Oud 26-03-2002, 10:02
Ch_M_B
Ch_M_B is offline
Wat denken jullie dat de beste oplossing is om files tegen te gaan en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2002, 10:06
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Heel simpel toch, ga het openbaar vervoer bevorderen. Door de chaos op het spoor op te lossen, dat kan naar mijn mening veel beter. Bovendien moeten er meer bussen gaan rijden, want dat is (vooral op het platteland) hopeloos. En als het moet: gooi de benzineprijs maar omhoog.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 10:09
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Heel simpel toch, ga het openbaar vervoer bevorderen. Door de chaos op het spoor op te lossen, dat kan naar mijn mening veel beter. Bovendien moeten er meer bussen gaan rijden, want dat is (vooral op het platteland) hopeloos. En als het moet: gooi de benzineprijs maar omhoog.

Openbaar vervoer flink verbeteren !!
en flink in prijs dalen (zoniet gewoon gratis voor de consumenten)

Oud 26-03-2002, 11:12
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Bovendien moeten er meer bussen gaan rijden, want dat is (vooral op het platteland) hopeloos.
op het platteland zijn geen files, maar voor de rest heb je gelijk...
Oud 26-03-2002, 11:15
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Boogie schreef:
op het platteland zijn geen files, maar voor de rest heb je gelijk...

Weet ik, daar had ik ook al aan gedacht. Maar als iemand van Friesland naar Den Haag wil dan moet hij toch door het 'filegebied'. Extra bussen bevorderen dan misschien zijn keuze om met het OV te gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 11:39
tacidvs
tacidvs is offline
De oplossing van het fileprobleem is niet zo eenvoudig als het lijkt. Als het al mogelijk is files te voorkomen door bijvoorbeeld meer snelwegen aan te leggen gaan er meer mensen auto rijden. Mensen zijn bereid ongeveer een uur en een kwartier van hun werk te gaan wonen. Als de files verdwijnen Gaan mensen verder van de grote steden wonen, waardoor het voor die steden moeilijker wordt hun begroting rond te krijgen. Het zijn namelijk de kapitaalkrachtigen die het eerst wegtrekken. Grote steden leunen zwaar op diezelfde kapitaalkrachtigen die met OZB (Onroerende zaakbelasting) het meest bijdragen aan de gemeenten. Zo wordt het steeds moeilijker het OV te betalen, daar is veel geld voor nodig.

Het OV verbeteren kan weer wel, maar dan moeten provincialen meebetalen. Ze gebruiken het OV in de steden namelijk wel, maar betalen het niet. Dat zou eigenlijk nu al moeten gebeuren.

Nog even over die auto's. De prijselaticiteit van benzine is erg laag, wat wil zeggen dat je de benzineprijs draconisch moet verhogen om mensen naar alternatieven te jagen. Dus niet met een kwartje, maar met een tientje, sorry, beter quintje en vijfje. Probeer je, louter voor de grap, eens voor te stellen wat de vrachtwagenchauffeurs dan gaan doen, of de boeren met hun trekkers. Als je files wilt hebben, moet je het zo doen.

Als het zo makkelijk was als jullie voorstellen, was het al lang gedaan.
Oud 26-03-2002, 11:43
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
*niet zo'n hele goede oplossing. O.a. benzine met een TIENTJE verhogen
Kan je beter het OV veranderen. Maak het OV gratis. Mensen zullen de auto dan echt als extra luxe zien. Verhoog de benzine niet, maar de wegenbelasting wel. De aanschaf geschied minder snel, het is ook niet noodzakelijk, vanwege het gratis OV. Bij uitzonderinggevallen (minder validen e.d.) zijn de benzine en wegenbelasting naar inkomen gesubsudieerd.
Oud 26-03-2002, 12:44
Verwijderd
verbied particuliere auto's
simpel toch?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 13:34
MasterMolly
MasterMolly is offline
Citaat:
Openbaar vervoer flink verbeteren !!
en flink in prijs dalen (zoniet gewoon gratis voor de consumenten)

[/B]
helemaal mee eens, vooral met dat gratis

Oud 26-03-2002, 17:26
Prada
Prada is offline
Citaat:
MasterMolly schreef:
helemaal mee eens, vooral met dat gratis

en wie gaat dat betalen dan??? Oplossingen lijken simpel, maar zijn niet altijd zo makkelijk hoor...
Oud 26-03-2002, 17:31
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Prada schreef:
en wie gaat dat betalen dan??? Oplossingen lijken simpel, maar zijn niet altijd zo makkelijk hoor...

De mensen zelf... dat is met alles wat de overheid subsidieert, betaald of hoe dan ook geld kost toch zo

Eerste punt wat aandacht verdiend is mijns inziens het aansporen van mensen om dicht bij hun werk te gaan wonen.
Oud 26-03-2002, 17:44
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Eerste punt wat aandacht verdiend is mijns inziens het aansporen van mensen om dicht bij hun werk te gaan wonen.
Met al het forensisme in nederland is dat al vrijwel onhaalbaar.

En het gratis maken van het OV kost absurd veel geld ben ik bang. Ik zal nog even opzoeken precies hoeveel...
Oud 26-03-2002, 17:49
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Veel mensen willen dat graag, maar door de hoge kosten voor kopen van een huis en slechte urgentieregelingen, plus het tekort aan woningen, is dat gewoon erg lastig.
Oud 26-03-2002, 18:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Met al het forensisme in nederland is dat al vrijwel onhaalbaar.

En het gratis maken van het OV kost absurd veel geld ben ik bang. Ik zal nog even opzoeken precies hoeveel...

Ik zeg toch ook niet dat iedereen dat moet? Er kan echter wel een stimulans gegeven worden, die een gedeelte over de streep trekt. Juist doordat er zoveel zijn is daar een flinke winst mee te behalen.

Dat kost idd erg veel, maar dat betaald men nu ook... Zou alleen een andere verdeling inhouden van de lasten.
Oud 26-03-2002, 18:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Veel mensen willen dat graag, maar door de hoge kosten voor kopen van een huis en slechte urgentieregelingen, plus het tekort aan woningen, is dat gewoon erg lastig.
Daarom wil ik het ook stimuleren (lees: subsidieregelingen, voorrangen enz.)
Oud 26-03-2002, 18:14
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
We moeten denk ik ook eens die angst voor het verbreden en aanleggen van nieuwe wegen opzij zetten. Aangezien onze bevolking nu eenmaal groeit is het niet meer dan logisch om in de knelpunten in te grijpen met verbreding van de wegen, langs de a2 is toch bijna allemaal weiland dus dat kan best.

De politiek moet zeker niet verwachten dat ik met het OV ga want dat zuigt gewoon in Nederland.
Oud 26-03-2002, 19:04
smeijne
smeijne is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
We moeten denk ik ook eens die angst voor het verbreden en aanleggen van nieuwe wegen opzij zetten. Aangezien onze bevolking nu eenmaal groeit is het niet meer dan logisch om in de knelpunten in te grijpen met verbreding van de wegen, langs de a2 is toch bijna allemaal weiland dus dat kan best.

De politiek moet zeker niet verwachten dat ik met het OV ga want dat zuigt gewoon in Nederland.

In Nederland valt het ov nog wel mee als je in andere landen kijkt is het nog veel erger.
Oud 26-03-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Wegen worden breder -> meer mensen nemen de auto -> files -> wegen breder maken -> meer mensen nemen de auto -> files -> etc...

Ik zeg: verbiedt de auto voor particulieren!
Probleem opgelost!

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten