Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Het goedkoper kunnen produceren van de 'derde wereld' vloeit voort uit de lagere lonen die daar uitgekeerd worden en de afwezigheid of verminderde afwezigheid van sociale wetgeving. Als de 'derde wereld' de kans krijgt zijn export te vergroten, kunnen ze investeren in hoogwaardige technologie en onderwijs. Als ze die verhoogde export kunnen combineren met een afwezige sociale wetgeving, zullen ze ons (EU, Japan, USA) volkomen wegconcurreren. De enige manier om dat te bewerkstelligen is:
De arbeiders 'uitbuiten'. Volgt: Geen geld om externe informatie te krijgen, waardoor ze niet om sociale wetgeving gaan zeuren. Vanuit dit standpunt is de 'uitbuitingspolitiek' te verklaren als logisch en op lange termijn goed voor de derde wereld. Niet dat ik een hekel aan die mensen daar heb, maar ik ben van mening dat we, op het huidige consumptieniveau geen gelijken kunnen zijn. groeten, t
||
Citaat:
Waar het om gaat is dat wij, als rijke landen nog steeds teren op die landen, en omgekeerd wordt er vrijwel geen kut gedaan aan de situatie.
|
Conan the Librarian weet nog niet zoveel..
Want hij is een moraal Ridder die niet rationeel kan denken.. [Dit bericht is aangepast door Conan the Librarian (25-02-2002).] [Dit bericht is aangepast door Dikkie (25-02-2002).]
|
Verwijderd
|
Als je de importblokkades opheft dan is er pas echt sprake van concurrentie, maar feit is dat de ontwikkelingslanden nooit met het Westen kunnen concurreren, of het werkt uitbuiting in de hand. Want er zijn in een willekeurig Indiaas fabriekje echt geen geavanceerde machines aanwezig, alles wordt met de hand gedaan (ook door kinderen!), en wat doen bedrijven als ze winst willen maken? Zo min mogelijk loon uitbetalen of mensen ontslaan. Zo zit deze wereld in elkaar, geld geld geld...
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|