Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2002, 15:20
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Heej..
Ik weet niet bij welk onderwerp ik dit moest plaatsen, maar 'relatie' kan volgens mij ook de relatie tussen je ouders en jij betekenen tog??

Nou, Mijn ouders zijn dus nogal streng. Ik heb 2 zussen en al bij de oudste hebben mijn ouders regels gemaakt waaraan ik en mijn andere zus zich ook moeten houden. We mogen alle maal pas vanaf 16 uit tot 2 uur, op ons 17e tot 3 uur en bij 18 mogen we zelf weten. Zo hebben ze ook regels met zakgeld enzo. Ik kan gewoon niets doen, heb 50 euro zakgeld in de maand (incl. kleedgeld) een daarvan kan ik egt nietx doen! 'Je zussen moesten ook zo leven' zeggen ze.. grrr...

ik vroeg me af of iemand tip's heeft om soepelere ouders te krijgen ofzo en of er meer mensen zijn die er last van hebben/hadden en wat ze daaraan doen?

!XXX!
Oud 06-12-2002, 16:00
Verwijderd
Noem je dat streng?!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:04
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Noem je dat streng?!
inderdaad

Ik vind je ouders dus echt absoluut niet streng maar heer redelijke regels opstellen. Dus niks advies om je ouders soepeler te maken, ze lijken me namelijk soepel zat.

Vind je het geld te weinig zoek je lekker een bijbaantje!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:07
Evito
Evito is offline
Ga lekker vakkenvullen als je je mobieltje op moet waarderen. Poe zeg.
Je moet echt absoluut niet zeuren. Je hebt geweldige ouders [wat deze regels betreft] die naar mijn mening nog wat te soepel met je zijn. Het schijnt me niet toe dat ze je goed opgevoed hebben als je echt zo onwijs bent als je hier schijnt te zijn.
Zeg eens;
die 50 euro
waar besteed jij dat aan,
en waarom heb je meer nodig? Waarvoor?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:14
Verwijderd
50 euro per maand?! wow, ik kreeg toen ik nog bij mijn ouders woonde 50 gúlden per maand en was daar tevreden mee...

En tot 2 uur uit op je 16de? Denk niet dat jij iets te klagen kan hebben daarover...

Ik vond mijn ouders altijd vrij open en absoluut niet streng, die van jou zijn nóg minder streng... tjonge...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:15
$tarlight
$tarlight is offline
nou sorry, maar dat vind ik toch ook redelijk streng... Als je voor 50 euro per maand echt alles maar dan ook alles moet kopen.. Ik kom soms nog niet eens rond met 225 euro per 3 maand.. En wat uitgaan betreft.. op je 14e/15e zou een of twee keer per maand uitgaan toch niet verkeerd zijn??
Misschien kun je je zussen eens vragen of die je niet kunnen helpen..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:20
Skate
Skate is offline
ik op me 14e tot 4uur in doornroosje junglegalaxy nijmegn
Oud 06-12-2002, 16:31
heldin
heldin is offline
Citaat:
Skate schreef:
ik op me 14e tot 4uur in doornroosje junglegalaxy nijmegn
goh, daar heeft ze wat aan...

Ik vind ook niet echt dat ze heel streng zijn. ik vind van die regeltjes wél irritant, van als je 16 bent dit, en als je 17 bent dat.. naja, daar gaat het nu niet over.

als je wil dat ze minder 'streng' worden, moet je met heeeel goede redenen komen denk ik. als ze het altijd al zo doen is het denk ik moeilijk om er iets aan te veranderen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:41
Orion16
Orion16 is offline
Op mijn 14e/15e ging ik nog niet eens uit
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:42
Verwijderd
zeur niet zo over geld en ga werken. Je ouders betalen eten, onderdak, stroom, school, ziekenfonds etc. voor je, wees blij dat ze je die 50 euro ook nog gunnen.
En uitgaan tot 2 als je 15 bent vind ik een redelijke afspraak.

Maar wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit topic? Horen hoe slecht je het wel niet hebt?
Ik vind je nu alleen maar verwend, beetje lopen klagen over van alles terwijl je je nog niet half realiseert hoeveel je wel niet krijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:46
Screenager
Screenager is offline
Inderdaad.. je zeurt
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:48
Skate
Skate is offline
Citaat:
perseus schreef:
Noem je dat streng?!
goh hier heeft ze wat aan....
ik doe ff iemand na....
Oud 06-12-2002, 17:44
ABrules
ABrules is offline
ja regeltjes zijn heel irritant, nou ja doe je weinig tegen... je had het beter kunnen treffen en slechter... aan dat geld kun je iig iets zelf doen... je bent 15 beetje geduld en je mag alweer meer...
Oud 06-12-2002, 17:49
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
$tarlight schreef:
[B]nou sorry, maar dat vind ik toch ook redelijk streng... Als je voor 50 euro per maand echt alles maar dan ook alles moet kopen.. Ik kom soms nog niet eens rond met 225 euro per 3 maand.. En wat uitgaan betreft.. op je 14e/15e zou een of twee keer per maand uitgaan toch niet verkeerd zijn??
B]
A...als je niet voor 50 euro kan rondkomen zoek je een bijbaantje...
B...14 en 15 -jarigen horen niet uit te gaan aangezien alcohol pas als je 16 bent mag worden verkocht... en ja het begrip alcohol hoort bij uitgaan...
Oud 06-12-2002, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
B...14 en 15 -jarigen horen niet uit te gaan aangezien alcohol pas als je 16 bent mag worden verkocht... en ja het begrip alcohol hoort bij uitgaan...
en daarnaast zijn vrijwel alle cafés/discotheken voor 16 jaar, 18 jaar of 21 jaar en ouder...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 18:13
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Skate schreef:
ik doe ff iemand na....
get a life!

trouwens.. je moet niet zo zeuren. ik ken zat kinderen die met je willen ruilen.
ik krijg ook maar 55 euro per maand. en ik heb er een bijbaantje bij.
dus als je meer te besteden wilt hebben zal je moeten werken voor je geld!
heb je daar geen zin, dan moet je ook niet zeuren.

en wat betreft dat uitgaan. dat zijn hele normale tijden.
er zullen altijd mensen zijn die meer dan je mogen, maar ook mensen die altijd minder mogen. dus wees tevreden met wat je hebt.
en ga je tijd nuttig besteden in plaats van zeiken over en tegen je ouders..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 18:22
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
ik krijg ook maar 55 euro per maand. en ik heb er een bijbaantje bij.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaach, wat ZIELIG

en wat betreft dat uitgaan. dat zijn hele normale tijden.

Ja, ik ga later mijn 15-jarige dochter ook tot 2u uitgaan, dat is wel het minste dat je voor je kind kan doen.
Wat ONGELOOFELIJK ZIELIG ben jij zeg, gutteguttegut... Ik huil met je mee meis,

*knufffol*

Sterkte hè!?!?!
Oud 06-12-2002, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik vind je ouders dus echt absoluut niet streng maar heer redelijke regels opstellen. Dus niks advies om je ouders soepeler te maken, ze lijken me namelijk soepel zat.

Vind je het geld te weinig zoek je lekker een bijbaantje!
Ben ik het wel mee eens.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 20:08
Studentje
Studentje is offline
Op je 15e kun je hier(apeldoorn) niet uitgaan omdat je nergens inkomt. Dan heb automatisch aan 50 euro genoeg.

En erg streng zijn je ouders niet. Ze hebben ongetwijfeld het beste met je voor.
Oud 06-12-2002, 20:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ga lekker vakkenvullen als je je mobieltje op moet waarderen. Poe zeg.
Je moet echt absoluut niet zeuren. Je hebt geweldige ouders [wat deze regels betreft] die naar mijn mening nog wat te soepel met je zijn. Het schijnt me niet toe dat ze je goed opgevoed hebben als je echt zo onwijs bent als je hier schijnt te zijn.
Zeg eens;
die 50 euro
waar besteed jij dat aan,
en waarom heb je meer nodig? Waarvoor?
Oud 06-12-2002, 20:40
Miss Helena
Miss Helena is offline
Stel je niet aan, je ouders moeten je ook opvoeden, en daar hoort voor jezelf zorgen bij. Als je niet tevreden bent ga je toch je eigen geld verdienen?! Als je uit huis bent, zul je t ook zelf moeten doen.
Oud 06-12-2002, 20:56
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, ik vind dat je best soepele ouders hebt hoor. meeste van mn kleding moet ik zelf kopen, geen zakgeld. (wel bijbaantje) ja, en uitgaan. mag ik echt niet iedere week, en dan ook maar tot 2 uur (als t meezit) en dat op mn 17e.

