Oud 22-12-2002, 19:06
Lydya-Amise
Lydya-Amise is offline
Heyzz Mensen,

Ik ben al ongeveer een jaar depressief, maar dat is niet een aaneengesloten periode. De ene keer zie ik alles positief, de andere keer ontzettend negatief. Mijn stemming kan binnen een paar uur veranderen. Ook heb ik woede-aanvallen die behoorlijk ver gaan. Ik begin dan met dingen te gooien of mezelf op mn hoofd te slaan. Als mensen me willen helpen en vragen wat er is, snauw ik ze af terwijl ik eigenlijk graag hun hulp wil. Ik snap echt niks meer van mezelf...

Weten jullie misschien wat er met mij is??

Alvast bedankt

xxx Lydya-amise
Oud 22-12-2002, 19:12
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
misschein moet je maar een xtje met een psygoloog gaan praten
msschien kan die zeggen wat dr mt je mis i. in yt ergste geval heb je borderline, das ook dat maar k hoop voor je dat t minder erg is
k heb zelf ook hele snelle stemmingswisselinge, en ook van die woede aanvallen maar ik kan ze redelijk in controle houdenb, nouwja ik ontwijk risicovolle situaties.. msschien moet jij dat ook doen, is een stuk fijner voor je omgeving
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 19:19
Verwijderd
Het lijkt me een goed idee om eens met een psycholoog te gaan praten. Die heeft veel meer verstand van die dingen dan wij hier op dit forum. Woede aanvallen kunnen je leren onder controle te krijgen en misschien kan hij/zij je ook helpen met stemmingswisselingen.

Je zou bijvoorbeeld naar het Riagg kunnen gaan. In de Gouden Gids kun je wel een telefoonnummer vinden van een Riagg instantie bij jou in de buurt (kan ook onder Mentrum staan, want zo heet het geloof ik tegenwoordig). Je kunt ook op zoek naar een particuliere psycholoog, als je iemand aangeraden wil zou je je huisarts om raad kunnen vragen.

Probeer in ieder geval eens te bepalen of er misschien bepaalde oorzaken zijn voor je gedrag. Ben je erg gestresst? Zo ja, waardoor dan? Als je de oorzaak aan kunt pakken krijg je misschien ook minder last van die stemmingswisselingen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 19:22
Lydya-Amise
Lydya-Amise is offline
bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik maar eens naar de huisarts ga en kijken wat hij ervan zegt...

xxx Lydya-amise
Oud 22-12-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Lydya-Amise schreef:
bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik maar eens naar de huisarts ga en kijken wat hij ervan zegt...

xxx Lydya-amise
goed idee!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 22:07
ratsja
ratsja is offline
jep
eerst een diagnose laten stellen van wat je hebt, want dat kan je niet zomaar zelf bepalen.
misschien is er wel iets anders aan de hand.
dingen negatief zien, hoeft niet direct op depressief te slaan.
heb je ook lichaamlijke klachten ?
zo ja welke.
Oud 23-12-2002, 12:36
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
k zou eerst naar de huisarts gaan om je door te laten verwijzen naar een polikliniek (en dan bedoel ik niet zoiets slechts als het RIAGG..) Zoals ik lees heb je een aantal kenmerken van een stoornis, maar we moeten het beestje niet altijd maar een naampie geven, maar het lijkt me goed als je eens met een psych gaat praten..

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 13:56
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
k zou eerst naar de huisarts gaan om je door te laten verwijzen naar een polikliniek (en dan bedoel ik niet zoiets slechts als het RIAGG..) Zoals ik lees heb je een aantal kenmerken van een stoornis, maar we moeten het beestje niet altijd maar een naampie geven, maar het lijkt me goed als je eens met een psych gaat praten..

sterkte!
wat is dr mis met t RIAGG??? sorry wil t gewoon ffe weten omdat ik daar dus met iemand moet gaan prateb
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 14:02
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
wat is dr mis met t RIAGG??? sorry wil t gewoon ffe weten omdat ik daar dus met iemand moet gaan prateb
Op zich is er niets mis met het RIAGG, maar er zijn mensen hier op het forum die er slechte ervaringen mee hebben. Ik hoop zelf eind januari/begin februari met een behandeling bij het RIAGG in Helmond te kunnen beginnen. Vorige week woensdag heb ik daar mijn intakegesprek bij een psychiater gehad. Heb jij al een intakegesprek gehad of moet je dat nog krijgen?
Oud 23-12-2002, 17:28
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
dat vroeg ik me ook al af. ik denk dat het er gewoon aan ligt wie je treft, maakt niet uit welke instantie.
ik ben op het riagg wel goed geholpen vind ik. ik had een aardige psychologe (ok, ik heb haar niet lang gehad maar de gesprekken die ik had vond ik wel fijn).
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 19:46
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Op zich is er niets mis met het RIAGG, maar er zijn mensen hier op het forum die er slechte ervaringen mee hebben. Ik hoop zelf eind januari/begin februari met een behandeling bij het RIAGG in Helmond te kunnen beginnen. Vorige week woensdag heb ik daar mijn intakegesprek bij een psychiater gehad. Heb jij al een intakegesprek gehad of moet je dat nog krijgen?
moek nog krijgen , maar dr is 2 maanden w8lijst maar ik krijg zeg maar voorrang. dus mscchien over paar weken al..

hoe was t intake gesprek?? wat vroegen ze allemaal??
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 13:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
moek nog krijgen , maar dr is 2 maanden w8lijst maar ik krijg zeg maar voorrang. dus mscchien over paar weken al..

Mijn intakegesprek is goed verlopen. Eerlijk gezegd had ik zelf ook niet anders verwacht. Ik heb in 2001 al eens diverse gesprekken met een psychologe gehad. Een bijkomend voordeel is dat ik zelf in psychologie geïnteresseerd ben, dus ik ben er op zich wel mee vertrouwd. Naast een groot aantal vragen die specifiek op mijn probleem betrekking hebben werd er onder andere gevraagd of ik een goede eetlust had, hoe het slapen (met name het in- en doorslapen) ging en of ik dronk of rookte of medicijnen of drugs gebruikte, wat ik geen van allen doe.
Oud 24-12-2002, 13:45
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:

Ik heb ook bij het Riagg gezeten, ik heb er neit persé een vervelende ervaring aan over gehouden, maar er meer gewoon niets aan gehad. Die vrouw kon niet door mn buitenste oh zo goed analyserende laagje heenprikken. Ze was eigenlijk te lief... Ik had meer iemand nodig die hard was, zoals ik bij het intake gesprek had. Dat gesprek was op zich niet fijn, vooral voor mn moeder niet door hoe zij werd benaderd, maar daar heb ik nog meer aan gehad dan aan de rest eigenlijk.

Wat me wel tegen de borst stuitte is dat toen ik niet meer belde voor een nieuwe afspraak ik een ontzettend onpersoonlijk briefje kreeg over dat mn dossier nog openstond enzo. Ik voelde me toen dus meer een dossier dan een mens met problemen. Ik heb er verder ook maar helemaal niet op gereageerd, wou ze echt weten hoe het ging belde ze me maar voor een nieuwe afspraak in plaats van zo'n rotbriefje.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 14:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Wat me wel tegen de borst stuitte is dat toen ik niet meer belde voor een nieuwe afspraak ik een ontzettend onpersoonlijk briefje kreeg over dat mn dossier nog openstond enzo. Ik voelde me toen dus meer een dossier dan een mens met problemen. Ik heb er verder ook maar helemaal niet op gereageerd, wou ze echt weten hoe het ging belde ze me maar voor een nieuwe afspraak in plaats van zo'n rotbriefje.
Ik kan me voorstellen dat dit niet pretig voor je geweest is. Misschien was het beter geweest als je haar zou hebben laten weten dat je graag als mens en niet als dossier nummer zoveel zou worden gezien. Iemand die hulp nodig heeft is per slot van rekening ook maar een mens en het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat je door een hulpverlener als zodanig wordt behandeld.

@*luna*: Ik denk dat het er inderdaad van afhangt waar en met wie je praat. Ik krijg eind januari/begin februari waarschijnlijk iemand als hulpverlener toegewezen, en ik ga er op voorhand van uit dat het ons van het begin zal lukken om een vertrouwensrelatie met elkaar op te bouwen. Als ik dat niet zou doen denk ik dat het voor mij niet erg zinvol zou zijn om met de behandeling te beginnen.
Oud 24-12-2002, 14:54
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Lydya-Amise schreef:
Heyzz Mensen,

Ik ben al ongeveer een jaar depressief, maar dat is niet een aaneengesloten periode. De ene keer zie ik alles positief, de andere keer ontzettend negatief. Mijn stemming kan binnen een paar uur veranderen. Ook heb ik woede-aanvallen die behoorlijk ver gaan. Ik begin dan met dingen te gooien of mezelf op mn hoofd te slaan. Als mensen me willen helpen en vragen wat er is, snauw ik ze af terwijl ik eigenlijk graag hun hulp wil. Ik snap echt niks meer van mezelf...

Weten jullie misschien wat er met mij is??

Alvast bedankt

xxx Lydya-amise
Een depressie verloopt met ups en downs. Zoals je al beschrijft kun je de ene dag jezelf weer goed voelen en de andere dag zie je alles weer "zwart". Ik kan en wil niks zeggen over wat er precies met je aan de hand is omdat ik simpelweg geen psycholoog ben. Ik zou als ik jouw was naar de huisarts gaan en daar een verwijzing naar het GGZ aanvragen. Eenmaal op het GGZ wordt er bekeken en uitgezocht wat er precies met jouw aan de hand is.

Veel sterkte!!!!!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten