Oud 27-04-2001, 14:46
Dreams
Dreams is offline
Ongeveer 57 graden wordt hij nu, en maximaal 65. Mag dat? Ik weet namelijk nog steeds niet zeker of de cooler genoeg koelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2001, 15:56
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
alle AMD Socket A processors (waaronder de jouwe) worden instabiel rond de 80, en branden door rond de 90-95 graden, ik hoop dat je er wat aan heb
Oud 27-04-2001, 16:47
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Kutkoeler heb je wel dus, koop niet zo'n gare standaardkoeling maar ga een Alpha of Globalwin halen!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 18:33
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 18:51
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
alle AMD Socket A processors (waaronder de jouwe) worden instabiel rond de 80, en branden door rond de 90-95 graden, ik hoop dat je er wat aan heb

Thanx man!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 21:33
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
joosie50 schreef:

Thanx man!

geen dank

Oud 27-04-2001, 22:31
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
Dan is de temp dus te hoog. De temperatuur die door AMD opgegeven worden is de temperatuur van de core. De temperatuur aan de buiten kant is iets van 15 graden lager. Die 65 max komt dus wel erg dicht in de buurt van probleem temperaturen.

-Desecrator

Oud 28-04-2001, 00:12
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Oplossing: Alpha, Globalwin of H2o
Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 01:32
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Dan is de temp dus te hoog. De temperatuur die door AMD opgegeven worden is de temperatuur van de core. De temperatuur aan de buiten kant is iets van 15 graden lager. Die 65 max komt dus wel erg dicht in de buurt van probleem temperaturen.

-Desecrator

dat's zeer zeker waar... mat 15 graden verschil is bestwel erg veel... graadje of 5 kan nog... maar 15 is onwaarschijnlijk

Oud 28-04-2001, 01:34
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Oplossing: Alpha, Globalwin of H2o

of fftjes 'n paar extra fans in je case modden... liest dat ICM met 'n globalwin of Alpka (casemod + H2o is nie echt zinvol)

Oud 28-04-2001, 14:01
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
dat's zeer zeker waar... mat 15 graden verschil is bestwel erg veel... graadje of 5 kan nog... maar 15 is onwaarschijnlijk
Die 15 graden komt uit de c't. En die lui hebben er echt wel verstand van.

-Desecrator

Oud 28-04-2001, 14:10
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Ik heb net een Target T-5 bigtower zonder voeding gehaalt, perfect voor FANS.
Dit wordt een vette mod!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 23:59
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ik heb net een Target T-5 bigtower zonder voeding gehaalt, perfect voor FANS.
Dit wordt een vette mod!

NA APER!!

1x12 cm voor onderin
2x 8 cm voor boven de 12 cm, (built in harddisk cooler)

achter van bove naar beneej
2x6cm
AT voeding 200 watt
ATX 300 watt
8cm

met voorop nu enkel de aanuit switch van me AT, binnekort heel mooi schakelpaneel

enne er komt nog een 12 cm in me zijkant bove me cpu... maar die fan heb ik nog nie
Oud 29-04-2001, 00:08
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
enne korn... kleine tip, geen overkill en geen hopeloos verklootte airflows maken... daar heb je alleen jezelf mee... je kast word altijd koeler als eerst, maar goed geoptimaliseerd (mooi verdeelde in en outtake) issie veel beter..

ook niet de lucht alle kanten behalve de goeie op jagen met 'n ORB ofzo, helpt ook nie veel
Oud 30-04-2001, 13:07
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
enne korn... kleine tip, geen overkill en geen hopeloos verklootte airflows maken... daar heb je alleen jezelf mee... je kast word altijd koeler als eerst, maar goed geoptimaliseerd (mooi verdeelde in en outtake) issie veel beter..

ook niet de lucht alle kanten behalve de goeie op jagen met 'n ORB ofzo, helpt ook nie veel

aan de zijkant ga ik om te beginnen 4 x 120 mm Sunon fans douwen... en boven het mobo een 60mm ofzo (die geeft lucht aan mijn FOP-38)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2001, 19:59
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
aan de zijkant ga ik om te beginnen 4 x 120 mm Sunon fans douwen... en boven het mobo een 60mm ofzo (die geeft lucht aan mijn FOP-38)

een ruig verstoorde airflow dus (hoogstwaarschijnlijk)

4x in of 4x out = overdosis (te slecht verdeeld) 2x in en 2x out krijg je ruig verstoorde airflow omdat je zegmaar 'n boogje maakt met je luchtstroom
Oud 30-04-2001, 20:32
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

4x in of 4x out = overdosis (te slecht verdeeld) 2x in en 2x out krijg je ruig verstoorde airflow omdat je zegmaar 'n boogje maakt met je luchtstroom

neeee, ik kan niet 4 fans parallel gaan zetten, dit lukt wel, deze balzen naar buiten terwijl aan de voorkant en achterkant blazende fans (naar binnen) zitten

Met citaat reageren
Oud 01-05-2001, 15:07
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

neeee, ik kan niet 4 fans parallel gaan zetten, dit lukt wel, deze balzen naar buiten terwijl aan de voorkant en achterkant blazende fans (naar binnen) zitten

dat gaat ook storen... intake aan de achterkant... laat je voeding nou net zo'n beetje ALTIJD een OUTTAKE hebben, en als je 'm omdraait blaast die onnodig warmte naar binnen.... klopt ook nie....

beter andersom... zijkant intake, voor/achtewr outtake
Oud 01-05-2001, 16:52
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

dat gaat ook storen... intake aan de achterkant... laat je voeding nou net zo'n beetje ALTIJD een OUTTAKE hebben, en als je 'm omdraait blaast die onnodig warmte naar binnen.... klopt ook nie....

dat kan natuurlijk ook, maar voor mijn pc zelf ga ik een Antec Server behuizing gebruiken (big tower) die heeft voor 2x80mm en achetr 2x80mm standaard al...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2001, 17:09
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

dat kan natuurlijk ook, maar voor mijn pc zelf ga ik een Antec Server behuizing gebruiken (big tower) die heeft voor 2x80mm en achetr 2x80mm standaard al...

pics?

ik heb ook 'n bigtower...

4x 8cm in de zijkant erbij hoeft dan niet slecht te zijn....

idee: 2x intake onderin vooraan in de zijkant, 2x outtake bij de voeding in de burt

heb je 4 IN 4 OUT + voeding, zitten de outtakes mooi bovenaan (warme lucht stijgt op)....

en dan heb je ook de ruimte om eens een mooi plexi-venster in je kast te maken

(die 2x8 en die andere 2x8 zitten dus zo bver mogelijk uit mekaar over de diagonaal van je zijkant)

Oud 01-05-2001, 20:46
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
de antec met 340 watt voeding:
Met citaat reageren
Oud 03-05-2001, 14:49
Beunhaas
Beunhaas is offline
Mmmm, Mn athlon 1000 word ook iets van 57C met een chrome ORB das toch echt niet normaal... maar welke temp hoort ie wel te krijgen ongeveer
Oud 03-05-2001, 23:39
ick
ick is offline
Citaat:
Beunhaas schreef:
Mmmm, Mn athlon 1000 word ook iets van 57C met een chrome ORB das toch echt niet normaal... maar welke temp hoort ie wel te krijgen ongeveer
athlon 1 Ghz onder chrome orb hoort rond de 55'c te zitten, da;s vrij norremaal dus.... zet 1 (of 2 als je kast 't standaard kan hebben) casefans erin (kosten zo'n 20 piek per stuk bij de Mycom) en hij's toch al snel 5-10 'c kouwer, try it!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2001, 12:19
Beunhaas
Beunhaas is offline
Ach ja zo'n fan hebt ik nog wel alleen nog geen tijd gehad om hem er in te schroeven.
Die athlons worden best heet zeg. vooral als je een beetje aan het gamen bent.
Oud 04-05-2001, 15:03
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Mooie FOP38 erop zetten....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2001, 07:48
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Beunhaas schreef:
Ach ja zo'n fan hebt ik nog wel alleen nog geen tijd gehad om hem er in te schroeven.
Die athlons worden best heet zeg. vooral als je een beetje aan het gamen bent.
jep zeker weten.... DDR + mooi cache he?

vooral 't cache denk ik... de veel minder cache bevattende Duron is veel cooler altijd...

maar voor die warmte krijg je heel wat performance terug! dat wel!

Oud 05-05-2001, 07:50
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Mooie FOP38 erop zetten....

die nieuwe kopere cooler! CAK38 dacht ik.... die moet je erop doen! 800 gram KOPER! een koeler van bijna 'n kilo! WOW!

Oud 05-05-2001, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
die nieuwe kopere cooler! CAK38 dacht ik.... die moet je erop doen! 800 gram KOPER! een koeler van bijna 'n kilo! WOW!
een halve kilo boven de 'max' door amd gezet.. dat trekt die socket helegaar niet denk ik, of je moet gaan stutten.. *lol*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2001, 11:48
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

jaja, heb ik al gezien, maar tegen de tijd dat die hier op voorraad is

Met citaat reageren
Oud 05-05-2001, 16:12
erik13
erik13 is offline
Citaat:
joosie50 schreef:
Ongeveer 57 graden wordt hij nu, en maximaal 65. Mag dat? Ik weet namelijk nog steeds niet zeker of de cooler genoeg koelt.

koop een coolermaster
Oud 05-05-2001, 18:04
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
erik13 schreef:
koop een coolermaster
dat ding is koelt slechter als wat ie nu heeft... suggestie: reageer niet op topics waar je niets vanaf weet
Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 16:33
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
dat ding is koelt slechter als wat ie nu heeft... suggestie: reageer niet op topics waar je niets vanaf weet

Met citaat reageren
Oud 08-05-2001, 18:47
Impulz!
Impulz! is offline
Max. zo'n 35 graden en je moet een Coolermaster koeler halen!!! http://www.bsc-computergroup.nl
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 19:27
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Impulz! schreef:
Max. zo'n 35 graden en je moet een Coolermaster koeler halen!!! http://www.bsc-computergroup.nl
Waarom zo'n goedkoop shitding?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2001, 16:33
WouTaH
WouTaH is offline
Niemand gelooft mij, maar mijn Athlon 1000 heb ik overgeclockt naar 1333 MHz en blijft op 45 graden hangen. Je processor heeft een code, en daarop staat hoe warm 'ie mag worden.

Als je code bijvoorbeeld A1200APT3B is,
dan staat de T hier voor de temperatuur die maximaal 90 graden mag zijn.
Als er i.p.v. T een andere letter op deze plaats staat:
Q=60 graden
X=65 graden
R=70 graden
Y=75 graden
T=90 graden (meest waarschijnlijk)

Let als je toch kijkt even op de vierde letter van rechts (hier P) en kijk of je voltage niet per ongeluk te hoog staat ingesteld (in BIOS of op moederbord).
S=1,5 Volt
U=1,6 Volt
P=1,7 Volt
M=1,75 Volt
N=1,8 Volt

Als je voltage te hoog staat kan de temperatuur ook flink oplopen.

Veel succes verder!
Oud 10-05-2001, 19:24
Beunhaas
Beunhaas is offline
Ik heb inderdaat mijn core voltage op 1.8 staan en de codes op mijn proc kan ik niet goed zien.(niet echt zin om die hele zooi er uit te slopen). maar in de bios staat het gewoon op CPU default dus het zal wel goed zijn...
Oud 11-05-2001, 10:56
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
WouTaH schreef:
Niemand gelooft mij, maar mijn Athlon 1000 heb ik overgeclockt naar 1333 MHz en blijft op 45 graden hangen. Je processor heeft een code, en daarop staat hoe warm 'ie mag worden.

Q=60 graden
X=65 graden
R=70 graden
Y=75 graden
T=90 graden (meest waarschijnlijk)

Let als je toch kijkt even op de vierde letter van rechts (hier P) en kijk of je voltage niet per ongeluk te hoog staat ingesteld (in BIOS of op moederbord).
S=1,5 Volt
U=1,6 Volt
P=1,7 Volt
M=1,75 Volt
N=1,8 Volt

Als je voltage te hoog staat kan de temperatuur ook flink oplopen.

Veel succes verder!
daatbij heb je ook nog de code van 't priductieproces, beginnende bij AAAA op dit moment zijn ze bij AZIA dacht ik, hoe hoger de letters in 't alfabet zitte, hoe sneller de core kan lopen (beter productieproces)

een AXIA 1Ghz loopt geregeld op 1333, terwijl 'n ATIA de 1200 nouwelijks haalt....

en er staat ook op wanneer die gemaakt is... ook leuk om te weten

for me:
D600AUT1B
AKBA-2000 week 32

Oud 12-05-2001, 12:42
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
WouTaH schreef:
[b]
Q=60 graden

*SNIP*
Kijk daar heb ik wat aan! Thanx man! Ik ga gelijk even kijken.

[Dit bericht is aangepast door joosie50 (12-05-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten