Oud 06-03-2002, 18:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
http://nu.nl/document?n=53309

Meer informatie volgt wanneer die beschikbaar komt...

Het gaat om Vlaardingen-Oost.

Geen levensbedreigende vervuilingen in de lucht, wel 3 personen met rookvergiftiging opgenomen.

Iemand daar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2002, 18:11
missguess
missguess is offline
ja echt???
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 18:14
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
missguess schreef:
ja echt???
nee tis maar een grapje

Ik kan me nog herinneren dat er hier in A'dam in haven brand was, daar woon in ver vandaan maar vanuit mn flat kon je het wel zien.

Wat staat er allemaal in de fik, en brank het nog steeds?
Oud 06-03-2002, 18:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
nee tis maar een grapje

Ik kan me nog herinneren dat er hier in A'dam in haven brand was, daar woon in ver vandaan maar vanuit mn flat kon je het wel zien.

Wat staat er allemaal in de fik, en brank het nog steeds?
Stond toch een link bij... http://nu.nl/document?n=53309
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 18:51
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Brand laat sirenes Vlaardingen en Schiedam loeien

Uitgegeven: 6-3-2002 17:59
Laatst gewijzigd: 6-3-2002 19:25

ROTTERDAM - In Schiedam-West zijn woensdag aan het eind van de middag de alarmsirenes aangezet vanwege een brand op een schip bij de scheepsreparatiewerf Vlaardingen Oost in Vlaardingen. Bij de brand komt prikkelende rook vrij.

Tot nu toe zijn nog geen gevaarlijke concentraties van gassen gemeten. Volgens burgemeester Scheeres van Schiedam zijn drie mensen met ademhalingsproblemen in een ziekenhuis opgenomen.

Aanvankelijk leek het erop dat ook in Vlaardingen de sirenes loeiden, maar dat bleken de sirenes van Schiedam te zijn. Brandweercommandant Van Leeuwen liet via Radio Rijnmond weten dat de rook vooral prikkelend is. Volgens Van Leeuwen zitten er wel gevaarlijke verbindingen in de rook, maar dus geen gevaarlijke concentraties. De brandweer is met groot materieel ter plaatse. Het havenbedrijf bestrijdt het vuur met drie blusboten.

Radio Rijnmond fungeert als rampenzender en verspreidt onder meer in diverse talen de waarschuwing dat mensen in het gebied waar de sirenes loeien naar binnen moeten gaan en ramen en deuren moeten sluiten. Volgens Van Leeuwen is de mededeling vooral preventief.

Crisiscentrum

In het World Port Centre op de Kop van Zuid in Rotterdam is het Regionaal Operationeel Team, Regot, bijeen. In deze speciaal ingerichte ruimte kunnen brandweer en politie gezamenlijk werken. Burgemeester Opstelten van Rotterdam is daar inmiddels ook. Hij is namens de gemeenten coördinerend burgemeester.

Zowel in Schiedam als Vlaardingen kwam de rampenstaf bijeen. Een woordvoerder van de gemeente Vlaardingen schatte overigens om zes uur in dat Vlaardingen vanwege de gunstige wind snel uit de rook zou zijn.

De brand brak uit rond vier uur. Isolatiemateriaal van de boot vloog tijdens werkzaamheden in brand. In eerste instantie leek er niet veel aan de hand, maar vooral de rook, die ook nog eens van kleur veranderde, zorgde voor overlast.

Beneluxtunnel

De rook was zo dik dat al snel de Beneluxtunnel, en de nabijgelegen A4 in zijn geheel moesten worden afgesloten. Het zicht was minder dan vijf meter. Ook andere wegen werden afgesloten. Het verkeer werd onder meer omgeleid via de Van Brienenoordbrug, maar al snel ontstonden kilometerslange files op alle wegen rond Rotterdam.

Treinverkeer tussen Vlaardingen-centrum en Schiedam-centrum werd stilgelegd op last van brandweer en politie. Bussen mochten in Schiedam en delen van Vlaardingen ook niet meer rijden. Voor het scheepvaartverkeer had de brand geen gevolgen.

Aan boord van het schip, een vissersboot genaamd Friesland, waren deze week al eerder problemen geweest, aldus een woordvoerster van de milieudienst Rijnmond DCMR. Het schip is leeg en ligt in dok. Bij de DCMR zijn inmiddels ruim 120 klachten binnengekomen.

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 19:11
CraigDavid
CraigDavid is offline

ik heb geen zin om een paar dagen binnen te blijven

Oud 06-03-2002, 19:20
MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Ik zit er dus precies midden in !
Oud 06-03-2002, 19:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
En, hoe is die rook?

Vertel...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 19:48
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
Moet je nu een mistlicht voeren op je auto, voor en achter wanneer je door Schiedam rijd?!
Oud 06-03-2002, 20:04
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
!Bart(o)! schreef:
Moet je nu een mistlicht voeren op je auto, voor en achter wanneer je door Schiedam rijd?!
lach dr maar om
Oud 06-03-2002, 20:31
meneer G
meneer G is offline
Brand is nu weer brandmeester, dus alles komt weer goed.
Oud 06-03-2002, 21:20
Verwijderd

Beste vriendinnetje woont daar...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 08:17
Verwijderd
Mijn vriendin woont daar en die had zich de hele dag verheugd om naar dansles te gaan, maar helaas...

Ze klonk aan de telefoon nog verslagener dan ik toen ik de verkiezingsuitslag vernam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten