Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het stukje wel inhoud hebben, oftewel goed gedaan. Kben het wel met LUH eens, verander wat zinnen zodat 't beter loopt.
|
Verwijderd
|
Weledele volwassen mijnheer Jan-Diederik, wat doet u in hemelsnaam nog op dit scholierenforum, met uw imponerende taalgebruik dat u hier zwetsend her en der gebruikt?
Ik vind het stukkie van Drama grappig, dacht ook dat het over een meisje ging, vond het al zo raar dat het kindje werd weggebracht op een kruiwagen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En nee, mijn broer had nog maar een paar maanden te leven toendertijd. Iets exotisch (Misschien iets voor volgend jaar, pap! - haha); heel pijnlijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Tja, nu zijn we gelukkig gestopt. Maar vanaf zijn 1e leeft zo een beest alleen maar met biggen in zn buik, nooit rust. DAT is waar het omdraait. Zwangerschap bij mensen brengt toch veel stress met zich mee? Deze beesten weten niet eens hoe het is om zonder stress te leven denk ik dan...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niet alle boerenbedrijven zijn bioindustriebedrijven. En bovendien vraag ik me af of jij wel eens op een boederij bent geweest. Ik ben in niet tegen het principe van vlees eten maar wel tegen het zo beroerd behandelen van dieren als in veel bioindustrieboederijen gebeurd. Melkvee blijft langere tijd bij dezelfde boer en er zijn dus daadwerkelijk boeren die zich hechten aan de beesten en ze goed behandelen. Dus denk na voor je zulke uitspraken doet, niet elke boer is het zelfde en niet elke boer is een bioindustrieboer
|
![]() |
maar over het stukkie:
ik vind de stijl en zinnen niet mooi, heb beter van je gezien. inhoud en opboew zijn wel zeer okay, ik dacht eerst echt waar de hel gaat het over, zat al te denken aan geboorte van jezus ofzo gezien er bij jou altijd een boodschap in zit. pas op het eind had ik het door. Zeer okay.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Een boerderij met echt veel beesten is zeker wel zo.
Hoe kun je nu voor elk dier liefde hebben. Je geniet wel als je in de boerderij loopt. Maar meeleven met de beesten? Ik betwijfel het, dan heb je het eerder over biologische boeren. Andere boeren absoluut niet, geloof me nou maar, ik heb 15 jaar op verschillende boerderijen rondgelopen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik zeg ook niet dat ik boeren geweldig vind. Ik had tot voor kort een boerenzoon als vriendje en heb 10 jaar in friesland tussen de boeren gewoond en nee daar krijg je geen vrolijk beeld van. Maar ik vind dat je alles altijd genuanceerd moet bekijken, uitspraken als 'ik haat boeren' zijn te zwart-wit voor mij, ik haat de meeste boeren niet maar ben het lang niet altijd eens met hun werkwijze. Er zijn zeker zeer veel verachtelijke zaken in veel boerebedrijven maar er zijn veel boeren die het binnen hun werk zo goed mogelijk hun best doen om het prettig te maken voor de beesten. De ouders van een vroegere vriendin van me werkten op een biologische boederij met zowel veeteelt als landbouw en daar werd met ontzettend veel liefde met hun dieren om gegaan. Aan de andere kant kun je ook zeggen, ze vullen een marktvraag. Als er geen vraag meer zou zijn voor vlees of enkel nog voor biologisch vlees zullen veel boeren overstappen of stoppen (of verhuizen naar canada) omdat er hier geen markt meer voor ze is. De vraag is dan: wat eet jij? hou jij een systeem in stand wat je zo veracht??
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ken je die slogan 'een beter milieu begint bij jezelf'? dat geldt in feite voor elk wereldprobleem. als je niets doet, bereik je ook niets. je werkt mee aan het slachten van dieren door hun vlees op te eten. ik denk dat je oorzaken niet zo 'direct' maar meer 'indirect' moet zoeken. ik zelf ben ook geen vegetarier trouwens, maar ik snap de beweegredenen van beide kanten.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Vraag betoog nederlands avonden | 0 | 10-11-2010 19:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Seksualiteit |
Condooms zouden gratis moeten? fruitvliegje | 77 | 15-11-2004 10:34 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog Verwijderd | 52 | 19-11-2003 19:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket? Gatara | 292 | 29-09-2003 19:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Meeting: KEER HET TIJ demonstratie 20 september Rabbi Daniel | 212 | 22-09-2003 19:19 |