Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
zou ik geen floppydrive in me normale workstation hebben, dan gaat dat niet zo makkelijk |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
maar ik vind een ftp install veel makkelijker, en daarnaast ondersteund niet elke bak die je mogelijk als server gebruikt cdrom boot |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben zeer fel voorstander van optische opslag, zonder mechanische of bewegende onderdelen. Holografisch is m.i. de toekomst wat betreft massa storage. En van deze techniek zal wellicht over een paar jaar de eerste commerciële applicaties getoont worden. Wat verder in de toekomst zal quantummechanische opslag tot de mogelijkheden gaan horen, wat natuurlijk een significante stap zal zijn voor de informatietechnologie. Maar die rammelkasten van een diskdrives; laat het voor wat het is. Apple heeft die dingen ook al achter gelaten. En er zijn uitstekende alternatieven voor: de USB pendrive. Plug & play, klein, superlicht, veilig (optisch, flash), snel (1MB/s), grote capaciteit (32MB tot 1GB) én goedkoop (32MB is €20, 128MB is €50). ![]()
||
Citaat:
Ik ben het met je eens datje disketts het best kunt mijden... maar soms kan het niet...
|||
Citaat:
Citaat:
Maar erger vind ik b.v. Drive diagnostic utilities als die van Maxtor. Daarvoor moet je persé een diskette maken, erg slecht om zo'n op te leggen. Met een kleine moeite bieden ze ook de keus een bootable ISO te branden, wat natuurlijk vele malen makkelijker en m.i. beter is.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
USB-drives zijn niet bootable (meestal althans), en je geeft ze niet zoals diskettes even mee aan collega's klasgenoten ed als ze bestandje van je willen. Verder zitten usb-poorten vrij vaak al vol of past een drive niet zonder 9cm kabeltje.
Overigens ben ik ook van mening dat diskettes heeeeeeeeeel 20e eeuw zijn, maar FDD's zijn nu nog niet misbaar. Misschien als iedereen usb-troepies heeft...... ~JOOST ![]() |
![]() |
|
USB devices zijn zeker wel bootable. Zelfs mobos vanaf KT133A kunnen van USB media booten, en zelfs DOS Thumbdrive support geven. Dus kun je je flash pendrive booten naar DOS, en in DOS daarmee werken.
![]() En om weg te geven kun je CD-R branden. Als het een vertrouwd iemand is geef je dat ding wel mee en krijg je het gewoon weer terug. USB poorten vol? Tja dat is niet handig, moet je een USB hub ofzo kopen. Maar ik heb niet vaak bij mensen gezien dat ze alle USB poorten volhadden.
|
er is natuurlijk ook altijd nog deze oplossing: http://chaz6.com/enterprise/
|
![]() |
||
Citaat:
Cool ![]() Zijn diskette's toch nog ergens goed voor. ![]()
||
Citaat:
en die opstart diskette dan krijg een opstart cd rom die moet dan wel bijgelevet worden want niet iedereen heeft een brander dus kan niet zo'n ding maken
|
Nu ik thuis een netwerkje heb gebruik ik in huis om bestanden over te zetten (tenzij de pc niet aan is gesloten of geen NIC heeft om geen zin heb om er een in te bouwen, enz) ook steeds minder diskettes, behalve om vanaf te booten dan want het kost je niet iedere keer een cd-r(w)'tje. Waarom 700 meg gebruiken als 1,44mb genoeg is!
![]() Maar heb juist nog veel diskettes liggen, ze zijn juist makkelijk: - Als je bestandjes moet overzetten op een oude pc zonder USB poort, zonder netwerk en zonder 'snelle internet verbinding', want iedere keer inbellen is natuurlijk ook zonde als je een diskette gratis kunt gebruiken. Een diskette is nog altijd sneller dan een 56k modem - Zoals gezegd, als je niet beschikt over een snelle internetverbinding en bent aangewezen op een 56k modem (zoals ik ![]() ![]() - Als je geen zin hebt om te wachten op de traagheid van internet op school als het druk is. Dan is het, in mijn geval, namelijk errug traag. Een diskette is dan sneller! - En mocht je dan snel internet op school hebben als het NIET druk is, en je hebt geen toegang tot je Webmail omdat die vage beveiliging dat niet toestaat zit je alsnog. - In mijn geval kopieër ik sneller bestanden naar diskette dan ik ze e-mail. - Als je geen toegang hebt tot de achterkant van de pc zoals bij ons op school, staan ze allemaal in een meubel zegmaar. En dan zit je met je USB pendrive waar je dus niks mee kan! ![]() - Als je iets op een andere pc moet zetten die toevallig nog geen OS heeft en waar alleen DOS op staat. En zoals 99,9% van de pc's NIET over een optie beschikt om op te starten van een USB pendrive ofzoiets. Dan heb je niks aan je pendrive, dan biedt een diskette juist uitkomst. - Windows 95 ondersteunt geen USB. Gelukkig zijn er niet zoveel mensen die het daarmee moeten doen. Sommige hele arme studenten juist weer wel, maar daarvoor hebben ze de diskette uitgevonden, toch? ![]() - (ervanuit gaand dat er niks belangrijks opstaat) Valt je diskette in het water, dan geeft dat niet, diskettes kosten vrijwel niets. Valt je 512mb USB pendrive in het water, dan ben je niet blij! ![]() - Heb geen front USB, om iedere keer weer achter mn bigtower te kruipen om 'n pendrive erin te steken...nee... Diskette!! - Bijna iedere computer ter wereld van jaren tachtig tot nu kan ermee overweg. Behalve die laatste generatie alternatieve macintoshes. |
![]() |
||
Citaat:
![]() het kan verkeerd geinterpreteerd worden, aangezien ik net wakker was al helemaal ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Hoe formatteren? Ir. de Narie | 5 | 19-11-2006 16:07 | |
Software & Hardware |
[Diskette Drive] Probleem Verwijderd | 15 | 03-06-2005 23:33 | |