Oud 14-02-2002, 13:14
VIPKilla
VIPKilla is offline
Lees maar ff..
Ik vind het wel goed mensen die er baat bij hebben moeten het gewoon kunnen gebruiken vind ik...

Rotterdam gaat medicinale cannabis telen

Uitgegeven: 14-2-2002 13:22

DEN HAAG - Twee Rotterdamse stichtingen gaan de eerste cannabis voor medische toepassing leveren. De medicinale cannabis wordt gebruikt voor onderzoek van 16 MS-patiënten. Marihuana en hasj verminderen de pijn misselijkheid en stijfheid die ontstaan door de ziekte of door de behandelingen.

Het Bureau voor Medicinale Cannabis (BMC) van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft de eerste legale telers van Europa geselecteerd. Het zijn het Institute of Medical Marijuana en Maripharm. Het laatste bedrijf zal ook de metalen pijpjes, om de cannabis te inhaleren, leveren.

Op dokterrecept

Minister Borst maakte donderdag bekend dat het BMC en het VU medisch centrum in Amsterdam een overeenkomst hebben gesloten voor het kleinschalige onderzoek. Het Bureau voor Medicinale Cannabis levert ook cannabis aan apotheken. Voortaan zal het mogelijk zijn medicinale cannabis op dokterrecept te verkrijgen.

Voor de productie van deze cannabis heeft zich een groot aantal telers aangemeld. Het ministerie verwacht dat de telers vanaf het voorjaar 2003 het geneesmiddel kunnen leveren.

Coffeeshop

Gebruik van hasj en marihuana onder patiënten die lijden aan ziekten als MS, aids of kanker is niet uitzonderlijk. Sommige apotheken leveren al cannabis op recept. Maar dit gebeurt zonder medische begeleiding en is in strijd met de wet. Soms halen patiënten het zelf in een coffeeshop of krijgen het van een patiëntenvereniging.

Borst heeft gezegd niet negatief te staan tegenover vergoeding van de medicinale cannabis door zorgverzekeraars. Het zou namelijk het gebruik van anderen medicijnen verminderen. Enkele verzekeraars doen dat al, meestal in een aanvullend pakket. De vergoeding ligt moeilijk omdat nog steeds niet wetenschappelijk is bewezen dat het middel werkt.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2002, 14:26
MasterMolly
MasterMolly is offline
Dat isz. Maar zal ook misbruik van gemaakt worden denk'k
Oud 14-02-2002, 15:29
independancy wanted
independancy wanted is offline
hoe wordt medicinale cannabis trouwens gebruikt? Ik neem aan dat je het niet moet roken... Capsules ofzoiets? Of thee?
Oud 14-02-2002, 21:05
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
hoe wordt medicinale cannabis trouwens gebruikt? Ik neem aan dat je het niet moet roken... Capsules ofzoiets? Of thee?

volgens mij met verdamper...
Oud 14-02-2002, 21:31
A-man
A-man is offline
Citaat:
MasterMolly schreef:
Dat isz. Maar zal ook misbruik van gemaakt worden denk'k
Tuurlijk, maar iedereen die een beetje goeie wiet wil gaat hier geen moeite voor doen want dit is weer zo volgens de wet en dan moeten ze zich aan een lage percentage thc houden, maarja gratis wiet is beter dan niks he .

Oud 19-02-2002, 12:36
Verwijderd
maarre... als de THC er maar in blijft zitten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 14:49
Isa
Isa is offline
Citaat:
sjek schreef:
maarre... als de THC er maar in blijft zitten

er zitten meer werkzame stoffen in wiet dan alleen THC. er zit ook nog een of ander angstverlagend stofske in hebbik pas nog in de krant gelezen, in eenzwelfde soort artikel.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:05
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
had ik maar ms
Oud 19-02-2002, 17:19
Locke
Locke is offline
Citaat:
onzinnigegothic schreef:
had ik maar ms

Oud 24-02-2002, 13:43
aguila
aguila is offline
Hey,
is dit ook voor mensen die astma hebben?
Daar heb ik tenminste van gehoord.
Want als je een kleine hoeveelheid gebruikt dan maakt het je longe schoon. Ik heb namelijk astma en gratis wiet klinkt wel relaxed.
Oud 25-02-2002, 11:02
Isa
Isa is offline
Citaat:
aguila schreef:
Hey,
Want als je een kleine hoeveelheid gebruikt dan maakt het je longe schoon. Ik heb namelijk astma en gratis wiet klinkt wel relaxed.

al die teer lijkt me niet echt goe voor je longen. wel een Vaporizer gebruiken dan.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 21:52
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
Citaat:
aguila schreef:
Hey,
is wel beter ik heeft ook astma, scheelt lekker veel geld
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten