Oud 25-12-2002, 14:32
warrior x
warrior x is offline
Ik ben eindelijk begonnen aan het spel blade runner. Is al weer redelijk gedateerd(1997), maar ik kan me herinneren dat het spel wel hoge ogen gooide. Maar goed, ik moet mensen testen of ze remplicanten zijn. Dit kan met de Voight-Kampf machine. Maar ik heb geen handleiding. Kan iemand mij vertellen hoe hij werkt?
Oud 25-12-2002, 14:51
Verwijderd

Eerst kalibreren door drie keer de rode knop in te drukken. Vervolgens moet je afwisselend de 3 knoppen aan de rechterkant van het scherm indrukken indrukken (links: onschuldige vraag, midden: normale vraag, rechts: 'harde' vraag).
Dit is iets wat je op je gevoel moet doen. Wil je felle reacties, stel dan harde vragen, dan krijg je vaak duidelijker resultaat (wijzer slaat uit bij 'mens' of 'replicant'. (Zwarte icoon is dacht ik replicant, witte icoon is human)
Maar de ondervraagde mag dan snel geirriteerd raken en de test voortijdig beeindigen. Dan krijg je geen uitslag. Wissel een harde vraag dus af met 1 of 2 onschuldige of normale vragen. Na ongeveer 10 vragen krijg je de uitslag. Aan jouw dan de keus wat je doet: neerknallen of laten leven
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 15:25
Verwijderd
Bestond Bladerunner niet uit 4 cd's? Ik ben nooit verder gekomen als t einde van cd 2, nr 3 en 4 waren kapot
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 15:44
Verwijderd
Met Maximale installatie had je de cd's niet nodig tijdens het spelen. (Alhoewel ik kan begrijpen dat het installeren wat moeilijk gaat als cd 3 en 4 kapot zijn )
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
Met Maximale installatie had je de cd's niet nodig tijdens het spelen. (Alhoewel ik kan begrijpen dat het installeren wat moeilijk gaat als cd 3 en 4 kapot zijn )
Toen was t tegen me principe om max installatie te doen, de ruimte ontbrak me namelijk. Ik wou dat ik t spel nog een keer in me handen kreeg.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:07
warrior x
warrior x is offline
bedankt voor de info. spel bestaat trouwens uit vier cd's. Ik heb nu max installatie gedaan en heb tijdens het spelen geen cd nodig. Alleen vraag ik me dan af of ik niet op een gegeven moment gevraagd krijg of ik de volgende cd wil plaatsen. tijdens het installeren (1,5 gb!) heb ik wel alle cd's moeten gebruiken, dus ik denk dat je het volledige spel wel zonder cd's kan spelen.
Oud 25-12-2002, 18:43
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Over wat gaat het spel eigenlijk?
Ik zie wel een oog enzo maar ik kom er niet uit over wat het gaat.
Groetjes crash.
Oud 25-12-2002, 20:15
bam
bam is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef:
Over wat gaat het spel eigenlijk?
Ik zie wel een oog enzo maar ik kom er niet uit over wat het gaat.
Groetjes crash.
bladerunner

ik dach ook dat het 1 van de eerste spellen was die op dvd was uitgebracht:/(mn buurjongen heeft m nog op dvd iig)
Oud 25-12-2002, 23:24
micra
micra is offline
is dit een leuk spel??
ken het namenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 17:39
warrior x
warrior x is offline
Het spel is gebaseerd op de film blade runner uit 1982. Het speelt zich af in Los Angeles in 2019. De stad is veranderd in een vervuilde futuristische omgeving met vliegende auto's enz. De film is al heel goed met Harrison Ford in de hoofdrol en onze Rutger Hauer als de slecht androide. Als blade runner moet je ook zorgen deze slechte robots te vernietigen. Het spel heeft in 1997 ook een prijs gekregen als beste adventure van het jaar. Nu ik het zo'n beetje aan het spelen ben, kom ik tot de conclusie dat dit wel een van de beste spellen is die er zijn uitgebracht door de combinatie van sfeer en originele muziek uit de film van Vangelis.
Oud 27-12-2002, 16:07
Verwijderd
Het hele spel kan idd gespeeld worden zonder cd's , op maximale installatie.

Ik heb het spel destijds gekocht op 4 cd's, maar het kan idd dat er een dvd-versie is uitgebracht.

Het is een adventure-game met als doel het opsporen en vernietigen van 'replicants', zoals de androiden worden genoemd in Blade Runner. Het is gebaseerd op de film uit 1982, maar het vertelt als het ware een verhaal parallel aan het origineel. D.w.z. er komen locaties, personages en gebeurtenissen uit het origineel voor, maar de hoofdpersoon uit het spel is een ander dan die van de film.

De setting, de sfeer en de muziek is grotendeels perfect uit de film overgenomen, dus wat dat betreft is het als spel al goed geslaagd.

Het adventure-aspect zit m in het feit dat je moet rondvragen, onderzoeken, opsporen en rondlopen. Zo ontrafel je een beetje het verhaal, en komt het tot een uiteindelijke climax. Er zijn 8 verschillende eindes, waarvan enkele slechts minieme verschillen. Afhankelijk van hoe je het spel speelt, hoe je omgaat met personages etc. is de verhaallijn ieder spel anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten