Oud 26-12-2001, 20:15
Kupu
Kupu is offline
't Schijnt een revolutie te zijn omdat het met een vermogen van 5 kW namelijk een huis met 3 verdiepingen(gewoon woonhuis) kan verwarmen. En het werkt dus op elektriciteit. Maar ik ben best wel een leek op dat gebied, dus ik was wel benieuwd wat jullie ervan vinden. 't Is dus veel zuiniger als een gasverwarmingssysteem.

Oh ja het systeem heet KOT, en is in Rusland en de Oostbloklanden al alom gebruikt. Het komt oorspronkelijk uit de russische onderzeeërs maar wordt nu ook voor huizen gebruikt.

Op deze site staat meer info http://iep.uran.ru/ENGLISH/RAZRAD/w-ur05i.htm

Maar wat denken jullie ervan???
Oud 26-12-2001, 20:18
Kupu
Kupu is offline
kan trouwens wezen dat die site niet specifiek over dat apparaat gaat als verwarming. Maar zo kan het dus ook gebruikt worden. Ik heb het ook gehoord van vrienden van ons in Tsjechië die het systeem gebruiken, dus het bestaat(en werkt) wel!
Oud 30-12-2001, 12:35
Kupu
Kupu is offline
wow wat een animo!!!
Oud 30-12-2001, 13:47
Verwijderd
eigenlijk zal het me een rotzorg zijn waar de warmte vandaan komt; als ik 't maar lekker warm heb in m'n huis.. sorry maat
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 13:48
DEChengst
DEChengst is offline
Wat een ongeloofelijke onzin zeg. Dit kan dus nooit veel zuiniger zijn de een CV. Een HR ketel heeft namelijk een rendement van 96% Dus 96% van wat de ketel aan energie verbrand komt in het water terecht.

Dit ding werkt op elektriciteit. Een centrale heeft een rendement van rond de 50%. Hier bij komt ook nog een verlies bij transport. Vervolgens ga je hiermee je huis verwarmen.

Dit systeem zou dus meer dan twee maal zo effectief de warmte moeten uitstralen als een CV. En aangezien dit een Russiche claim is geloof ik dat niet echt

-Desecrator
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten