Oud 19-04-2003, 16:30
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
ZOdra ik een diskette in me computer stop vraagt hij gelijk of ik hem wil formateren...

SNap er geen hol van
Oud 19-04-2003, 16:55
Hellracer
Hellracer is offline
Licht niet aan de diskette station. Die diskette is gewoon rot. Niks aan te doen zo ver ik weet. *correct me if I am wrong*

Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 17:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
3½" Diskette's en 3½" FDD's (Fast Disk Drives) zijn inferieur en behoren in een ander computertijdperk.

Diskette's vertonen erg vaak fouten, bad sectors en andere ernstige inconsistensies.

Ik kan je dan ook alleen maar aanraden geen diskette's te gebruiken. Verzend je bestanden via Netwerk, Internet of brand een CD-R(W) of koop een USB flash pendrive; goedkoop en erg handig.

Gelukkig worden steeds meer computers verkocht zonder diskettedrive, een goede ontwikkeling.
Oud 20-04-2003, 10:14
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-04-2003 @ 18:38:
3½" Diskette's en 3½" FDD's (Fast Disk Drives) zijn inferieur en behoren in een ander computertijdperk.

Diskette's vertonen erg vaak fouten, bad sectors en andere ernstige inconsistensies.

Ik kan je dan ook alleen maar aanraden geen diskette's te gebruiken. Verzend je bestanden via Netwerk, Internet of brand een CD-R(W) of koop een USB flash pendrive; goedkoop en erg handig.

Gelukkig worden steeds meer computers verkocht zonder diskettedrive, een goede ontwikkeling.
Top dat je da verteld.Maar kun je me dan ook even uitleggen hoe het kan dat diskettes die ik 2 weken eerder heb gebruikt,het nu niet doen.
Oud 20-04-2003, 15:33
niemand
niemand is offline
Citaat:

toch vind ik het handig dat als ik openbsd op een bak wil installen die alleen floppy en hd boot kan, ik op me gewone bak ff een bootflop kan maken en daar vanaf de andere bak te booten
zou ik geen floppydrive in me normale workstation hebben, dan gaat dat niet zo makkelijk
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 20-04-2003 @ 11:14:
Top dat je da verteld.Maar kun je me dan ook even uitleggen hoe het kan dat diskettes die ik 2 weken eerder heb gebruikt,het nu niet doen.
Magnetisch veld?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 15:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 20-04-2003 @ 11:14:
Omdat dat medium zeer onbetrouwbaar is. 50% van mijn diskette's die ik had vertoonden fouten, en ik zie ook vaak mensen met disketteproblemen. Laat die oude rotzooi liggen, en koop een USB Pendrive 32MB voor €20. Werkt perfect, zeer snel, en veilige optische storage.
Oud 20-04-2003, 15:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 20-04-2003 @ 16:33:
toch vind ik het handig dat als ik openbsd op een bak wil installen die alleen floppy en hd boot kan, ik op me gewone bak ff een bootflop kan maken en daar vanaf de andere bak te booten
zou ik geen floppydrive in me normale workstation hebben, dan gaat dat niet zo makkelijk
Heeft OpenBSD geen bootable ISOs? Dat zou ik wel erg slecht vinden namelijk. Bijna alle OS's hebben bootable ISOs die je kunt branden, werkt erg handig.
Oud 20-04-2003, 22:56
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-04-2003 @ 16:51:
Heeft OpenBSD geen bootable ISOs? Dat zou ik wel erg slecht vinden namelijk. Bijna alle OS's hebben bootable ISOs die je kunt branden, werkt erg handig.
ik zou het niet weten
maar ik vind een ftp install veel makkelijker, en daarnaast ondersteund niet elke bak die je mogelijk als server gebruikt cdrom boot
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 20-04-2003 @ 23:56:
ik zou het niet weten
maar ik vind een ftp install veel makkelijker, en daarnaast ondersteund niet elke bak die je mogelijk als server gebruikt cdrom boot
Normale Pentium systemen wel, alleen als je brak BIOS hebt niet. Maar die oude systemen hebben meestal nog wel een diskettestation. Maar als je een nieuwe computer koopt met diskettestation erin vind ik dit niet zo slim. Maarja dat is mijn mening.
Oud 21-04-2003, 01:40
Tampert
Tampert is offline
Citaat:

jammer alleen dat de meeste studieplekken niet voorzien zijn van betere faciliteiten...
Oud 21-04-2003, 03:15
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-04-2003 @ 16:50:
50% van mijn diskette's die ik had vertoonden fouten
Dan doe je iets heel erg fout.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 04:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Tampert schreef op 21-04-2003 @ 02:40:
jammer alleen dat de meeste studieplekken niet voorzien zijn van betere faciliteiten...
Op mijn school hadden ze gewoon internet verbinding hoor, en supersnel ook. Kon heel makkelijk dingen uploaden en downloaden dus.
Oud 21-04-2003, 04:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 21-04-2003 @ 04:15:
Dan doe je iets heel erg fout.
Het zal best, maar ik ben blij dat ik die mechanische rotzooi achter me heb gelaten. Dat is echt van een ander tijdperk.

Ik ben zeer fel voorstander van optische opslag, zonder mechanische of bewegende onderdelen. Holografisch is m.i. de toekomst wat betreft massa storage. En van deze techniek zal wellicht over een paar jaar de eerste commerciële applicaties getoont worden. Wat verder in de toekomst zal quantummechanische opslag tot de mogelijkheden gaan horen, wat natuurlijk een significante stap zal zijn voor de informatietechnologie.

Maar die rammelkasten van een diskdrives; laat het voor wat het is. Apple heeft die dingen ook al achter gelaten. En er zijn uitstekende alternatieven voor: de USB pendrive. Plug & play, klein, superlicht, veilig (optisch, flash), snel (1MB/s), grote capaciteit (32MB tot 1GB) én goedkoop (32MB is €20, 128MB is €50).
Oud 21-04-2003, 16:16
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-04-2003 @ 05:18:
Op mijn school hadden ze gewoon internet verbinding hoor, en supersnel ook. Kon heel makkelijk dingen uploaden en downloaden dus.
agree, maar de meeste mensen hebben niet zo'n mooie verbinding thuis...

Ik ben het met je eens datje disketts het best kunt mijden... maar soms kan het niet...
Oud 21-04-2003, 16:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Tampert schreef op 21-04-2003 @ 17:16:
agree, maar de meeste mensen hebben niet zo'n mooie verbinding thuis...
Zelfs Casemaffia-slachtoffers kunnen een Word document van 20KB verzenden, dus dat probleem zie ik niet zo. Voor grotere data kan dit wel een probleem zijn, dan is er CD-RW en USB pendrive als alternatief.
Citaat:
Ik ben het met je eens datje disketts het best kunt mijden... maar soms kan het niet...
Nee idd, soms kan het niet. Bijvoorbeeld als je je BIOS moet flashen, alhoewel je daarvoor een win98 bootCD van kunt maken met de flash dingen erop (met Nero kun je bootable CD's maken van een image, zoals van een diskette).

Maar erger vind ik b.v. Drive diagnostic utilities als die van Maxtor. Daarvoor moet je persé een diskette maken, erg slecht om zo'n op te leggen. Met een kleine moeite bieden ze ook de keus een bootable ISO te branden, wat natuurlijk vele malen makkelijker en m.i. beter is.
Oud 21-04-2003, 20:54
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-04-2003 @ 05:22:
En er zijn uitstekende alternatieven voor: de USB pendrive. Plug & play, klein, superlicht, veilig (optisch, flash), snel (1MB/s), grote capaciteit (32MB tot 1GB) én goedkoop (32MB is €20, 128MB is €50).
dan moeten ze niet zoals op de hva overal windhoos 95 op draaien...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:00
p-chez
p-chez is offline
Ik heb t bij erg veel diskettes die ik nog heb liggen. Ik gok dat 't door XP komt. Volgens mij formatteren andere Windows versies diskettes op een andere manier, en pakt XP ze daardoor niet meer. O.i.d.
Oud 22-04-2003, 01:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 21-04-2003 @ 21:54:
dan moeten ze niet zoals op de hva overal windhoos 95 op draaien...
Haha nee, een OS van 9 jaar oud is niet echt handig.
Oud 22-04-2003, 15:43
Verwijderd
USB-drives zijn niet bootable (meestal althans), en je geeft ze niet zoals diskettes even mee aan collega's klasgenoten ed als ze bestandje van je willen. Verder zitten usb-poorten vrij vaak al vol of past een drive niet zonder 9cm kabeltje.

Overigens ben ik ook van mening dat diskettes heeeeeeeeeel 20e eeuw zijn, maar FDD's zijn nu nog niet misbaar. Misschien als iedereen usb-troepies heeft......

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 07:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
USB devices zijn zeker wel bootable. Zelfs mobos vanaf KT133A kunnen van USB media booten, en zelfs DOS Thumbdrive support geven. Dus kun je je flash pendrive booten naar DOS, en in DOS daarmee werken.

En om weg te geven kun je CD-R branden. Als het een vertrouwd iemand is geef je dat ding wel mee en krijg je het gewoon weer terug.

USB poorten vol? Tja dat is niet handig, moet je een USB hub ofzo kopen. Maar ik heb niet vaak bij mensen gezien dat ze alle USB poorten volhadden.
Oud 24-04-2003, 14:00
niemand
niemand is offline
er is natuurlijk ook altijd nog deze oplossing: http://chaz6.com/enterprise/
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 24-04-2003 @ 15:00:
er is natuurlijk ook altijd nog deze oplossing: http://chaz6.com/enterprise/
Haha, lol.

Cool

Zijn diskette's toch nog ergens goed voor.
Oud 28-04-2003, 18:12
appiegogogo
appiegogogo is offline
dan antwoord je 'nee' als je niet wil formateren..
Oud 28-04-2003, 20:43
bam
bam is offline
Citaat:
appiegogogo schreef op 28-04-2003 @ 19:12:
dan antwoord je 'nee' als je niet wil formateren..
eindelijk iemand die ontopic komt.
Oud 28-04-2003, 21:40
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:

en die opstart diskette dan krijg een opstart cd rom die moet dan wel bijgelevet worden want niet iedereen heeft een brander dus kan niet zo'n ding maken
Oud 28-04-2003, 22:15
Orion16
Orion16 is offline
Nu ik thuis een netwerkje heb gebruik ik in huis om bestanden over te zetten (tenzij de pc niet aan is gesloten of geen NIC heeft om geen zin heb om er een in te bouwen, enz) ook steeds minder diskettes, behalve om vanaf te booten dan want het kost je niet iedere keer een cd-r(w)'tje. Waarom 700 meg gebruiken als 1,44mb genoeg is! Ook helpt het een heleboel als je je pc een beetje schoonhoudt, en de diskdrive ook natuurlijk. Bovendien is 'n goede diskdrive (samsung bijvoorbeeld) ook wel handig! Heb ooit een keer een Sony gehad, echt rotzooi, veel leesfouten enzo.. Dus het zou ook wel n's aan je diskdrive kunnen liggen! Maarja, om meer redenen gebruik ik juist WEL diskettes.

Maar heb juist nog veel diskettes liggen, ze zijn juist makkelijk:

- Als je bestandjes moet overzetten op een oude pc zonder USB poort, zonder netwerk en zonder 'snelle internet verbinding', want iedere keer inbellen is natuurlijk ook zonde als je een diskette gratis kunt gebruiken. Een diskette is nog altijd sneller dan een 56k modem

- Zoals gezegd, als je niet beschikt over een snelle internetverbinding en bent aangewezen op een 56k modem (zoals ik ) Dan neem je simpelweg wat diskettes mee naar die vriend die om 't bestandje verlegen zit. Heb je geen zin om een cd'tje te branden of je notebook mee te nemen dan kun je 't altijd nog op ZIP zetten. Ja, die mensen bestaan nog!

- Als je geen zin hebt om te wachten op de traagheid van internet op school als het druk is. Dan is het, in mijn geval, namelijk errug traag. Een diskette is dan sneller!

- En mocht je dan snel internet op school hebben als het NIET druk is, en je hebt geen toegang tot je Webmail omdat die vage beveiliging dat niet toestaat zit je alsnog.

- In mijn geval kopieër ik sneller bestanden naar diskette dan ik ze e-mail.

- Als je geen toegang hebt tot de achterkant van de pc zoals bij ons op school, staan ze allemaal in een meubel zegmaar. En dan zit je met je USB pendrive waar je dus niks mee kan!

- Als je iets op een andere pc moet zetten die toevallig nog geen OS heeft en waar alleen DOS op staat. En zoals 99,9% van de pc's NIET over een optie beschikt om op te starten van een USB pendrive ofzoiets. Dan heb je niks aan je pendrive, dan biedt een diskette juist uitkomst.

- Windows 95 ondersteunt geen USB. Gelukkig zijn er niet zoveel mensen die het daarmee moeten doen. Sommige hele arme studenten juist weer wel, maar daarvoor hebben ze de diskette uitgevonden, toch?

- (ervanuit gaand dat er niks belangrijks opstaat) Valt je diskette in het water, dan geeft dat niet, diskettes kosten vrijwel niets. Valt je 512mb USB pendrive in het water, dan ben je niet blij! Natgeworden diskettes zijn wellicht te redden als je 'm goed droogmaakt. USB pendrives niet meer..

- Heb geen front USB, om iedere keer weer achter mn bigtower te kruipen om 'n pendrive erin te steken...nee... Diskette!!

- Bijna iedere computer ter wereld van jaren tachtig tot nu kan ermee overweg. Behalve die laatste generatie alternatieve macintoshes.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 04:46
Verwijderd
Nou is het inderdaad wel zo dat ook ik niet bijster goede ervaringen heb met Sony diskettestations. Ik zweer nog steeds bij Teac.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:27
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
HAHAHAHAH

Computer nerds......
Let me guess...jullie allen volgen het opleiding ICT?

Maar ok.Ik weet genoeg.Ik zal dus als ik een nieuwe computer koop een 32mb......disk aanschaven.

Met vr mzzls

M.J.
Oud 04-05-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 04-05-2003 @ 12:30:
Wat vroeg je ? of we je de volgende keer ook willen helpen?
Nounou, volgens mij bedoelde hij 't niet zo kwaad. En als je zijn vraag leest, en de daarop volgende reply's.. Kan ik me wel voorstellen dat-ie moest lachen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:04
bam
bam is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-05-2003 @ 13:00:
Nounou, volgens mij bedoelde hij 't niet zo kwaad. En als je zijn vraag leest, en de daarop volgende reply's.. Kan ik me wel voorstellen dat-ie moest lachen
ja, ohkay, maar toch

het kan verkeerd geinterpreteerd worden, aangezien ik net wakker was al helemaal
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten