Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb niet zoveel van je betoog gelezen,
maar ik zou graag willen toevoegen dat mensen vaak niet anders kunnen; ze hebben geen zelf. Om een zelf te krijgen, met andere woorden, om dicherbij zichzelf te kunnen komen moeten ze alleen durven zijn en durven nadenken over zichzelf. Niemand heeft ook maar dat lef. Mij maakt dat niet meer zo boos, meer droevig voor hen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben het volledig met je eens!
ikzelf houd me buiten die ideeen maar ik kan andere mensen niet verranderen. ik ben een keertje op lifestyle uitgevallen tegen dat wannabe-gedoe mja, of dat nou iets helpt... achja, eigenlijk heeft het maar weinig zin om je er helemaal kwaad om te maken, want wat doe je eraan? het enige wat je kunt doen is zorgen dat je zelf niet zo gaat denken en dan maar hopen dat er ooit weer wat meer verstand in de maatschappij komt... |
![]() |
|
t lijkt me allemaal best interessant om dit te lezen maar jullie posts zijn echt te groot om ff snel te lezen
ontopic: kweenie.... ik heb zoiets van doe wat je zelf wil, en inderdaad; sommige mensen halen gewoon agressie in je naar boven.... maar misschien is dat andersom ook wel
||
Citaat:
||
Citaat:
Dan voel je je toch niet meer veilig als je eigen ik?
|
![]() |
Ik vraag me af dat als je helemaal je kledingstijl gaat veranderen zodat je niet meer in de grond wordt getrapt of je daar echt veel gelukkiger van wordt. Je kleding verteld meestal toch ook iets over jezelf hoe jij bent en als jij dat gaat veranderen om andere mensen dan verander jij een stuk van jezelf wat je helemaal niet hoort te veranderen (tenzij je dat echt voor jezelf wilt) Het gaat er toch om dat jij gelukkig met jezelf bent en niet om wat anderen willen dat jij bent want als jij jezelf niet bent om anderen ga je er zelf super aan kapot denk ik.
|
Verwijderd
|
Heey Meis,
ja, ik ben het wel met je eens.. Maar boos kan ik me er niet om maken. Mensen oordelen maar lekker over mij, als zij geen moeite willen doen me echt te leren kennen is dat hun probleem, niet het mijne. Zij zitten zich lekker aan mij te ergeren, ze doen maar, ik zit er niet mee. Verder heeft iedereen zn eigen manier van 'overleven'. zoals voor jou bijvoorbeeld je dieren misschien een soort passie is, kan mode dit voor anderen zijn. Ik vind het namelijk ook oordelen om modemensjes meteen over een kam te scheren en als meelopers te bestempelen. Iedereen heeft andere dingen die hij/zij belangrijk vind, dat moet je ook respecteren. Iedereen oordeelt. Jij oordeelt ook, ik oordeel ook. Dat is niet erg, als je wel open staat om erachter te komen dat jouw oordeel misschien toch niet helemaal klopt. Het lijkt vooral een soort houding te zijn van jongeren. In mijn klas merk ik het heel erg, het is nu een 6e klas, iedereen is 17/18 jaar. Mensen beoordelen elkaar niet meer zo op uiterlijk, maar meer op karakter. Vreemde combinaties mensen trekken zeg maar naar elkaar toe, en iedereen heeft respect voor elkaar. De mensen die wel nog oordelen verder, zijn dan de mensen die eigenlijk superonzeker over zichzelf zijn. Ik ben niet boos op hen, ik hoop meer voor ze dat ze zich ook ooit lekker in hun vel zullen voelen. |
![]() |
|
![]() |
JA JA JAAA!!
je hebt helemaal gelijk de maatschappij zuigt, iedreen lijkt steeds harder te oordelen zonder eerst es ff te kijken hoe et egt zit, hebben ze daar geen tijd voor ofzzo? TSSSS..... ik snap dat niet en zo zit ik ook niet in elkaar en heel veel mensen met mij. Het kan moeilijk zijn maar probeer je te omringen met mensen die net zo denken praat dr es over je komt dr snel achter dat veel meer mensen zo denken (vond ik heel grappig ![]() succes met het schoppen tegen de maatschappij (kej, overdrijf ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Franse revolutie? H@nk | 22 | 17-11-2006 13:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hoofddoek Brenda_lelie | 35 | 18-02-2003 11:54 | |
Angst voor de islam is niet terecht Santje03 | 35 | 07-02-2003 09:56 | |
Pervers en/of Tiranniek Quivarum | 95 | 06-02-2003 15:27 |