![]() |
||
Citaat:
Nee zeker niet, je hebt hele lekkere vervangers en gezond en ethisch goed eten voelt gewoon geweldig. Wat wel lastig is, is dat we op dit moment niet genoeg geld hebben om altijd naar de de natuurwinkel te gaan, dus sommige dingen zijn moeilijk te checken, maar als ik over een jaar meer geld heb, kan ik wel alles checken omdat ik dan alles van de natuurwinkel kan kopen. |
![]() |
|
Ik denk dat je niet meer dan 3 liter moet gaan drinken. 3 liter zal niet slecht zijn, maar je moet een klein beetje oppassen met te veel water. Een halve liter meer zou denk ik ook wel goed zijn. Nouja, 3 liter is volgens mij het maximum als iedere dag die hoeveelheid drinkt, maar dat weet ik niet zeker (lekker veel heb je aan mij).
Te veel water drinken heeft te maken met diffusie (osmose). Je cellen kunnen zeg maar te veel water opnemen en daardoor barsten (even kort gezegd). Ik hoop dat je genoeg aan deze informatie hebt.
||
Citaat:
|
Ik drink zelf ook heel veel. Ook alleen maar water en thee....is heel goed voor je lichaam (het water dan natuurlijk), en het voert afvalstoffen sneller uit je lichaam. Volgens mij kan het niet echt kwaad. Pas als je meer dan 5 liter op een dag drinkt, want dan kunnen je nieren het niet meer bijhouden. Maar 3-4 liter per dag (wat ik zelf ongeveer drink), is geen probleem. Je moet er alleen wel vaker van plassen (
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
ha, ik herken veel van je 'probleem'. ik doe nl precies hetzelfde.. ik probeer me er niet teveel zorgen over te maken... ik let gewoon goed op wat voor thee ik precies drink.. en af en toe wat chips en vegan dropjes (bij de tuinen heb je een paar soorten die eetbaar zijn voor veganisten... ook heb je van het merk panda nog dropjes...)...
bij thee ligt het eraan wat voor thee. bij kruidenthee, rooibosthee en groene thee is er geen probleem voor je gezondheid, maar teveel zwarte thee kan wel problemen geven. daar zit nl looizuur in en dat is ergens slecht voor, hoewel ik zo niet precies weet voor wat. ook zit er theine in thee.. op zich niet veel mis mee, maar als je dr echt heel veel van binnen krijgt is dat niet goed, vergelijkbaar met een teveel aan cafeine. overigens: ik ben ook veganist en ik vind het ook niet moeilijk. ik voel me beter wanneer ik iets niet kan eten dan wanneer ik het wel eet en me dan schuldig voel. in het begin is het even wennen, maar uiteindelijk krijg je er wel handigheid in en kan je soms zowat voorspellen of ergens dierlijke dingen inzitten.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Sportschool slecht voor groei? Trkeskin | 3 | 05-11-2012 16:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Is het slecht... KiMZz | 7 | 29-05-2006 12:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
uhm is dit gezond?? dollie | 32 | 10-03-2004 19:06 | |
Psychologie |
ik vraag me af he? Is dit normaal? Eend | 19 | 25-01-2004 18:42 | |
Seksualiteit |
sex met iemand die zwanger is BlackMystery | 45 | 18-07-2002 20:00 | |
Software & Hardware |
ok ik ben er achter wat voor moederbor ik heb, is deze slecht? mad operator | 9 | 28-04-2002 11:49 |