Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij bent hoogst waarschijnlijk ook bekend gemaakt met geloof, misschien niet door je ouders, dan wel door een familielid of een invloedrijke vriend(in). Geloven doe je niet vanaf je geboorte, dat is iets wat je kopieert of ingeprent krijgt door andere mensen. Groetjes Ben(die zelf niet gelooft en zijn moeder wel ![]()
|
![]() |
Ik ben bang dat kleineghcdraak zich niet veel beter voelt als hij dit allemaal leest. Nou ja, iig een tip voor jou;
Eerst kijken wat ze niet weet. En wat ze niet wil weten. Je kan natuurlijk moeilijk het gaan opdringen. (Maar ik vind wel dat ze ook een beteje open dr voor kan staan. Het is toch het belangrijkste in jou leven)
|
Ik ben dus ook iemand die TOTAAL NIET in god en dat soort shit geloofd. Iemand die geloofd mag dat van mij best doen, maar ik heb totaal geen behoefte aan uitleg en dat soort dingen. Leg mensen geen dingen op, laat iedereen geloven wat hij/zij wilt. Dat doe jij ook dus laat haar dat ook doen. Je kunt haar misschien best in woorden uitleggen waarom je gelooft en dat is dan oke, maar verwacht niet dat zij er begrip voor opbrengt. Zeg haar gewoon waarom je gelooft en laat het daarbij.
|
![]() |
|
![]() |
Bestaat er wel zoiets als een reden om te geloven ?? Voor alle gelovigen is dat toch net zo logisch als het feit dat zon schijnt, daar is ook geen reden voor, het is gewoon zo. Voor iedere ongelovigen net zo goed, maar dan omgekeerd.
Verschil is dat iedereen weet dat de zon schijnt, maar niet iedereen weet dat/of God bestaat. Dat mogen we helemaal zelf weten. Sommige mensen noemen het religie, anderen toeval. Accepteer dat van elkaar zou ik zeggen. Misschien wat minder tactisch is vragen hoe ze het kan geloven dat God niet bestaat ?? Da's toch onwaarschijnlijk ?! Kan iemand dit verklaren :: toen men mij het christendom leerde kennen geloofde ik niet, sinds ik dat zelf mocht doen wel. Heb ik het mezelf dan opgelegd of zo ?? Da's toch onzin !!
|
![]() |
Ik denk dat het een beetje bij haar ligt...als zij zich niet kan inleven in hoe jij over dit soort zaken denkt, dan ligt dat aan haar lijkt mij. Maar dat is het probleem ook niet. Nou, ik vind dat zij best wat begripvoller kan zijn en als zij dat niet wil...tja, dan maar niet.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|