Oud 19-03-2002, 18:52
Prada
Prada is offline
De Vrije Indische Partij is een partij die zich specifiek profileert op de Nederlandse Indiërs (indo's); dat is de doelgroep...

Stelling: De V.I.P. mag geen bestaansrecht hebben...Indo's hebben immers het Nederlands staatsburgerschap...Door het oprichten van een eigen partij, zonderen deze personen zich van gelijkwaardige mensen af...Het moet verboden worden een partij op te richten met kernpunten waar historische, etnische aspecten de overtoon voeren...Dat is indirect een oproep tot discriminatie, zowel positief als negatief...

bron: http://www.viputr.demon.nl/index.htm

ps. Ik weet zo onderhand hoe hier op het forum gereageerd wordt, daarom zeg ik van te voren dat het niet belangrijk is of ik het eens ben met de stelling; reageer dus op de stelling en niet op personen...
Oud 19-03-2002, 19:14
@pie
@pie is offline
EENS

precies om de redenen die er staan

alleen dan niet specifiek de V.I.P. , maar alle loze splinterpartijtjes die door te weinig stemmen niet in de kamer komen, waardoor al die zetels weer gewoon verdeeld worden...

[Dit bericht is aangepast door @pie (19-03-2002).]
Oud 19-03-2002, 19:19
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Oneens. We leven nu eenmaal in een democratie en daar horen dit soort splinterpartijtjes ook bij. Dat hoort nou eenmaal bij het spel. Bovendien mag zo'n partij blij zijn als ze ooit een zetel krijgen.
Oud 19-03-2002, 19:21
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Prada schreef:
Stelling: De V.I.P. mag geen bestaansrecht hebben...Indo's hebben immers het Nederlands staatsburgerschap...Door het oprichten van een eigen partij, zonderen deze personen zich van gelijkwaardige mensen af...Het moet verboden worden een partij op te richten met kernpunten waar historische, etnische aspecten de overtoon voeren...Dat is indirect een oproep tot discriminatie, zowel positief als negatief...
Is het in dit geval wel een oproep tot discriminatie? Ik heb niet die hele site bekeken (irri ingescande plaatjes ipv dat ze de boel ff overtypen..), maar het lijkt me meer een partij te zijn die gewoon voor hen gunstige regelingen (ik zag iets van akkoorden die die en die regering gesloten had, om de KNIL-strijders e.d. recht te doen financieel gezien oid) na te laten komen en uit te voeren. Zo specifiek dat het geen discriminatie oid is imho.

Er zijn toch ook vast wel moslim-partijen, hindoe-partijen en andere minderheidspartijen als deze VIP-partij (mooie afkorting )? Als de mensen die er wat aan hebben ervoor stemmen, dan loopt de democratie de juiste kant op, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 19:52
autodropje
autodropje is offline
Ik ben het hier wel mee eens, politieke partijen moeten niet gebasseerd zijn op etnische aspecten, maar op hoe je een land wil reageren. Ik vind dat het bij het regeren van het land er niet toe moet doen hoe je eruit ziet, waar je vandaan komt enz.

Die mensen moeten lekker stemmen op een partij die het best met hun ideaalen overeenkomt. Geld ook voor moslimpartijen enzo.
Oud 19-03-2002, 22:36
Unexplained
Unexplained is offline
Dus het CDA moeten we ook maar afschaffen?

Ik vind dát juist de kracht van de democratie, dat iedereen zich kan profileren hoe hij/zij dat wilt.
Oud 19-03-2002, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Absoluut geen problemen mee

Nu terug naar die stelling, ik ben het er mee oneens. We leven toch in een democratie?! Op die manier betrek je ook andere "groepen" bij de politiek denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 08:28
@pie
@pie is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
het CDA mag een andere naam krijgen, heeft inmiddels weinig meer te maken met het christendom, behalve dat ze sommige standpunten (abortus e.d.) over hebben genomen..

imho beetje kort door de bocht dus..
Oud 20-03-2002, 10:12
Not for Sale
Not for Sale is offline
ben tegen partijen verbieden
Oud 20-03-2002, 14:11
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Oneens. We leven nu eenmaal in een democratie en daar horen dit soort splinterpartijtjes ook bij. Dat hoort nou eenmaal bij het spel. Bovendien mag zo'n partij blij zijn als ze ooit een zetel krijgen.

Idd, alsof het één groot gevaar is ofzo, boeie, de kans dat 1 zo een partij ooit 1 zetel haalt is al superklein dus laat ze lekker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten