Oud 06-03-2002, 10:44
dennis
dennis is offline
Ik moet een werkstuk maken over acupunctuur en dan vooral ingaan op de vraag, waar of niet waar. Volgens mij moet je in acupunctuur geloven om het te laten werken. Wil iedereen die hier een mening over heeft please reageren????????? Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 10:48
Verwijderd
Misschien dat het wel kan werken, weet niet.

Ik denk dat het ligt aan het placebo-effect...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:47
marieke_temp
marieke_temp is offline
een vriendin van me loopt bij een acupuncturist (?) tegen haar hooikoorts. vorig jaar was ze te laat begonnen (al in de hooikoortsperiode zeg maar) en toen werkte het niet, of ze er dit jaar last van krijgt weet ik niet.
ik denk dat je het beste wat van die acupunctuur-beoefenaars kan interviewen, net als wat 'patienten' (met positieve en negatieve ervaringen) want dat staat nog erg actief ook, vinden leraren altijd wel erg okay...
Oud 06-03-2002, 12:35
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
bij mij heeft het geholpen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:17
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Het werkt dus ECHT wel! Dankzij acupunctuur ben ik grotendeels van mijn migraine afgekomen!

*naalden-lover*
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:42
Snufje
Snufje is offline
Het werkt wel, mijn vader is er heel erg van afgevallen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:26
ekki
ekki is offline
ik kan het natuurlijk niet vinden, maar ik dacht dat het zelfs wetenschappelijk bewezen was dat het werkt.

ik denk dus ook wel dat dat kan, ja. sommige mensen die piercings zetten waarschuwen ook voor acapunctuurpunten (vooral in het oor), waar hij/zij per ongeluk doorheen zou kunnen prikken, wat lastige gevolgen zou kunnen hebben (zoals vreetbuiten, hoofdpijn, enz).

als je deze site nog niet had ontdekt: hij is heel handig voor je werkstuk misschien: http://www.acupunctuur.com/acupunctuurinfo.html
Oud 06-03-2002, 15:31
ekki
ekki is offline
misschien toch wel een beetje gevonden (op diezelfde site):

Citaat:
Wat in China proefondervindelijk is ontdekt, is veel later in het Westen fundamenteel onderzocht. Namelijk dat er een relatie bestaat tussen de organen en de huid (Head heeft die wetenschappelijk bewezen). Head liet zien dat een niet goed functionerend orgaan via het zenuwstelsel signalen doorgeeft aan het ruggenmerg. Het betreffende huidgebied dat bij dezelfde reflexboog van het disfunctionerende orgaan hoort, wordt dan ook geprikkeld.
Een bekend verschijnsel is de uitstralende pijn naar de linker arm bij een hartaandoening.
In China is men er achter gekomen dat het omgekeerde soms ook mogelijk is !
Zo kan een acupuncturist door activeren van een acupunctuur punt van de dikke darm een aandoening van die dikke darm behandelen.
Dr. H.G.Kho heeft als eerste Nederlander in zijn proefschrift “Acupuncture in Anaesthesia and Surgery, Study in China and the Netherlands” bewezen dat acupunctuur ook bij bewusteloze patiënten werkzaam is. In het proefschrift legt hij het wetenschappelijk verband tussen acupunctuur en wetenschap.
http://www.acupunctuur.com/reguliere.html
misschien kun je zoeken naar de schuingedrukte stukjes? dus over Head en H.G.Kho ofzo?
Oud 07-03-2002, 15:31
Mara
Mara is offline
Ik zag een keer bij een dierenarts-programma op tv dat ze acupunctuur toepasten bij een hond. Niets kon dat beest zijn poot niet redden en toen probeerden ze dat.. het hielp
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten