Oud 22-12-2001, 11:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kijk, ik ben de enige hier in huis die kabel wil omdat ik dan lekker langer kan internetten en omdat de telefoonlijn dan nie bezet is, dus ook minder gezeur van mijn ouders. "Maar als jij het wil en wij nie dan moet je er maar zelf voor zorgen en de kosten per maand zelf betalen," zeggen ze. Geen probleem. Ik spaar toch altijd een klein deel dus...

Maar wat ik wilde vragen: Waar kan ik info vinden over abbonementen van i-net en welke provider raden jullie me aan en waarom?
Oud 22-12-2001, 11:52
Roos
Roos is offline
www.internetten.com (dacht ik)
edit: oke, niet meer dus
Oud 22-12-2001, 11:53
Roos
Roos is offline
wij hebben chello, is vrij snel, wel aan te raden.
Oud 22-12-2001, 12:00
Dutchy15
Dutchy15 is offline
neem ADSL, www.mxstream.nl

Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 12:03
Koen
Koen is offline
Veel keus heb je niet. Kabel = kabel. Áls 't uberhaupt in jouw plaats aangeboden wordt, is er altijd maar één kabel provider.

Het hangt er vanaf welke provider dat is en óf je ook ADSL kan kiezen, of je ADSL of Kabel neemt.

Dus eerst ff checken welke provider bij jou in de buurt kabel levert, en dan verder kijken.

Dit hoort btw op H&T.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 12:38
Chimera
Chimera is offline
Idd. Welke kabelboer hebje uberhaupt?

Met ADSL heb je nog keuze welke provider je erbij neemt (zou ik voor XS4All gaan), maar bij kabel kun je niet kiezen. Je kabelexploitant is meteen je provider.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 12:46
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Ik zou wel voor ADSL gaan. Kabel is bijna nooit stabiel, ik heb er geen last van want dit is een Universiteitsnetwerk, maar @home is echt prut (upc/casema nog erger :eek
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 13:36
Jozzy
Jozzy is offline
Ik heb anderhalve maand Chello en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad!! Downloaden gaat lekker rap (zo'n 170 à 180 kB/sec, hoewel het er natuurlijk wel van afhangt waar het bestandje vandaan komt, maar da's bij alles zo), en ik geloof dat ADSL voor hetzelfde bedrag per maand (fl.100,=) maar op 56kB/sec draait!!

Toch??
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 13:51
Chimera
Chimera is offline
Yup, maar bij ADSL heb je wel het voordeel dat je die bandbreedte niet met de buren moet delen.

Als je geluk hebt met kabel heb je die bandbreedte helemaal voor jezelf, maar als er veel mensen in je buurt zitten die ook kabel hebben, kan het FLINK inmekaar zakken.

Ik heb fast-adsl bij XS4All, en haal altijd 100kB/sec.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:24
Koen
Koen is offline
Kabel bij @Home is slecht, KornGuy?

Zoals Chimera al zegt ligt dat geheel aan waar je woont en met wie je 't delen moet. Hoewel er hier in de buurt voor zover ik weet aardig wat mensen met @Home zijn, heb ik hier een fantastische verbinding.

Hij is stabiel, prima ping-tijden en gigantisch snel. Ik kan me niet veel meer wensen dan dit en twijfel dan ook geen seconde naar een overstap op ADSL.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:47
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Koen schreef:

Zoals Chimera al zegt ligt dat geheel aan waar je woont en met wie je 't delen moet. Hoewel er hier in de buurt voor zover ik weet aardig wat mensen met @Home zijn, heb ik hier een fantastische verbinding.

Hij is stabiel, prima ping-tijden en gigantisch snel. Ik kan me niet veel meer wensen dan dit en twijfel dan ook geen seconde naar een overstap op ADSL.
Volgens mij heb ik wel 's iets anders van jou gehoord...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:06
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
check http://www.adslmetacrawler.com/
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 21:37
Koen
Koen is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:

Natuurlijk zijn er altijd mindere tijden. En het ligt er wel eens een dagje uit, maar dat is hoogstens één keer in de maand. Tijdens upgrades heb je dan ook niet of nauwelijks een goede verbinding, maar dat heb ik helemaal over voor wat ik er daarna weer voor terug krijg.

Ik heb 100x liever 3 van de 100 dagen een slechte verbinding en de overige 97 een prima verbinding, dan alle dagen een 'tis internet maar daar is alles mee gezegd' verbinding.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 22:17
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:

precies

Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 22:27
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Kijk, ik heb nooit meer problemen met mijn connectie (oftewel geen lags, geen downtime), maar ik ken 5 mensen die wel @home hebben (ik maak alleen gebruik van Nuts kabelbedrijven, waarvan @home ook gebruik maakt) en die hebben bijna elke dag dikke lag en eens in de zoveel tijd downtime
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 22:31
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
'''Universiteit Maastricht biedt al geruime tijd haar medewerkers en studenten de mogelijkheid om middels haar inbelvoorziening van thuis uit toegang te verkrijgen tot het universiteitsnetwerk MAASnet. De maximale snelheid van de beschikbare inbelverbindingen is echter beperkt. Meer en meer ontstaat de vraag naar snelle verbindingen van thuis uit.
Universiteit Maastricht biedt nu in samenwerking met Nutsbedrijven Maastricht toegang tot MAASnet aan via de kabel. Daarbij geldt een aantal zeer aantrekkelijke voorwaarden. Deze dienst start in september 2000 onder de naam
''
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 23:30
broed
broed is offline
adsl zuigt
kabel van chello moe je neem
krijg je nog een wepkam van 10,- kado
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 01:32
The Fox
The Fox is offline
Citaat:
Koen schreef:

IDD, en alle mensen die ik hier (Groningen) met @Home ken zijn ook dik tevreden, in de tijd dat ik het heb voor zover ik het gemerkt heb een keer een avond down geweest, en dat was toen zelfs op de lokale tv
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 12:01
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Kijk, ik heb nooit meer problemen met mijn connectie (oftewel geen lags, geen downtime), maar ik ken 5 mensen die wel @home hebben (ik maak alleen gebruik van Nuts kabelbedrijven, waarvan @home ook gebruik maakt) en die hebben bijna elke dag dikke lag en eens in de zoveel tijd downtime

Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 12:04
Chimera
Chimera is offline
Hmm, nuttig. Jezelf quoten
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 12:31
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Willen jullie NU beweren dat KABEL perfect is en dat @home NOOIT plat ligt?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 12:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Tuurlijk niet. Niks is perfect. Chello heeft problemen, Athome heeft problemen en MXStream heeft problemen. Zo what? Het grootste deel van de gebruikers is tevreden.

Ik zit in Enschede op school, doe informatica, en vrijwel elke klasgenoot die in Enschede en omstreken woont heeft Athome, en die hebben niks geen problemen. Vooral downloaden van campus leute gaat hardstikke snel.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 13:13
The Fox
The Fox is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Beter lezen: één keer

Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 13:50
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:

Een van de nadelen dat 2home heeft is dat ze een brakke meel en nieuws server hebben.

Maar zelf heb ik hier adsl en ik heb nog nooit gehad dat het eruit lag. Mesccien komt hel wel omdat ik 100 meter van de centralen zit.
Oud 23-12-2001, 13:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Een van de nadelen dat 2home heeft is dat ze een brakke meel en nieuws server hebben.
Yup. Zit bij XS4All, en die hebben echt een geweldige newsserver. Grootste van europa ofzo.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2001, 14:05
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Vaag ik zit dus bij iets van dit (MAASnet, campus@home, SurfNet ) en heb dus ook geen problemen, maar ik ken mensen in maastricht met @home en die klagen elke week wel over de brakheid van de verbinding, of als ik bij ze ben is er meestal een lag om 9 uur 's avonds.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 22:36
The Fox
The Fox is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Mail: klopt, is vaak erg sloom, maar je neemt kabel voor het inet, dus niet zeuren
News: gebruik ik nooit, zal wel
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 23:10
Verwijderd
Citaat:
The Fox schreef:
Mail: klopt, is vaak erg sloom, maar je neemt kabel voor het inet, dus niet zeuren
News: gebruik ik nooit, zal wel
Allemaal toepassingen van het internet ja...

Ik ben trouwens erg tevreden tegenwoordig met Quicknet (voorheen Sonera).
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 15:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
O.K. zeg dat ik nou Chello pak.
Waar kan ik daar info over vinden of hoe kan ik me abboneren daarop? Kosten hoef ik nie te weten want dat staat toch meestal wel ergens bij die info.
Oud 24-12-2001, 15:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Waar kan ik daar info over vinden of hoe kan ik me abboneren daarop?
Komop zeg.
http://www.chello.nl/

Had je zelf ook kunnen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 23:38
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Waar kan ik daar info over vinden of hoe kan ik me abboneren daarop? Kosten hoef ik nie te weten want dat staat toch meestal wel ergens bij die info.
'T is geen kwestie van kiezen welke provider je pakt. Als je UPC hebt kun je alleen Chello krijgen en geen Casema of @home.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 17:12
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
www.internetten.com (dacht ik)
edit: oke, niet meer dus

Ja dat is betrouwbare info.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic