Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
De oplossing van het fileprobleem is niet zo eenvoudig als het lijkt. Als het al mogelijk is files te voorkomen door bijvoorbeeld meer snelwegen aan te leggen gaan er meer mensen auto rijden. Mensen zijn bereid ongeveer een uur en een kwartier van hun werk te gaan wonen. Als de files verdwijnen Gaan mensen verder van de grote steden wonen, waardoor het voor die steden moeilijker wordt hun begroting rond te krijgen. Het zijn namelijk de kapitaalkrachtigen die het eerst wegtrekken. Grote steden leunen zwaar op diezelfde kapitaalkrachtigen die met OZB (Onroerende zaakbelasting) het meest bijdragen aan de gemeenten. Zo wordt het steeds moeilijker het OV te betalen, daar is veel geld voor nodig.
Het OV verbeteren kan weer wel, maar dan moeten provincialen meebetalen. Ze gebruiken het OV in de steden namelijk wel, maar betalen het niet. Dat zou eigenlijk nu al moeten gebeuren. Nog even over die auto's. De prijselaticiteit van benzine is erg laag, wat wil zeggen dat je de benzineprijs draconisch moet verhogen om mensen naar alternatieven te jagen. Dus niet met een kwartje, maar met een tientje, sorry, beter quintje en vijfje. Probeer je, louter voor de grap, eens voor te stellen wat de vrachtwagenchauffeurs dan gaan doen, of de boeren met hun trekkers. Als je files wilt hebben, moet je het zo doen. Als het zo makkelijk was als jullie voorstellen, was het al lang gedaan.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Eerste punt wat aandacht verdiend is mijns inziens het aansporen van mensen om dicht bij hun werk te gaan wonen.
||
Citaat:
En het gratis maken van het OV kost absurd veel geld ben ik bang. Ik zal nog even opzoeken precies hoeveel...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat kost idd erg veel, maar dat betaald men nu ook... Zou alleen een andere verdeling inhouden van de lasten.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
We moeten denk ik ook eens die angst voor het verbreden en aanleggen van nieuwe wegen opzij zetten. Aangezien onze bevolking nu eenmaal groeit is het niet meer dan logisch om in de knelpunten in te grijpen met verbreding van de wegen, langs de a2 is toch bijna allemaal weiland dus dat kan best.
De politiek moet zeker niet verwachten dat ik met het OV ga want dat zuigt gewoon in Nederland.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg: verbiedt de auto voor particulieren! Probleem opgelost! ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het infrastructuur topic T_ID | 326 | 01-02-2007 16:18 | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |
Algemene schoolzaken |
En... wat voor onderwerp hadden jullie voor je PWS? Verwijderd | 147 | 18-05-2005 20:09 | |
Algemene schoolzaken |
Wat was/is/word je PWS-onderwerp? Marloeske | 156 | 14-11-2004 20:56 | |
Minister Peijs: maximumsnelheid omlaag naar 80 op bepaalde stukken snelweg naam onbekend | 24 | 03-11-2003 16:56 | |
Pim-Fortuynprijs ? Not for Sale | 101 | 28-06-2002 12:00 |