Oud 31-03-2002, 10:06
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Ik heb sinds kort een plaatjesbeugel (sinds vrijdag). Heel $%&%^ allemaal. Hoe lang hebben jullie hem gehad, hadden jullie ook nog andere beugels en wat zijn jullie 'ervaringen'?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 12:00
Verwijderd
't went wel
'k heb er niet zo heel veel last van gehad
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 12:04
Finntroll
Finntroll is offline
http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/000848.html
Oud 01-04-2002, 10:09
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
Ik heb hem 2 maand gehad en in het begin is het lastig ma na een tijdje went het wel
Oud 01-04-2002, 18:18
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
ja zeg, ga eerst een topic openen en dan nog een hele oude uppen

Ik heb anderhalf jaar slotjes gehad, (zijn er nu een jaar uit), daarvoor 8 maanden blokbeugel (dag en nacht) en nu heb ik twee plaatjes voor elke nacht. Dat is om te zorgen dat alles zo blijft staan als het nu staat en die moet ik nog een jaar dragen (in totaal dus twee jaar)
Oud 01-04-2002, 19:07
Rian-x-
Rian-x- is offline
ik heb 8maanden plaatjes gehad en heb nou nog zon ding (kweet de naam nie, en die HOEFT ik ook nie te wete ook nie!!) is zwaaar irritant!! Van deze beugel heb ik meer last dan van de plaatjes, bij de plaatjes had ik er 1 dag last van nadat ze strakker werden gezet. Van dit ding heb ik 3 weken last gehad. ik kon amper slapen zon pijn deed t.
mja ik lul teveel...
KUS
Oud 01-04-2002, 19:08
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
went wel.
Oud 01-04-2002, 19:41
Verwijderd
keb brackets gehad (schrijf je dat zo? Ergens anders in Ned zeggen ze slotjes en officieel heet t geloof ik blokjesbeugel)

valt wel mee
gewoon beetje luisterne naar wat ie zegt
maar je kunt wel kauwgom enzo hoor
en dan ben je eerder klaar dan ze zeggen en dan staan ze recht
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 21:11
Eva*
Eva* is offline
Ik heb een jaar een heel irritant plastic geval in m'n mond gehad, volgensmij wordt dat een dubbeldekker genoemd. Dat was rot, want ik kon er absoluut niet normaal mee praten.

Daarna had ik ongeveer 2 jaar slotjes (dat is volgensmij hetzelfde als plaatjes), met elastiekjes en al dat gespuis. M'n mond lag er regelmatig van open. En als ze die draadjes gingen aantrekken kon ik een paar dagen niet normaal eten.
Er blijft ook allemaal eten tussen zitten enzo, dus goed poetsen is een vereiste.

Tot slot heb ik een jaar met een dun plastic omhulseltje voor m'n boventanden gelopen om die tanden in de goede stand te houden.
En ik heb nu nog steeds met een draadje achter m'n ondertanden, zodat ook die tanden goed blijven staan. Dit draadje moet ik nog een paar jaar inhouden.

...ook al is geen beugel beter dan wel een beugel, je went eraan, zoals al eerder is gezegd.
Ik ben blij dat ik die beugels gehad heb, want mijn gebit stond voorheen ontzettend scheef en ik had voortdurend een ontstoken gehemelte.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 23:49
Starrie
Starrie is offline
zoals anderen al zeggen: het went wel.
Heb het ook gehad. Ik irriteerde me er niet zo aan (maja dat was in gr. 8 en toen was dat nog leuk/interessant) maar ik was blij toen hij der uit was!
Oud 02-04-2002, 06:23
Janet
Janet is offline
ik heb al vanaf me 9de een beugel,eerst buitenboord''moter'' en toen een plaatjes en met elasticjes er bij enz....

het spakje (dat zit achter je tanden als je uit gebeugeld ben)werkte bij mij niet dus heb ik nu 2 van die ''boxbeugels''

ik heb er ook veel last van gehad,en loop en nu bijna 6 a 7 jaar mee.....(maar nu doet het geen pijn meer....)
Oud 02-04-2002, 11:48
ekki
ekki is offline
ik heb 2,5 jaar ofzo een beugel gehad.
bah.

eerst was ik er letterlijk ziek van (de eerste dag) en m'n mond lag helemaal open, ik had de hele nacht niet geslapen (ik had toen zo'n slotjesbeugel). maar dat ging vanzelf over.

ik bleef er ook af en toe met m'n wang in hangen, dan stak er weer een draadje uit ofzo.
op een gegeven moment zat er iets niet goed en bleef ik steeds met m'n wang in een ijzerdraadje hangen. maar mijn ortho was zo belachelijk dat ze geen was gaven, dus ik heb toen ongeveer een week een bloedende wang gehad.

maarja, ook daar kan zich eelt vormen .

succes!
Oud 02-04-2002, 16:59
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
mijnes is er nu sins vorge maand eruit eindelijk! ik hep um ruim 3 jaar gehad dacht ik ----> haha iedereen loopt daluk met zoon standaard beugolafbekkie ....mja....tis wel mooj geworden en het was wel nodig ....ik hep alleen plakkertjes gehad
Oud 03-04-2002, 02:46
Verwijderd
Ik heb sinds eind januari een beugel. Ja, ik ben al bijna 18 dus best laat ermee. Maar mijn tandarts heeft er nooit iets over gezegd. Dus zei ik 't maar een keer (ruim een jaar geleden, duurt allemaal ff). En uiteindelijk heb ik de beugel laten zetten. Ik heb er geen enkele problemen mee, en niemand die me ermee zit te pesten ofzo (aangezien 90% van iedereen die ik ken ze ook hebben gehad en niet zo kinderlijk zijn). Vooruitgang is nou al te zien, das best kewl, had trouwens niet zo heel erg kromme tanden ofzo, maar mijn voortanden stonden nogal schots en scheef. Nu al 10x minder. Moet 'em ongeveer 1,5jaar dragen.
Heb trouwens totaal geen last van de beugel, ook niet van de buitenbeugel die ik 's nachts inmoet. En het tandentrekken was NIKS vergeleken met gaatjes vullen.
Mijn ortho is trouwens zeer goed, net zoals mijn tandarts.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 10:27
Kat
Kat is offline
Ik heb 2 beugels gehad, daarvoor kon ikk mijn tong tussen mijn voortanden stoppen, en ik had twee van die vampierenhoektanden. is allemaal goedgekomen. de zaak staat nu redelijk recht. heeft geloof ik bijna 2 jaar geduurt, een zo'n beugel emt z'n band in je nek en een blokjesgeval.
Vooral die elastiekjes waren erg leuk.
Oud 03-04-2002, 11:44
dwerg
dwerg is offline
ik begon ik groep 7 met een beugel een petje dus daar na heb ik een plaatje gehad, toen een buitenbeugel,toen weer een plaatje en toen als laatste bekkerts dus van groep 7 t/m 2 klas van de hogere school
Oud 03-04-2002, 13:18
Aurora
Aurora is offline
Ik heb hem 1.5 jaar gehad..+ buitenboordbeugel..echt HEL!
Oud 03-04-2002, 13:37
Esthertje
Esthertje is offline
Begon met een plaatje en buitenboordbeugel. Toen 4 tanden eruit laten trekken omdat kaken te klein zijn. Toen blokjes en ander plaatje. Toen daarna weer een ander plaatje.
Ik heb van groep 7 tot eind 2e hele dagen beugel gehad en toen steeds alleen 's nachts en toen om de week ofzo.
Is niet erg, went vanzelf en het is voor je eigen bestwil...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:45
Kleine A*
Kleine A* is offline
ben nu met me 4de jaar bezig over een half jaar ben ik er vanaf eindelijk
maar het was wle nodig ben blij dak em gehad heb want ik zou heel erg gepest zijn door mn ouwe gebid.
Oud 07-04-2002, 10:44
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Nou, de ergste pijn is nou wel over hoor. Alleen het straktrekken heeft een dag of 5 zeer gedaan. M'n vriendinnen zeggen dat ik ook nog wel elstiekjes zal krijgen. Die buitenboord is helemaal kut, die propt je hele mond vol. Nou krijg ik over 1,5 weken of zo ook nog zo'n plaatje bovenin m'n mond. Ook errug.
Ze hebben gezegd dat ik em 2,5 jaar moet en daarna zo'n draadje. Lijkt me verschrikkelijk zo lang.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten