zich niet kan inleven in hoe jij over dit soort zaken denkt, dan ligt dat aan haar lijkt mij. Maar dat is het probleem ook niet. Nou, ik vind dat zij best wat begripvoller kan zijn en als zij dat niet wil...tja, dan maar niet.
Oud 21-03-2002, 15:52
Verwijderd
probeer eens onder ogen te zien dat jij een realiteit voor jezelf hebt geschapen waarin jouw normen en waarden gelden. waarin jouw onwetenheid een beelt vormt waarin een hoger wezen, die jij aanbid, complete controle over je leven heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten