Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk opzich niet dat het forum er op achteruit gaat. Misschien moet er wat meer discussies komen. NIet van die dingen van 'ojee mijn deur begint precies om 12 uur 's nachts te klapperen' ofzo. En als het een domme topic is meteen sluiten... Dan voorkom je waarschijnlijk ook domme antwoorden. Er zijn wel veel herhalende topics, maar dat krijg je wel met zo'n forum onderdeel als dit. ZElfde soort problemen, beperkte onderwerpen (hoever rijkt mystiek nou??). Misschien als psychologie en mystiek gemengt wordne?
|
Verwijderd
|
leeftijdsgrens aan verbinden
![]() ![]() ![]() (sorry) ik vind dat ze mystiek wel mogen sluiten want er komen niet veel mensen op scholieren.com die zich echt veel verdiepen in spiritualiteit.. het blijft heel oppervlakkig. Ik was heel blij dat dit forum kwam, maar toen waren er veel boeiendere posts, maar die mensen zijn op een gegeven moment ineens allemaal verdwenen!? mystiek en filosofie gaat mis, want de wetenschappelijke typjes die onderdrukken de meer mystiekere en op een gegeven moment is de sfeer daar ook weer minder.. het leek me eerst wel iets.. maar.. neh.. achteraf gezien:.. neh |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en het hoeft niet saai te worden.. als we het nou over problemen zouden kunnnen hebben als het klonen van babies bv.. of de nasa... i dont care, maarja dan krijg je de vraag.. is het mystiek of niet? psycho en mystiek mengen lijkt me geen slecht idee, want veel mensen die hier posten posten aar ook en andersom, maar denk dat je de kwaliteit laat verslechteren omdat psychologieforum ook niet echt meer een hoog niveau heeft.. het is een probleemforum geworden.. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Komt dit omdat de vragen reeds beantwoord zijn of omdat er mensen zijn weggegaan ? Als er mensen zijn weggegaan; wie dan en welke bijdrage hebben deze mensen aan Mystiek gedaan ? Citaat:
![]() Wicce : misschien een poll maken, zodat forum leden kunnen voten ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk ook dat het komt omdat de gem forummer hier 14/15 jaar is, ik wil echt niet vervelend doen ofzo maar die komen vaak met vragen over geesten oproepen of wicca omdat het nogal hip blijkt te zijn. No problem maar daar is een zoekmachine voorbestemd, en het forum wordt er niet vrolijker op, of er wordt te weinig naar anderen geluisterd.. als het niet in het straatje past is er geen interesse meer.. dat is gewoon jammer.. Juist hier verwacht men openminded..heid.. ![]() maarja (niet om deze post te ontkrachten ofzo) ik zeur een beetje want ik post ook niet veel boeiends. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij kan het prima samen met F&L. De vraag is of de leden dat ook willen en zo ja of nee, waarom wel of niet. Argumentatie is naast 'aantal stemmen' ook belangrijk. Ik ben het overigens niet eens met het topic. Ik vind dit zeker een interessant forum, anders zou ik er niet komen echter ik vind ook zeer zeker niet alles dat hier besproken wordt interessant - maar dat heb ik met zo'n beetje elk forum wel. Logisch.
|
Ik dnek dat we met 'n allen het er eens goed over moeten hebben hoe we het mystiek forum willen hebben. Ook vooral bespreken wat wel en niet interressant word gevonden. Mystiek is eigenlijk (voor zover ik het heb begrepen) bedoeld voor mensen die ich voor mystieke aken interresseren en niet voor mensen die d'r eeuwig over willen discusseren of het wel of niet bestaat of kan enz. Mystiek moet ook enigins als "hulp forum" worden gezien. Een plek waar je met vragen over dit onderwerp terecht kunt onder gelijk te worden afgekapt.
Ook denk ik dat het goed is om alle oude topics een keer te verwijderen en compleet met een schone lij te beginnen. Dan heb ik het er met wicce nog even over wat we wel en niet gaan toestaan naar aanlijding van wat jullie hebben aangegeven wat jullie interressant vinden. (damn hoe schrijf je eigenlijk interressant?) Waarschijnlijk (als wicce het ook een goed idee lijkt) zullen we dan wle wat richtingaangevende topics openen. Het mystiek forum opheffen lijkt me niet zo'n goed idee aangeien ik eker weet dat er wel behoefde is aan o'n forum voor scholieren/ jongeren. Het is alleen maar mooi dat wij jullie dat kunnen bieden. Maar dan moet men het ook gewoon accepteren en d'r niet over blijven doorpraten dat het waarschijnlijk toch niet bestaat en/ of nep is. Dat is iets dat iedereen voor ichelf wel kan bepalen. Het is je eigen keue wat je met bepaalde informatie doet, o werkt het ook met ander geloof. (mja, mystiek is niet echt altijd geloof maar om het maar even als voorbeeld te noemen)
|||||||
![]() |
Citaat:
Dus eigenlijk een soort sticky thread met een FAQ, net zoiets als op Gathering of Tweakers ofzo ? Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
(of subforums in Mystiek zelf maken als de forumsoftware dit ondersteund) Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb ff overal de 'z' weer toegevoegd aan de post, dus ik post ook het laatste stukje maar ff ![]()
||
Citaat:
De mensen die hier komen (zoals ik) doen dat omdat ze het eigenlijk ook wel leuk zouden vinden maar er kritisch naar kijken. En om mensen te overtuigen van hun ideeën. En dit heette volgens mij discussieforum dus dat moet zeker kunnen. Bovendien hebben wij 'critici' ook voor heel wat levendige topics gezorgd hier. Er waren tijden dat er 6 en meer overactieve topics waren door de critici. Dit trok dan weer meer mensen aan enz. Om mystiek groot te maken moet je discussies juist bevorderen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ben het met je eens hoor. Alles is een herhaling van een herhaling. En maar weinig daarvan wordt serieus genomen. Dit komt waarschijnlijk omdat wij, scholiertjes deze stof niet leren op school en er daarom zo tering weinig van weten. Daarom zijn bijna alle topics hier onvolledig. Gepost door mensen die maar gedeeltelijke kennis hebben over het onderwerp waar ze het over willen hebben. Toch zegt iets me dat dit forum best mag blijven en niet overbodig is. Ik heb soms best de behoefte om over elfjes, spoken en zombies heen en weer te swetsen. En dat kan dan weer niet op andere forums.
Wat ik wil nou eigenlijk wou zeggen is: bla
|
Verwijderd
|
ik denk niet dat dit f en l forum op ons zit te wachten eerlijk gezegd. Dat is 1
2. Ik vind de kritische posts van een hoop forummers juist wel interessant, als we naar elkaar lusiteren kunnen we onze blik zeker verruimen. 3. Het gebrek aan kennis over mystieke zaken komt vooral doordat men niet naar elkaar luistert/leest, op internet zijn zeker veel goeie zaken te vinden.. Als je echt geinteresseerd bent pik je bepaalde informatie op, en als er zijn die dat niet doen, vraag ik mij op mijn beurt af wat ze hier doen??!! Behalve nutteloze posts plaatsen. ik voel me best arrogant nu... maarja.. Dit is gewoon wat ik vind. Hmz volgens mij kan hier voor de rest niets aan gedaan worden.. idd the history repeats itselves... |
![]() |
|
Ik doelde niet op mensen die gewoon een discussie aan willen gaan maar op de mensen die heel bekrompen reageren: het kan niet want het bestaat niet. en dat dan tien keer herhalen. Geld ook voor mensen van: Wellus het kan wel bestaat gewoon. En dat dan weer tien keer herhalen.
Owja over die z van mij, kijk maar bij mijn sig ![]()
|
als je t mij vraagt is het hele probleem dat er een paar mensen zijn die té niet openminded (euh.. na ja, je begrijpt wat ik bedoel), en dan alles meteen gaan afkraken.
Kritisch is goed, maar dan moet je het niet af gaan kraken, en je moet wel luisteren naar de andere mensen, en dan dus niet vervolgens zeggen: "niettus", maar ook uitleggen wat jij er nog steeds niet 'goed' aan vind.
||||||
![]() |
Citaat:
(ik denk dat het @ onzin ook gesloten zou worden) Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Discussie moet inderdaad kunnen zolang men hier niet met modder gaat gooien, dus hiermee bedoel ik flamen of gewoon botweg zeggen dat de andere persoon ongelijk heeft en deze de grond in gaat boren... Het klopt inderdaad dat door Legatus en door Rerisen Phoenix aardig wat grote threads zijn begonnen (lang leve de oude tijden ![]() Citaat:
Als er idd niets aan gedaan kan worden vraag ik me af waarom bijvoorbeeld iets dergelijks als dit bij 'Exacte vakken' ook niet aan het gebeuren is... Al is dat idd meer een kennis forum dan een discussieforum... --- En weer is het me gelukt mijn reply 10x zo lang te maken als mijn bedoeling was... ![]()
|
Verwijderd
|
idd ja waarom is het hier zo extreem? Misschien omdat de posts zo onstabiel zijn als wat, weinig argumenten..dan vraag je erom genaaid te worden op wat voor manier dan ook.
Denk je eens in als je bv in een groep vrienden zou vragen: Hoe praat ik met mijn gidsen? (misschien stom voorbeeld, maar elk ander onderwerp word serieuzer genomen!) Dit forum heeft gewoon een 'aura' die het uitlokt ![]() btw hier hoort een quote bij van de bovenste post!?! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Offtopic:
Citaat:
Citaat:
![]() Verder moet ik zeggen dat ik eerst (toen ik nog geen lid was) ook vaak (met plezier) in topics heb gelezen waarin Rerisen Phoenix en Legatus vs de rest discussies voerden. Nu eigenlijk weinig inhoud meer... (ben eigenlijk ook al de zoveelste die dit zegt, maar ja..)
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|