Oud 13-02-2002, 20:15
Aafster
Aafster is offline
ik moet het ff kwijt.. ik las zaterdag in de krant dat een turks jongetje van 3 jaar bij een besnijdenis zijn geslachtsdeel zijn hele piemeltje verloor! zijn vader wou graag dat het jongetej besnijden zou worden omdat hij dacht dat dat minder kans op soa's en zo zou geven.. de operatie is door een huisarts uitgevoerd, omdat hij was ervaring op wou doen met besnijdenissen. hij had het dus nooit eerder gedaan! de ouders van het jongetje wisten niet dta dit door een onervaren arts werd gedaan en dachten gewoon dat een arts die gespecialiceerd in besnijdenissen was het zou doen! Ook is de ouers niet verteld dat ze het met een electrisch mes de besnijdenis uit zouden gaan voeren in plaats van met een gewoon mes. Het gevolg hier van was de de onervaren arts dat de arts te hoge elc. schokken op het mes had gezet waardoor het piemeltjuh 3e graats is verbrand. De ouders werden ook hier niet van op de hoogte gesteld. En toen ze een paar weken later voor controle kwamen bleek dus dat het hele piemel was weg gerot!
De vader van het jongetje ziet geen toekomst meer voor het jongetej. Hij zegt dat zijn zoon nooit kinderen aan een vrouw zou kunnen schenken, en dat betekend (vind de vader) dat zijn zoon geen echte man is! De vader ziet als enige echte oplossing dat zijn dood maar dood zou moeten! Dit gebeurd natuurlijk niet omdat het zijn zoon is.. maar dat hij dat alleen al zegt!
Het is toch erg dat zoiets kan gebeueren! En helemaal bij zon gelovig gezin! Dat artsen gewoon niet eerlijk tegen je zijn! hoe kan je ze dan in godsnaam nog vertrouwen!!!!!!!!!!!!
ik vind het echt verschrikkelijk!!!!!!!!!!
kuz
Oud 13-02-2002, 20:18
Dutchy15
Dutchy15 is offline
hmm als het waar is is het inderdaad superdom ja, maar we weten hoe t zit met de gezondheidszorg in NL( en er zijn nog steeds mensen die roepen dat we de beste in de wereld hebben, yeah right )
Oud 14-02-2002, 07:17
Verwijderd
Jonguh, dit is wel echt dom!
Oud 14-02-2002, 07:44
The Wanderer
The Wanderer is offline
daarom moet je ook altijd uitkijken met niet ervaren artsen
Oud 14-02-2002, 08:46
tygertje_15
tygertje_15 is offline
das echt wel stom er zijn geen andere woorden voor gewoon stom...

kus kus,
willeke
Oud 14-02-2002, 09:56
lupus
lupus is offline
ouch
Oud 14-02-2002, 10:47
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Waarom laat je je kind ook besnijden....
Oud 14-02-2002, 10:49
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
hmm als het waar is is het inderdaad superdom ja, maar we weten hoe t zit met de gezondheidszorg in NL( en er zijn nog steeds mensen die roepen dat we de beste in de wereld hebben, yeah right )

die hebben we ook, in andere landen gebeurt diut dagelijks ..LOL...

Oud 14-02-2002, 11:58
Isa
Isa is offline
1% van alle operaties gaat mis en de artsen zijn wel vaker niet eerlijk.
Oud 14-02-2002, 12:08
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
vergissen is menselijk en artsen zijn helaas ook maar mensen
Oud 14-02-2002, 13:04
soulless
soulless is offline
Ja, wie is er hier nou GVD helemaal schuldig?

Wat denk je van de eikel die een geheel gezond stuk lichaam van zn kind af laat snijden vanwege zn stompzinnige geloof en randebiele cultuur?

En dan ook nog van die uitspraken doet, kon wel een imam zijn.

Oud 14-02-2002, 13:06
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
besnijdenis is wel gezond 'oor..
ALS het goed gebeurt..

hygiënisch voor de penies
Oud 14-02-2002, 13:07
soulless
soulless is offline
Tuurlijk, dat je eikel niet meer beschermd wordt is 100% gezond, uhhuh...

Man, als het zo hygienisch zou zijn dan leer je jezelf toch gewoon aan te wassen na het plassen? En niet alleen je handen dan... Gsus.
Oud 14-02-2002, 13:38
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
soulless schreef:
Tuurlijk, dat je eikel niet meer beschermd wordt is 100% gezond, uhhuh...

Man, als het zo hygienisch zou zijn dan leer je jezelf toch gewoon aan te wassen na het plassen? En niet alleen je handen dan... Gsus.

Doe niet zo dom, het is niet alleen iets dat voor het geloof wordt gedaan. Het is veel hygiënischer om je te besnijden
Oud 14-02-2002, 14:17
Chimera
Chimera is offline
Vind de reactie van de vader ("Kind moet maar zelfmoord plegen") nog veel erger dan de fouten die gemaakt zijn door de artsen.
Oud 14-02-2002, 14:22
Aafster
Aafster is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Vind de reactie van de vader ("Kind moet maar zelfmoord plegen") nog veel erger dan de fouten die gemaakt zijn door de artsen.

ja dat vink ook.. maar zo denken die mensen he.. dat is volgens hun culttur en geloof..
Oud 14-02-2002, 14:27
Finntroll
Finntroll is offline
"De vader van het jongetje ziet geen toekomst meer voor het jongetej. Hij zegt dat zijn zoon nooit kinderen aan een vrouw zou kunnen schenken, en dat betekend (vind de vader) dat zijn zoon geen echte man is! De vader ziet als enige echte oplossing dat zijn dood maar dood zou moeten!"

Blijkt maar weer eens hoe bekrompen dat geloof is!!! Omdat het kind geen kinderen meer kan verwekken, moet hij maar dood!!!
Oud 14-02-2002, 15:32
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
"De vader van het jongetje ziet geen toekomst meer voor het jongetej. Hij zegt dat zijn zoon nooit kinderen aan een vrouw zou kunnen schenken, en dat betekend (vind de vader) dat zijn zoon geen echte man is! De vader ziet als enige echte oplossing dat zijn dood maar dood zou moeten!"

Blijkt maar weer eens hoe bekrompen dat geloof is!!! Omdat het kind geen kinderen meer kan verwekken, moet hij maar dood!!!
en meteen is weer het HELE gelooof bekrompen : rolleyes: : rolleyes: : rolleyes:
Oud 14-02-2002, 15:34
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
Citaat:
Chimera schreef:

ja dat vink ook.. maar zo denken die mensen he.. dat is volgens hun culttur en geloof..

tuurlijk

en meteen zijn AL DIE MENSEN zo he
Oud 14-02-2002, 15:35
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
en nou ff serieus, waarom reageer je niet op die fout van die dokters, omdat het nederlandrs zijn?
bovendien vind IK die vader een enorme sukkel met die uitspraken, dan ben je echt dom!!
Oud 14-02-2002, 15:36
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
Doe niet zo dom, het is niet alleen iets dat voor het geloof wordt gedaan. Het is veel hygiënischer om je te besnijden

Dat is onzin, je kunt je daar namelijk gewoon wassen. Als je dat niet doet, tjah, dan is het misschien een oplossing. Ik vind het gewoon verminking en bovendien wordt aan dat kind ook niets gevraagd.

[Dit bericht is aangepast door Vincent Vega (14-02-2002).]
Oud 14-02-2002, 15:51
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
vergissen is menselijk en artsen zijn helaas ook maar mensen

In een zekere zin, maar zo'n simpele ingreep mag gewoon niet fout gaan.

Pasgeleden is er zelfs bij een oude vrouw het verkeerde been geamputeerd.. (ook zo'n domme fout die absoluut niet mag gebeuren)

Artsen worden grof betaald voor hun expertise en je mag daar ook wel kwaliteit voor terug verwachten
Oud 14-02-2002, 15:52
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
Citaat:
Chimera schreef:

bullshit, is gewoon een domme fout van zo'n arts, dat die man zulke uitspraken heeft wil niet meteen zeggen dat iedereen uit die cultuur of van dat geloof zo denkt.

Oud 14-02-2002, 22:02
Aafster
Aafster is offline
Citaat:
Martin1985 schreef:
bullshit, is gewoon een domme fout van zo'n arts, dat die man zulke uitspraken heeft wil niet meteen zeggen dat iedereen uit die cultuur of van dat geloof zo denkt.

nee maar als jij besneden zou worden en dit ongeluk zou jou overkomen dan zou jou vader niet (btw ik neem aan dat je nederlands ben) zeggen dat je beter dood kan omdat je geen man meer bent.. het is volgens hun geloof dat een man een vrouw moet bevruchten enzo.. dus dat heeft er degelijk wel mee te maken.. en ja het is ook een hele domme fout.. maar mensen met zon geloof zien die fout anders dan jij het zou zien!!!!!!!
Oud 15-02-2002, 11:56
sha
sha is offline
jullie hebben het helemaal fout,ik heb die artikel ook gelezen.Hierin zegt de vader NIET dat zn zoon zelfmoord moet plegen maar dat hij als hij opgroeid zoveel psychische problemen zal krijgen hierdoor (en das haast wel zeker!) dat hij langs psychologen enzo moet gaan en waarschijnlijk de dood zal kiezen door zn ellende.Hij zegt dus niet dat ie dood moet maar hij weet haast wel zeker dat het zal gebeuren door die domme fout. By the way, de ouders vertrouwden dit klusje aan een ervaren arts toe maar die heeft zonder het door te geven aan de ouders of in het medisch rapport te vermelden laten doen door een onervaren (gepensioneerde) huisdokter! die zou naar afrika gaan om daar mensen te besnijden en zag dit als een kans om ervaring op te doen.En ook nog met een elektrische mes wat hij nog nooit eerder had gebruikt.Ook de uitspraak waarom laat je je kindook besnijden (voor geloof)is niet volledig gerecht want er werd vermeld dat voordat de jongetje in kwestie(mohammed) werd besneden er twee nederlandse jongens werden besneden waarbij niks gebeurt was.De ouders zien geen nut meer in het leven maar ze hebben nog twee dochtertjes.En het is niet alleen hun cultuur waarin de zoon belangrijk is maar overal wel! Ik vind dat je eerst de artikel zelf moet lezen voordat je commentaar levert! Zo dat is eruit.
doei
Advertentie
Oud 15-02-2002, 12:33
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
nee maar als jij besneden zou worden en dit ongeluk zou jou overkomen dan zou jou vader niet (btw ik neem aan dat je nederlands ben) zeggen dat je beter dood kan omdat je geen man meer bent.. het is volgens hun geloof dat een man een vrouw moet bevruchten enzo.. dus dat heeft er degelijk wel mee te maken.. en ja het is ook een hele domme fout.. maar mensen met zon geloof zien die fout anders dan jij het zou zien!!!!!!!
je leest het artikel verkeerd man, lul niet zo zwak.
dat heeft nix met geloof te maken, je moet niet meteen alles geloven wat gezegd wordt, denk eerst es na, daarvoor heb je hersens gekregen als t goed is!
niet iedereen ziet dat zo ei, elk mens is anders!

Oud 15-02-2002, 13:31
Aafster
Aafster is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Citaat:
funny-1 schreef:
dat heeft nix met geloof te maken, je moet niet meteen alles geloven wat gezegd wordt, denk eerst es na, daarvoor heb je hersens gekregen als t goed is!

volgens mij ben ik ook de gen geweest die het artikel neer heeft gezet maar okeej...
het staat r toch duidelijk bij in het artikel dat het geloof r wel mee te maken heeft.. het is wat sha zegt!
kuz
Oud 15-02-2002, 13:54
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
volgens mij ben ik ook de gen geweest die het artikel neer heeft gezet maar okeej...
het staat r toch duidelijk bij in het artikel dat het geloof r wel mee te maken heeft.. het is wat sha zegt!
kuz

ik zeg dat je m verkeerd leest, en iemand hierboven zegt ook dat je het verkeerd neergezet hebt!
en JE MOET NIET ALELS GELOVEN WAT ER GEZEGD WORDT!! vooral niet de krant!! als je alles meteen gelooft is dat niet zo best!

Oud 15-02-2002, 16:17
RegaIk
RegaIk is offline
overigens is het duidelijk dat het niet zomaar om een menselijk foutje gaat. Als pas na een paar weken wordt geconstateerd dat hét erafgerot is en dat de ouders niet eens wisten dat het met een electrisch mes werd gedaan dan noem ik dacht een Grote fout
Oud 15-02-2002, 16:20
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
kuz

moety je maar eens voor de lol opletten wat "de pers" nog meer voor een bullshit schrijft, kijk nou b.v. naar al dat gedoe in Amerika, weet je wel hoeveel daar van verzonnen werd/word/is/
Oud 15-02-2002, 18:28
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Als je niet kan discussieren, hou dan in hemelsnaam je mond dicht ik raak geirriteerd door jouw gescheld hier. Iedereen is gek, behalve jij natuurlijk, en iedereen zou eens zijn hersens moeten gebruiken.. Heel kinderachtig, het wordt eens tijd voor een serieuze reactie van jou.
Oud 16-02-2002, 00:18
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
M n M schreef:
Als je niet kan discussieren, hou dan in hemelsnaam je mond dicht ik raak geirriteerd door jouw gescheld hier. Iedereen is gek, behalve jij natuurlijk, en iedereen zou eens zijn hersens moeten gebruiken.. Heel kinderachtig, het wordt eens tijd voor een serieuze reactie van jou.
en ik raak geirriteerd door mensen die niet normaal kunnen discussieren.. ik kan heus normaal antwoorden, dat doe ik dan ook, als er tenminste serieus gediscussieerd wordt, en kom nou niet met dat er hier geen mensjes tussen zitten die ene beetje vaag lullen, ik weet t, ikzelf wordt er ook moe van, vandaar zulke reacties..
normaal discussieren kan ik best, maar dat doe ik dan ook alleen met mensen die dat ook kunnen..en niet met mensen van 14(ik weet t, leeftijd zegt niet zoveel, maar t zijn meestal wel die mensen die zo van die rare reply's hebben:/)
Oud 16-02-2002, 00:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
Chimera schreef:

als mijn piemel er op mijn 3de af was gebrand zou ik ook liever willen dat mijn vader mij meteen doodde. liever dan met zo'n enorm probleem door het leven te gaan.
Oud 16-02-2002, 09:34
miro
miro is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:

Artsen worden grof betaald voor hun expertise en je mag daar ook wel kwaliteit voor terug verwachten

Hier ben ik t mee eens. Tis trouwens raar dat hier over geloof en cultuur gepraat wordt, er zijn zat nederlandse jongens die ook besneden zijn. Dat hier nou een fout is gemaakt heeft niks met de turkse afkomst van het jongetje te maken. Een huisarts heeft het gedaan en dan mag je dus verwachten dat het goed gaat. Trouwens raar dat ze pas na een paar weken later (bij de controle) ontdekken dat het piemeltje (stom woordje ) weg was, ik bedoel, een vader of moeder ziet toch wel vaker de piemel van zn zoon of niet?

Oud 16-02-2002, 19:27
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Tss, het verhaal is niet eens waar.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 17-02-2002, 01:54
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Tss, het verhaal is niet eens waar.
niet?
bewijsje graag?

als t echt niet waar is: hoe triest kun je zijn..
Oud 17-02-2002, 11:40
Griller
Griller is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
ik moet het ff kwijt.. ik las zaterdag in de krant dat een turks jongetje van 3 jaar bij een besnijdenis zijn geslachtsdeel zijn hele piemeltje verloor!

kelly 2
Oud 17-02-2002, 12:30
RegaIk
RegaIk is offline
[QUOTE]Dutchy15 schreef:
[B] niet?
bewijsje graag?

Hmm... wat me eerder opvalt is dat er geen bron bij staat en deze topic eigenlijk nog steeds open is

Oud 17-02-2002, 17:04
Tampert
Tampert is offline
[quote]RegaIk schreef:
[b]
Citaat:
Dutchy15 schreef:
niet?
bewijsje graag?

Hmm... wat me eerder opvalt is dat er geen bron bij staat en deze topic eigenlijk nog steeds open is

daar heeft u eigenlijk wel gelijk in ...

excuses.
Als iemand nou eens gewoon de URL van het artikeltje aan mij mailt dan gat ie weer open.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten