Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, als een ware stoïcijn verban je alle hartstochten en volg je slechts de reden. Wat zijn dan jouw redenen om met een meisje af te spreken? Ik denk niet dat veel meisjes jou zullen waarderen als stoïcijn eerlijk gezegd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
een hartstocht vind ik geen slecht iets. Het is ook niet zo dat stoïcijnen geen emoties hebben en bovendien ben ik het niet volledig eens met de Stoa. Grotendeels wel. Ik zoek dan ook niet zozeer naar een scharrel of een bevlieging als wel naar een lief meisje om heel veel tijd mee door te brengen. Iemand die als het niet zou tegen zitten de ware zou kunnen zijn. Ik ben ook niet wereldvreemd, ik distantieer mij liever en laat de lust achterwege! En nee, als mensen mijn karakter kennen, waarderen ze me meestal wel, maar vinden ze me niet leuk meer. Maar dat is hun probleem! Ik ben ook niet voor iets afspreken, liefde hoort spontaan te gaan. Maar als het gaat om iemand die je anders niet vaak tegenkomt, zal dat een probleem zijn. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je distantieert, is het logisch dat je niet of nauwelijks in contact zult komen met meisjes. Citaat:
Citaat:
Daarnaast zijn meisjes nou eenmaal gevoelswezens. Als ze zich bij jou vervelen, zullen ze automatisch ook minder positief over jou denken (negatieve selectieve perceptie). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=296623 |
![]() |
|
********, begrijp me niet verkeerd,
ik ben echt niet op zoek naar iemand. En als ze me niet mag zoals ik ben, jammer dan toch? En inderdaad, ik wil niet alleen deugdzaam zijn [voor mezelf], maar ben er ook nog van overtuigd dat deze levenswijze het meeste en grootste geluk oplevert. Ik ben niet geschapen om anderen de hele dag te entertainen. Als meisjes zich bij mij vervelen, dan hebben zij een probleem en moeten zij iets leuks gaan doen. |
![]() |
|
Evito, ik snap dat je bepaalde denkbeelden hebt, maar wees zo kritisch om die denkbeelden te toetsen op redelijkheid.
Stel jezelf de vraag of je denkbeelden je gelukkiger maken. Als dit niet zo is, zou je mogelijk kunnen overwegen om bepaalde ideeën bij te stellen. Dit is makkelijker dan je denkt, want niemand zal het je kwalijk nemen als je van het leven geniet.
||
Citaat:
ik moest echt even lachen. ![]() Ik heb mijn denkbeelden getoetst op redelijkheid. Ik hoef mij niet aan te passen aan de wereld en dit is waar ik mij het prettigst bij voel. Ze maken mij gelukkiger. Sterker nog. Voordat ik zo over het leven dacht, was ik erg ongelukkig. Nu ben ik erg gelukkig! En: 'Niemand zal het mij kwalijk nemen als je van het leven geniet' Interesseert mij dat nou zeg... komop, ten eerste is dat bijstellen niet makkelijk omdat niemand het me kwalijk zou nemen, wat een bullshit ik leef zoals ik wil en mensen nemen me dat regelmatig kwalijk, maar ik ben nog steeds degene die hier gelukkig is. |
![]() |
|
![]() |
Is er niks te vinden aan tips in boeken over de klassieke oudheid/ Stoa? Als je op die manier denkt, moet je t ook op die manier aanpakken, lijkt me...
![]()
||
Citaat:
ware het niet dat men toen natuurlijk een heel andere samenleving had, zeker als we kijken naar de relatie tussen man en vrouw. De vrouw was ervoor werk en voor kinderen, voornamelijk, en voor seks... |
![]() |
||||||
Citaat:
Is het daadwerkelijk zo redelijk om jezelf (en jouw geluk) op deze wijze te beperken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Unexplained,
ik vind het jammer dat we onze standpunten niet delen. Jouw standpunt versus het mijne is denk ik het grootste probleem in de wereld. Mensen die zich willen onttrekken aan de massa, en mensen die daarbij willen horen, mensen die hun eigen massa creeren, mensen die anderen willen dwingen bij hun maatschappij te horen. De maatschappij zit in je hoofd. De maatschappij, dat ben jij. Inderdaad. En als je haar niet wenst te accepteren, dan doe je dat niet. Zo ben ik. Ik ben de maatschappij, en ik ben niet jij, dus onze maatschappijen komen niet overeen. Wil me toch niet dwingen me bij de mensen die je wel hebt weten te dwingne aan te sluiten omdat ik bang zou zijn een asociale te worden genoemd. Jij hebt een maatschappij en ik heb er een. Wie ben jij om mij een asociale te noemen omdat ik me niet bij die van jou aansluit, je sluit je net zo goed niet aan bij die van mij, en dat hoeft ook niet, en wie ben jij om mij een egoist te noemen, enkel omdat mijn maatschappij een eenmansfractie is? |
![]() |
|
Als toevoeging:
Dit was meer een hypothetische vraag. Ik heb niemand die ik mee uit zou vragen. Ik vroeg mij gewoon af, als gewoonlijke afwijkend van de maatschappelijke denkbeelden, wat iemand die niet de zin 'wil je een keertje met me uit' zou willen gebruiken dan zou kunnen vragen. Om het op mijzelf te projecteren leek mij een goed idee. |
![]() |
|
Je kan toch ook een spelletje doen? Of gewoon praten? Of naar de stad gaan, een museum of mogen die dingen ook niet?
Waarom moeten jongens altijd iets doen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat er veel meiden zullen zijn die jouw standpunten wel delen!
![]() Die overal hetzelfde over denken als jij dus ik vrees dat je niet eens hoeft na te denken over wat je zult kunnen doen met een meisje.......... tenminste een eerste afspraakje zal nog wel gaan, maar volgens mij zodra ze jou beter leren kennen zullen ze toch gauw op je uitgekeken zijn... je lijkt me nogal saai.... |
![]() |
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je dat niet bevalt kun je in Nederland een aantal dingen doen: - Politieke invloed - Emigreren - Zelfmoord plegen Citaat:
|
Ik zie niet in waarom je iemand niet kan plat neuken en tegelijkertijd leert kennen.....
Ik merk aan je op¨dat je een sterke langetermijnvisie hebt. Maar dat betekent nog niet dat alles wat nu gebeurd moet negeren omdat het jouw visie blokkeert.... Het leven is niet leven naar de toekomst maar wat je nu doet.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die eenzaamheid; Sum cum animo meo. ik ben met mijn geest. Sum cum anima mea. ik ben met mijn adem. Sum cum vita mea. ik ben met mijn leven. En dat is genoeg. |
![]() |
||
Citaat:
Vertel dan ook meteen over het cynisme en die andere? (ik kom er even niet op... morgen pas weer Gr)
||
Citaat:
![]() green planet ofzo??
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Volgens mij wou hij dat niet. Tegen z'n principes? 'k snap ook niet echt hoe je 'doelloos', samen op de bank kunt gaan zitten te niksen. Nee, dat zou niets voor mij zijn ![]() [sorry, heb niet het hele topic doorgelezen...waarschijnlijk heb ik een deel van de levenswijze gemist] Toch denk ik, dat je zeker de 1e paar keren dat je haar leert kennen, haar toch weleens ergens mee naar toe 'moet' nemen. Kleine kans dat ze "ja" zegt als je vraagt "Ik vind je erg leuk en zou je graag beter willen leren kennen, ga je met mij naar huis (dan kook ik wat lekkers)"
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar euh, je hoeft haar niet persé op die manier ergens mee naar toe te nemen ook natuurlijk. Gewoon ergens met haar afspreken kan toch ook? Het gaat er denk ik gewoon meer om dat je iets te doen hebt.. En qua vraag, heb je zin om een keer iets af te spreken. Is denk ik een stuk neutraler dan en dan kun je toch zien wat er uit voortvloeit.. Maar euh, je kan ook gewoon voor de volkomen eerlijke aanpak gaan: Ik hou eigenlijk niet zo van uitgaan, uit eten gaat bijvoorbeeld moeilijk omdat ik veganistisch ben, ik weet dus eigenlijk niet zo goed hoe ik jou beter kan leren kennen zonder standaard vragen als: wil je een keertje met me uit? aan je te stellen. Het is nogal direct om zo te zeggen, maar ik vind je een leuk meisje.. Zoiets dergelijks.. Tuurlijk, puur ik vind je leuk is nogal ja.. overrompelend, maar erbij uitleggen waarom je het zo duidelijk stelt, lijkt me dan wel een redelijk goede oplossing. Het getuigt in ieder geval van lef ![]() |
![]() |
|
er zijn volgens mij een hoop redenen te bedenken om wel met iemand thuis af te spreken.
- wil je m'n tuin zien? (voorwaarde is wel dat ie mooi/ bijzonder is) - koken voor iemand - foto's kijken - gezamelijke hobby - samen voor de openhaard zitten (als je die hebt) - samen discuseren over de zin van t leven oid als ik daar voor gevraagd zou worden zou ik t meteen doen volgens mij (vooral de laatse) als je vind dat je toch met d'r naar buiten moet gaan zou ik gaan wandelen ofzo denk ik
||
Citaat:
goed idee! Discussiëren over de zin van het leven is trouwens mijn grootste hobby. Nou, erover nadenken iig. ![]() Helaas is mijn tuin 2 bij 2. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
[/B][/QUOTE] Discussiëren over de zin van het leven is trouwens mijn grootste hobby. Nou, erover nadenken iig. ![]() die van mij ook, blijft een boeiende vraag ![]() [/B][/QUOTE] Helaas is mijn tuin 2 bij 2. ![]() zwembad van 2 bij 2???? ![]()
||
Citaat:
das opzich al het bekijken waard ![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Studenten en eenzaamheid Student22 | 22 | 17-09-2014 11:04 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-hart-topic 168 Hawahaai | 500 | 26-05-2012 11:04 | |
Liefde & Relatie |
relatiecrisis; weet het echt niet meer groovy | 33 | 06-12-2005 15:13 | |