sjeesh... wat een "rotleven" heb jij...

ik vind dat er sowieso geen regels en tips zijn om je ouders soepeler te maken.
Oud 06-12-2002, 22:04
dreadlocks
dreadlocks is offline
je moet nie zo zeuren man! ik ken zat mensen die helemaal niks mogen op jouw leeftijd. je hebt zat vrijheid, en ik snap niet hoe je hier mee aan komt zetten, want hier op t forum zie ik van allerlei soorten verhalen. je bent pas 15! vindt je t gek dat je pas tot zo laat uit mag!

en 50 euro in de maand...kja dat moet de ouder zelf beslissen. ik bedoel je hebt ook nog zussen, je kunt niet verwachten dat je onwijs veel poen krijgt. wil je geld, ga maar werken. iedereen moet het toch ooit een keer mee beginnen of niet dan?

echt. er zijn mensen die het erger hebben dan jij

ik heb het probleem niet. ik krijg 120 euro in de maand zekgeld, maar daar moet ik wel veel zelf van doen. ik heb ondertussen ook werk gezocht omdat ik op vakantie wil. ik mag op zich eigenlijk bijna alles wel, als ik maar aan m'n ma laat weten waar ik ben, en met wie ik ben. (misschien komt t ook dat ik zelf weten hoe laat ik uit ga, omdat ik heel vaak bij m'n vriend blijf slapen dan...kweenie)...maar het is ook een kwestie van vertrouwen enzo. ik bedoel, ik mag zelf weten wat ik doe, zolang ik maar goede cijfers haal en m'n verantwoordelijkheden na kom...kja ieder ouder is anders =)

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 22:35
heldin
heldin is offline
Citaat:
Skate schreef:
ik doe ff iemand na....
arm kind, wil je erover praten?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 22:48
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
perseus schreef:
Noem je dat streng?!
jazeker idd, die zijn supersoepel toch? ik mocht op mn 16e ook maar tot 2 uur. en zoveel zakgeld kreeg ik ook niet in de maand... nu ook nog steeds niet...
Oud 06-12-2002, 23:16
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef:
Heej..
Ik weet niet bij welk onderwerp ik dit moest plaatsen, maar 'relatie' kan volgens mij ook de relatie tussen je ouders en jij betekenen tog??

Nou, Mijn ouders zijn dus nogal streng. Ik heb 2 zussen en al bij de oudste hebben mijn ouders regels gemaakt waaraan ik en mijn andere zus zich ook moeten houden. We mogen alle maal pas vanaf 16 uit tot 2 uur, op ons 17e tot 3 uur en bij 18 mogen we zelf weten. Zo hebben ze ook regels met zakgeld enzo. Ik kan gewoon niets doen, heb 50 euro zakgeld in de maand (incl. kleedgeld) een daarvan kan ik egt nietx doen! 'Je zussen moesten ook zo leven' zeggen ze.. grrr...

ik vroeg me af of iemand tip's heeft om soepelere ouders te krijgen ofzo en of er meer mensen zijn die er last van hebben/hadden en wat ze daaraan doen?

!XXX!
Sorry hoor, maar waar zeur jij eigenlijk over. Ik ben 17, krijg 20 euro zakgeld in de maand en m'n ouders doen al moeilijk als ik na 11en thuiskom (als ik zelf op m'n scooter weg ben) of na 12en (als ik door iemand met de auto wordt thuisgebracht). Opzich kan ik ze wel snappen, want ze zijn gewoon bezorgd en hebben het beste met me voor. Daarom doe ik er verder ook niet moeilijk over, 't is alleen af en toe wel lastig.

Jouw enige probleem is dus gewoon, dat je niet weet wat tevreden zijn inhoudt.

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 23:20.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 23:38
Verwijderd
Citaat:
dreadlocks schreef:

ik heb het probleem niet. ik krijg 120 euro in de maand zekgeld, maar daar moet ik wel veel zelf van doen. ik heb ondertussen ook werk gezocht omdat ik op vakantie wil. ik mag op zich eigenlijk bijna alles wel, als ik maar aan m'n ma laat weten waar ik ben, en met wie ik ben. (misschien komt t ook dat ik zelf weten hoe laat ik uit ga, omdat ik heel vaak bij m'n vriend blijf slapen dan...kweenie)...maar het is ook een kwestie van vertrouwen enzo. ik bedoel, ik mag zelf weten wat ik doe, zolang ik maar goede cijfers haal en m'n verantwoordelijkheden na kom...kja ieder ouder is anders =)
Het is daarbij ook een kwestie van laten zien dat je je verantwoordelijk kunt gedragen door je aan de regels te houden. Ik had eerst geen 'curfew' maar toen ben ik een keer pas om 7 uur 's morgens thuis gekomen (was ergens anders per ongeluk in slaap gevallen) en hebben mn ouders de grens van 3 uur thuis gemaakt. (maar ik woon zo ver van het centrum dat ik dan om 2 uur weg moet). Ik heb me daar verder aan gehouden en we hebben het er niet meer over gehad. Ik heb inmiddels laten zien mn verantwoordelijkheid te kunnen nemen en zelf goed kan bepalen hoe lang ik vol kan houden. Ik meld mn ouders nu gewoon het plan en daar gaan ze mee akkoord.

Ik krijg trouwens 30 euro per maand. Het was eerst 70, maar aangezien mn ouders zijn gescheiden kon mn moeder dat niet meer betalen. Ik ben nu tevreden met 30, ik ben blij dat ik uberhaupt geld krijg. Ja, ik moet nu wat zuiniger doen, maar met alle liefde hoor. Ik ben blij zat dat ze al zoveel voor me betalen en dat het nog zo kan..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 08:02
Kali
Kali is offline
Ik ben bena 18, krijg geen zakgeld, moet het hele jaar doen met verjaardagsgeld en kerstgeld en dergelijke , en mocht pas op men 16e uit tot 1u en is nog steeds 1uur, en uiterste maximum is 2u....
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Shibby schreef:
jazeker idd, die zijn supersoepel toch? ik mocht op mn 16e ook maar tot 2 uur. en zoveel zakgeld kreeg ik ook niet in de maand... nu ook nog steeds niet...
Ze krijgt 4x zoveel als ik, en ik mag tot 1 uur uit, als ik telefonisch contact houd tenminste. Lijkt me idd supersoepel.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 10:53
Verwijderd
Ik kreeg btw ongeveer €50,- euro toen ik 18 was (en daar moest ik alles van doen). Uitgaan ed mocht ik wel, en ook tot zo laat als ik wilde, als m'n ouders maar wisten waar ik zat. Konden ze ook makkelijk op die manier doen, want ik ging toch nooit uit (en als ik eens ergens heen ging dan was ik voor een uur of 12 toch wel thuis over het algemeen). Buiten het zakgeld dat je ouders je geven betalen ze nog veel en veel meer voor je, dat geld zie je alleen niet, dus dat ervaar je misschien niet op die manier. Maar ga maar eens bedenken wat ze buiten je zakgeld nog meer voor je betalen, dan zul je zien dat dat nog aardig wat is. Heb je meer geld nodig, dan kun je een bijbaantje nemen, dat lijkt me heel reëel. En regels voor het uitgaan, is dat niet meer dan logisch? Waarschijnlijk geven je ouders om je en willen ze graag dat je geen gekke dingen uithaalt, dat er geen enge dingen met je gebeuren en dat je ook nog een beetje nachtrust hebt ed. Wees blij dat ze om je geven.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 11:01
Verwijderd
een meisje uit m'n klas (wordt in augustus achttien trouwens) krijgt €2.5 per week zakgeld, mag ZELDEN uitgaan (ik heb haar nog maar twee of drie keer op een fuif gezien) en ALS ze al mag uitgaan moet ze om één uur thuis zijn. ik heb haar nog nooit horen klagen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 11:07
Verwijderd
ikzelf krijg €50 per maand, mag uitgaan zo vaak ik wil (ik overdrijf daar wel niet mee), heb niet echt een uur maar ik moet wel zorgen dat het een beetje binnen de perken blijft (ben meestal rond twee uur half drie wel binnen, als het echt plezant is op een fuif wordt het wel eens drie uur, half vier), ik moet niet zelf m'n kleren kopen (maar doe dit soms wel en dat krijg ik dan niet terugbetaald. ik spreek hier over kleine dingetjes zoals leuk ondergoed dat ik ergens zag hangen, of handschoenen die ik leuk vond. geen jeansbroeken van €100 ofzo), cadeautjes voor de verjaardag van m'n vrienden betaal ik daarvan, ik ga naar fuiven en elke vrijdag na school op café, ik betaal daar regelmatig een broodje van 's middags op school, ik rook twee, soms drie pakjes per week (wat ik ook zelf moet betalen uiteraard), ik ga daarvan naar de cinema, ik koop schoolgerief als het nodig is...

en ik kan eigenlijk niet zeggen dat €50 in de maand te weinig is voor wat ik ermee wil doen.

wat doe jij toch met je geld
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 11:19
Brainiacus
Brainiacus is offline
Wahahahaha, ik ben 19 en moet nog m'n moeder om het half uur bellen als ik ff een paar uur later thuiskom . M'n vader is gelukkig niet zo streng...

Zakgeld.... uhmm.... 50 Euro?
*bekijkt andere reacties*
Laat maar, ik zeg niets.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Op je 15e kun je hier(apeldoorn) niet uitgaan omdat je nergens inkomt. Dan heb automatisch aan 50 euro genoeg.

En erg streng zijn je ouders niet. Ze hebben ongetwijfeld het beste met je voor.
Lekker liegen, toen ik 15 was ging ik naar plaza

Maar meisje ik heb dezelfde regels, het valt echt wel mee hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 11:48
the 6th gate
the 6th gate is offline
tot 2 uur uit op je 16e? zeik niet
vriend van me mag van zn moeder maar tot 1 uur en hij is 17
dat is pas streng
Oud 07-12-2002, 16:20
Verwijderd
Voor €20 kun je zat leuke truitjes kopen. En moet het allemaal duurder zijn, dan ga je, zoals al eerder gezegd, toch werken...? Waar moeten ouders al dat geld vandaan halen? Zij werken er toch ook voor?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 16:24
inguh
inguh is offline
als ik da zo lees heb ik toch... soepele ouders.. mag op zondag avond tot 1 uur uit en ben pas 14 dus haha
kuss inge
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 16:51
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
Sithan schreef:
ik heb geen tijd voor een bijbaantje..
Oud 07-12-2002, 16:52
lieve
lieve is offline
Sorry hoor,

Maar ik versta niet waarover jij klaagt!!
Bij mij thuis is het dezelfde situatie! Bij mijn oudere zus zijn de regels gemaakt en ik moet me daar nu ook bij neerleggen!
Maar ik denk dat we met 50€ in de maand niet mogen klagen hoor, ik heb genoeg vrienden die helemaal zoveel niet hebben op een maand! Ik moet nu wel zelf mijn kleren niet kopen, maar dan nog... zelfs al moest ik dat doen, het zou geen probleem zijn voor mij!
En het uitgaan... heb ik helemaal geen probleem mee! 2uur is goed voor mij... ik moet toch de dag erna steeds gaan sporten!! Maar ... er zijn zoveel mensen die dromen van wat wij hebben en jij gaat het je hier nog permiteren om te klagen!
Als je dan toch niet toekomt met je zakgeld zoals jij zegt, waarom zoek je je geen weekendjob!?
Ik werk elke zaterdag van 8u-17u bij een bakkerij.. en ik verdien daar mijn maandgeld op 1 dag! Dus... als het je dat wat makkelijker zou maken... waarom doe je dat dan niet?
Volgens mij heb jij gewoon het probleem dat je teveel wil doen, wat andere mensen van jouw leeftijd uit jouw omgeving doen! En als je bijvoorbeeld daardoor niet aanvaard word(is maar een stelling hé, daarom is dat niet zo hé) dan zijn die personen jouw vriendschap niet waard!

THINK ABOUT IT!!!
Greetz Lieve,xxx
Oud 07-12-2002, 16:55
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef:
ik heb geen tijd voor een bijbaantje..
Als je het geld echt echt nodig hebt, dan moet je er tijd voor maken...klinkt misschien hard, maar tis wel zo. Je ouders werken ook voor hun geld.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 16:57
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
kleren kopen is hardstikke duur. Als ik een mooi truitje wil kopen ben ik al over de 60 euro en een broek ofzo is meer dan 100 euro. En nee, dat is niet eens merk, maar ik moet wel mooie en goede kleren hebben. Dan moet ik ook nog uitgaan, (um jah die ene keer), en eten kopen op school en dat soort dingetjes.
Oud 07-12-2002, 17:00
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
missNMGN schreef:
kleren kopen is hardstikke duur. Als ik een mooi truitje wil kopen ben ik al over de 60 euro en een broek ofzo is meer dan 100 euro. En nee, dat is niet eens merk, maar ik moet wel mooie en goede kleren hebben. Dan moet ik ook nog uitgaan, (um jah die ene keer), en eten kopen op school en dat soort dingetjes.
Je hoeft toch ook niet elke maand je klerenkast
weer bij te vullen..?
Je kan niet werken, meer geld krijg je denk ik ook niet,
nou, dan moet je maar beter uitkijken met wat je koopt.

Wat is dat merk eigenlijk..? Voor 60€ kan ik toch wel 2 leuke Mexx truitjes kopen..

Laatst gewijzigd op 07-12-2002 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef:
Je wilt teveel...brood meenemen van thuis ga je echt niet dood aan bv... Uitgaan moet niet, je wilt het, das jouw keuze, je hoeft niet. Een merkloos truitje van €60...mijn god, waar koop je dat ivn...?! Voor dat geld heb ik 3 merk truitjes...die broek oké, nah, dan spaar je. (Je kunt btw ook goedkopere mooie en goede kleren kopen, maar dan moet je wel zoeken en niet alleen maar bij één winkel willen kopen.) En als je zulke dure dingen wilt, ga dan werken...

Laatst gewijzigd op 07-12-2002 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 17:07
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
missNMGN schreef:
Een broek meer dan 100 euro? Jij maakt het helemaal mooi. Een levi's kost iets van 80 euro, en dat lijkt me voor een 15-jarige al meer dan goed genoeg.
Oud 07-12-2002, 17:28
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Een broek meer dan 100 euro? Jij maakt het helemaal mooi. Een levi's kost iets van 80 euro, en dat lijkt me voor een 15-jarige al meer dan goed genoeg.
nee dus. Ik koop mooie dure kleding die lang mee gaat
Oud 07-12-2002, 17:31
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef:
nee dus. Ik koop mooie dure kleding die lang mee gaat
Dat is een keuze die je zelf maakt, de gevolgen daarvan moet je dan maar dragen. En als je kleding lang mee gaat hoef je ook niet zo vaak nieuwe te kopen, kun je in de maanden dat je niks koopt dat geld mooi opsparen voor als je weer iets nieuws moeten kopen. (Een Levi is btw een heel normale broek, niet lelijk en gaat behoorlijk lang mee. De prijs zegt btw niet altijd iets over de kwaliteit, verkijk je daar niet op.)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 17:32
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
(Een Levi is btw een heel normale broek, niet lelijk en gaat behoorlijk lang mee. De prijs zegt btw niet altijd iets over de kwaliteit, verkijk je daar niet op.)
dus ik moet allemaal dezelfde levis kopen??
Oud 07-12-2002, 17:41
Verwijderd
Jeeetje.. wat kan jij zeuuurren zeg! Wat een ontzettend luxeprobleem!! Het zal bij jou wel nooit goed zijn!

Ik koop mijn broeken toch voor echt niet meer dan 40 euro en dat zijn mooie broeken en ze gaan ook echt jaaaaren mee. Truitjes koop ik niet duurder dan 20 euro, en JA, ik heb zeker wel mooie kleding. Voor iets meer dan 100 euro koop ik een hele galajurk, en ik neem aan dat je niet dagelijks in galakleding loopt..

Als jij zo nodig dure kleding wil, zulke (belachelijke) prijzen wil betalen voor kleding, draai je daar ook maar zelf voor heb. Welke bezigheden heb jij wel allemaal niet dat je niet kunt werken? Een meisje uit mijn klas zit dus nu in dr vwo examenjaar, en ze woont in Almere en zit in Amsterdam op school. Ze is heel veel tijd kwijt aan school en aan reizen, maar toch werkt ze elke zondag of zaterdag en elke donderdag! Je wil gewoon teveel.... maar je wil er niks voor doen. Nou ja helaas, zo werkt het leven dus niet. Leer tevreden zijn met wat je hebt en leer zelf es moeite te doen voor de dingen die je wil in plaats van dat allemaal maar van anderen te verwachten.

Je vind jezelf oud genoeg om vaker en tot later uit te gaan, maar een bijbaantje of een beetje tevreden zijn met alle dingen die je hebt ho maar..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 17:42
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef:
ja hoor, tuurlijk meis. DAT is wat we bedoelen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 17:51
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef:
Er zijn verschillende Levi's. En je hebt ook nog zat andere merken die zat broeken hebben die geen €100 per stuk kosten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten