Oud 30-08-2001, 19:20
Rembo
Rembo is offline
ik heb nu problemen met inmiddels mijn 2de brander! (een 4x4x 32 merkloos)

het probleem is dat hij al meer als een jaar oud is en geen garantie meer heeft!

het probleem: in het begin las hij alle lege cd's!
vooral arita's gebruikte ik veel! maar na een tijd moest ik de cd eruit hallen en er weer in stoppen voordat hij het deed!

daarna deden arita's het bijna niet meer en kon ik er alleen maar mee branden als ik eerst een andere cd had gebrand! en als ik al iets gebrand had dan kon ik achter elkaar wel 10 cd's branden!

maar als hij nog niet gebruikt was die dag niet!

maar nu is het zo erg dat hij bijna alle merken niet meer leest! wat moet ik doen?

schoonmaken? en hoe?

en hoe zou het komen (slijtage denk ik zelf want hij maakt aardgi wat overuren!)

wie heeft dit ook en kan me helpen?
Oud 30-08-2001, 21:37
Verwijderd
Je kunt een keer proberen om zo'n reinigings-CDtje erin te pleuren, hoewel je misschien bij je electronicazaak eerst ff kunt informeren of ze ook geschikt zijn voor branders. Ik heb m'n eigen brander (Matsushita 4x8x SCSI) nu al ruim drieënhalf jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad...ook nooit schoongemaakt, ondanks het feit dat ik 'm intensief gebruik. Het hangt gewoon van de kwaliteit van het loopwerk af. Sommige (goedkopere) branders zijn gevoeliger voor stof en rotzooi in het binnenwerk en daar kun je weinig aan doen...

Als hij toch al waardeloos is, en er zit geen garantie meer op, kun je 'm best een keertje openschroeven en kijken of er zichtbare rotzooi inzit (en die eventueel verwijderen). Dan maakt het niet zoveel meer uit of je 'm naar de kloten helpt, je hebt immers voor nog geen 300 gulden een nieuwe 12x8x32 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 17:46
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
NOOIT EEN REINIGINS CD in en brander duwen!!!
Die cd's zijn gemaakt voor cd-spelers en die maken veel minder toeren dan en 32X loopwerk dus niet!!!! doen dan kun je hem helemaal kapot maken.
Wat je beter kunt doen is hem boven open schroeven en met wat reinigings alcohol de lens schoon maken (wel maar en heel klijn beetje gebruiken!!!) gewoon en heel klijn beetje op WCpapier doen en ff zacht er over vrijven met het vochtige stuk.
Oud 31-08-2001, 18:45
Rembo
Rembo is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
NOOIT EEN REINIGINS CD in en brander duwen!!!
Die cd's zijn gemaakt voor cd-spelers en die maken veel minder toeren dan en 32X loopwerk dus niet!!!! doen dan kun je hem helemaal kapot maken.
Wat je beter kunt doen is hem boven open schroeven en met wat reinigings alcohol de lens schoon maken (wel maar en heel klijn beetje gebruiken!!!) gewoon en heel klijn beetje op WCpapier doen en ff zacht er over vrijven met het vochtige stuk.
wattenstaafjes kan dat ook? met alcohol uiteraard! ??
Oud 01-09-2001, 12:55
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
wattenstaafjes kan idd ook moet ze niet te veel stof achter laten maar watten staafjes lukt ook
Oud 01-09-2001, 13:06
Rembo
Rembo is offline
en dan met water of alcohol?
Oud 01-09-2001, 15:21
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
alcohol
Oud 01-09-2001, 15:57
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
wattenstaafjes met alcohol en niet vrijven of duwen gewoon er over geen laten glijden!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 21:39
Chimera
Chimera is offline
Ow. EN als je toch aan de slag gaat: Gebruik ALTIJD isopropylalchohol! Dus geen spiritus ofzo, want dan maak je de lens alleen maar vuiler.

Ennuh, helemaal geen terpentijn etc., kun je 'em wel weggooien. Lens is van plastic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten