Oud 18-08-2008, 14:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
(Novum/AP) - Vier Amerikanen weigeren het vliegveld van de Chinese stad Kunming te verlaten, omdat de 315 bijbels die ze bij zich hadden daar zondag door de douane in beslag werden genomen. De Amerikanen zijn lid van Vision Beyond Borders, een christelijke organisatie die bijbels en christelijk lesmateriaal over de wereld verspreidt. De in beslag genomen bijbels zijn Chineestalig.

Het viertal kreeg te horen dat het verboden is om bijbels in te voeren in China en dat elk van hen slechts één bijbel mocht meenemen. De Amerikanen zeggen het vliegveld, waar ze de nacht doorbrachten, pas te zullen verlaten als ze alle bijbels terug hebben gekregen. "Het heeft ons veel geld gekost om ze hierheen te brengen. Ze zeggen dat het illegaal is om bijbels mee te nemen en dat we vooraf toestemming hadden moeten vragen", zei een van de Amerikanen, Pat Klein.

Bijbels die in Chinese boekwinkels te koop zijn komen allemaal uit een drukkerij die in handen is van een door de regering gesteunde christelijke organisatie. Het is in China verboden om te proberen mensen tot het christendom te bekeren.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...ntentid=199912

Ook de Islamitische Oejgoeren worden aan soortgelijke maatregelen blootgesteld. Wat vinden jullie daarvan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2008, 14:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Owned.
Oud 18-08-2008, 14:37
arPos
arPos is offline
Hmm dilemma.

enerzijds ben ik tegen eenzijdige propaganda.
anderzijds hou ik niet van het feit dat religieuzen mensen proberen te bekeren.

Toch maar prima, bovendien is dit toch niets nieuws in china...
Oud 18-08-2008, 14:39
Verwijderd
Hadden ze ook wel kunnen verwachten hè.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 14:56
Verwijderd
Toch nog wat positiefs tussen al die regeltjes.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 16:09
Joostje
Joostje is offline
Tja, de communistische propagande duldtgeenconcurrentie.

Slechtnatuurlijk, ik zie niet in waarom evangelisatie als zodanig iets slechts is.
Oud 18-08-2008, 16:29
T_ID
T_ID is offline
Goede ontwikkeling. Alle landen zouden missionarissen op die manier moeten bestrijden.

Zou het toeval zijn dat China in tegenstelling tot.. zeg maar alle Aziatische landen, geen religieuze conflicten kent?

Laatst gewijzigd op 18-08-2008 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Goede ontwikkeling. Alle landen zouden missionarissen op die manier moeten bestrijden.
Ach, als het nu een effectieve manier zou zijn om religie te bestrijden... maar helaas. Onderwijs werkt beter, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 18:16
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Zou het toeval zijn dat China in tegenstelling tot.. zeg maar alle Aziatische landen, geen religieuze conflicten kent?
Communisme is de grootste religie van allemaal en elke vorm van conflict wordt grondig in de pan gehakt.
Oud 18-08-2008, 19:06
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Communisme is de grootste religie van allemaal en elke vorm van conflict wordt grondig in de pan gehakt.
En welke god aanbidden de communisten ook alweer?

OT:
ik denk ook niet dat je een prettige dag hebt als je onaangekondigd met 315 korans op JFK aankomt.

Verder, prima actie: elk land heeft het recht om vervuilers te weren. Helaas is er bij ons een de baas.

Laatst gewijzigd op 18-08-2008 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 19:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Uh nee, communisme is een filosofie om de samenleving mee in te richten, en geen religie.

En niet conflict wordt in de pan gehakt, men voorkomt het zo in zekere zin. Als mensen in de eerste plaats niet als slachtoffer van missionarissen vallen, is er geen kans dat ze vervolgens gaan matten over wiens god of interpretatie beter is.

Damn, als we die Chinese functionarissen in Europa hadden gehad een paar eeuwen terug dan was er nooit een tachtigjarige of dertigjarige oorlog geweest. Dat zou mooi zijn.
Oud 18-08-2008, 22:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
*knip*
Gek ik dacht dat jij van mening was dat geen enkele censuur te tolereren is, en dat zelfs mensen met het verstand van een paranoot nog het recht hebben hun zegje of schrift te doen (zolang het niet aanzet tot criminaliteit), en anderen hebben het recht dom genoeg te zijn om er naar te luisteren.

of zet de bijbel aan tot criminaliteit?
misschien is het terroristische propaganda zelfs...!?

de grens tussen een dictoriaal communistisch bewind en een staatshoofd die denkt dat hij god is is trouwens niet erg dik

Laatst gewijzigd op 18-08-2008 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 22:32
Verwijderd
Citaat:
of zet de bijbel aan tot criminaliteit?
Zou je denken?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 22:37
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zou je denken?
Mijn persoonlijke mening laat ik even in het midden.
Spoiler
Oud 18-08-2008, 22:50
fractuur
fractuur is offline
Ik vind het eerlijk gezegd erger dat China het hele noorden laat uitdrogen voor Peking en de waterarme provincies ook nog op een waterbelasting zet. Dat evangelisten zo tot stoppen worden gedwongen vind ik het eerste positieve puntje van de Chinese politiek.
Oud 18-08-2008, 22:57
arPos
arPos is offline
erger hoezo? kunnen we straks water verkopen
Oud 18-08-2008, 23:00
Verwijderd
Citaat:
erger hoezo? kunnen we straks water verkopen
Niet echt praktisch om dat 10.000 kilometer te verslepen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 23:01
fractuur
fractuur is offline
hehehe.. Tja, ik vind het wel sneu hoe ze daar met het milieu omspringen.. Vooral omdat ze niet zo eerlijk zijn dat iedereen recht heeft op water, maar er bepaalde gebieden gewoon voorrang hebben.

Al is het vast goed voor onze handel idd.
Oud 18-08-2008, 23:04
arPos
arPos is offline
Citaat:
Niet echt praktisch om dat 10.000 kilometer te verslepen.
wel als we de huidige olieprijs er voor rekenen.

Citaat:
hehehe.. Tja, ik vind het wel sneu hoe ze daar met het milieu omspringen.. Vooral omdat ze niet zo eerlijk zijn dat iedereen recht heeft op water, maar er bepaalde gebieden gewoon voorrang hebben.

Al is het vast goed voor onze handel idd.
ach een paar doden meer of minder is niet china's hoogste prioriteit.
Oud 18-08-2008, 23:06
Verwijderd
Die Chinezen verzinnen wel een techniek om zeewater zoet te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 23:30
arPos
arPos is offline
Citaat:
Die Chinezen verzinnen wel een techniek om zeewater zoet te maken.
Omgekeerde osmose.
destileren.

ja kan maar dat is nooit voldoende en bovendien duur.

en china is niet de enige groeiende markt op dat gebied.
Oud 18-08-2008, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Omgekeerde osmose.
destileren.

ja kan maar dat is nooit voldoende en bovendien duur.

en china is niet de enige groeiende markt op dat gebied.
Ach, wat is duur, in oliestaten is destillatie voor drinkwater de normaalste zaak van de wereld. Als het moet dan moet het hè.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 10:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
andere mening (gevaar), geen "eenheid" meer (moest niet kunnen) en bovendien niet te controleren (!!) (buiten de staatskerk). ik vind een verbod absurd en verwerpelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 10:53
De Veroorzaker
Citaat:
Vooral omdat ze niet zo eerlijk zijn dat iedereen recht heeft op water, maar er bepaalde gebieden gewoon voorrang hebben.
Gelukkig zijn wij westerlingen zo eerlijk om alle voedsel te verdelen over alle mensjes op de wereld, daarmee staan we moreel natuurlijk op zulk hoog niveau dat we china de les mogen lezen
Citaat:
misschien is het terroristische propaganda zelfs...!?
Oud 19-08-2008, 11:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gek ik dacht dat jij van mening was dat geen enkele censuur te tolereren is, en dat zelfs mensen met het verstand van een paranoot nog het recht hebben hun zegje of schrift te doen (zolang het niet aanzet tot criminaliteit), en anderen hebben het recht dom genoeg te zijn om er naar te luisteren.
Dat is zo, maar is een verschil in de uitingen van normale mensen, en missionarissen. De eersten uiten hun eigen mening, overtuiging, geloof, whatever. Hier in Nederland kon dat vrijwel zonder restricties toegelaten worden, omdat tot voor kort Staphorst al jaren lang een marginale beweging was. Wat voor betere manier om jezelf onsterfelijk belachelijk te maken dan iets irrationeels als homohaat uiten?

Echter, missionarissen komen om hun geloof aan andere mensen op te dringen. Ze uiten hun overtuiging helemaal niet, ze willen niet dat iemand anders een andere mening heeft.

Vergelijk het met politieke uitingen: Als ik een kraam neerzet en de VVD ga promoten op de markt, dan uit ik mezelf.
Als ik je deur forceer en je in je huiskamer ga bestoken met liberale uitspraken in de hoop je VVD te laten stemmen, daarmee mijn overtuiging opdringende, dan hoor ik eruit gegooid te worden.

Tel daarbij de destructieve gevolgen van missionarissen op... Ze zaaien tweedracht en hitsen mensen die normaal buren zijn tegen elkaar op.
Als men elke arabische missionaris sinds de 7e eeuw had tegengehouden, dan waren er nu geen oorlogen in de Fillipijnen, Indonesië, Thailand, Pakistan, Afghanistan, India en de Kaukasus. Feitelijk staat de helft van een werelddeel in brand vanwege de gevolgen van missionarissen. En dat is slechts kijkende naar de gevolgen van één religie.
Oud 19-08-2008, 12:48
arPos
arPos is offline
Citaat:
Echter, missionarissen komen om hun geloof aan andere mensen op te dringen. Ze uiten hun overtuiging helemaal niet, ze willen niet dat iemand anders een andere mening heeft.
Ja dat is een verschil, om even in jouw termen te blijven; jij met het VVD kraampje wil natuurlijk 'slechts' informeren.

Citaat:
Dat zou de grootste belemmering zijn inderdaad, dat de missionarissen buiten die ene leer geen andere meningen tolereren, maar dat verklaard nog niet waarom de chinese propaganda van meer waarde zou zijn dan de christelijke.

Citaat:
Vergelijk het met politieke uitingen: Als ik een kraam neerzet en de VVD ga promoten op de markt, dan uit ik mezelf.
Als ik je deur forceer en je in je huiskamer ga bestoken met liberale uitspraken in de hoop je VVD te laten stemmen, daarmee mijn overtuiging opdringende, dan hoor ik eruit gegooid te worden.
Daarentegen, als jij bijbels/VVD-informatieboekjes voor mijn deur gaat uitdelen terwijl je uitspraken rondroept is daar niets op tegen.

Het zit hem dan in het forceren van mijn deur, en of ik dat toe laat is afhankelijk van mijn 'domheid'

Citaat:
Tel daarbij de destructieve gevolgen van missionarissen op... Ze zaaien tweedracht en hitsen mensen die normaal buren zijn tegen elkaar op.
Als men elke arabische missionaris sinds de 7e eeuw had tegengehouden, dan waren er nu geen oorlogen in de Fillipijnen, Indonesië, Thailand, Pakistan, Afghanistan, India en de Kaukasus. Feitelijk staat de helft van een werelddeel in brand vanwege de gevolgen van missionarissen. En dat is slechts kijkende naar de gevolgen van één religie.
Zonder twijfel, wat een droomwereld, feit is echter dat er mensen zijn die een religie aanhangen.

feit is ook dat zij hun leer willen verspreiden door tekst en spraak.
feit is ook dat als je de ene tekst en spraak toelaat je het ander ook moet toelaten.

behalve als het aanzet tot 'haat' (ik heb een afkeer gekregen van deze uitdrukking) of criminaliteit, nu kan ik me voorstellen dat je dat vind, maar dat maakt wel deuren open om allerhande teksten en uitleg te bannen, immers wie bepaald wat aanzet tot...

Laatst gewijzigd op 19-08-2008 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 13:35
Verwijderd
Maar, het is toch eigenlijk logisch dat China het niet zomaar toestaat dat iemand 350 boeken invoert. (Of het hier nu om bijbels gaat of niet) Mocht ik dat bv bij de Canadeze grens proberen dan houden ze met net zo goed tegen. Ze hadden van te voren bij de douane toestemming moeten vragen en info over import rechten...

Het hele verhaal over de Chineze regering zal daar vast wel iets mee te maken hebben, maar je kunt gewoon niet zomaar producten een land binnen slepen. Heel erg simpel, dunkt me. (En dat was dan ook gewoon een stomme actie van die organisatie)
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 15:05
arPos
arPos is offline
Ik betwijfel of de Franse douane mij tegenhoud als ik 350 Bommelboeken probeer in te voeren...

Ik zal er hoogstens invoerrecht over moeten betalen, en de kans bestaat dat ze het niet vertrouwen en er wat drugs-honden langs sturen.
Oud 19-08-2008, 15:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
(En dat was dan ook gewoon een stomme actie van die organisatie)
Maar dat is precies hun werkwijze. Net doen alsof ze verheven zijn boven alles en iedereen, zich nergens wat van aantrekken, en dan als iemand bezwaar heeft zichzelf de slachtofferrol aanmeten en 'ohnoes, the lords work is in gevaar'.

Kijk naar die Zuid-Koreaanse missionarissen. Het geld dat voor hun vrijlating aan de taliban betaald is kost nu onschuldige burgers en coalitiesoldaten het leven.

Had dan gewoon gezegd dat ze als fundamentalisten onder elkaar die Koreanen mochten houden. Twee kwaden die elkaar bestrijden. Kan het efficiënter?
Oud 19-08-2008, 15:27
De Veroorzaker
Citaat:
Ik betwijfel of de Franse douane mij tegenhoud als ik 350 Bommelboeken probeer in te voeren...
Vrij verkeer van personen en goederen. Ga er maar eens mee naar de VS.
Oud 19-08-2008, 15:47
Verwijderd
Goede zaak, wanneer leren die missionarissen nou dat ze ongewenst zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 15:50
ganralph
ganralph is offline
tja, in het vliegtuig naar China krijg je douaneformulieren waarop je aan moet geven wat je invoert. boeken (cd's, dvd's, enz) die de Chinese ideologie kunnen schaden staan ook op die lijst. om dus met een kist Bijbels onder je arm naar binnen te lopen is wellicht wat dom; het is nu eenmaal een dictatuur daar.

@T_ID: of China geen religieuze conflicten kent, durf ik heel sterk te betwijfelen. het land kent ongelofelijk veel volken en het nieuws wat we van China krijgen (muv de OS) past meestal op één bierviltje per week. wederom het is een dictatuur met een gecontroleerde pers, en cultureel issues uit China hebben hier vaak geen prioriteit.

(op de puberale afkeer van alles wat "religie" heet, ga ik maar niet in, want de steekhoudende argumenten ontbreken hierboven weer eens)
Oud 19-08-2008, 16:05
arPos
arPos is offline
Citaat:
De VS past ook op enorm veel vlakken, en dan per definitie religieuze, censuur toe. wat dat betreft is het dus vergelijkbaar met china.

Lastig verhaal omdat er niet veel landen zijn die zich dermate weinig met censuur bezighouden dat het wel mogelijk is.

maar laat ik nog een schot proberen;
stel ik probeer 350 Mark Twain boeken van de VS naar Nederland te importeren.

Citaat:
@T_ID: of China geen religieuze conflicten kent, durf ik heel sterk te betwijfelen. het land kent ongelofelijk veel volken en het nieuws wat we van China krijgen (muv de OS) past meestal op één bierviltje per week. wederom het is een dictatuur met een gecontroleerde pers, en cultureel issues uit China hebben hier vaak geen prioriteit.
Natuurlijk kent china religieuze conflicten, naast de staatskerken bestaan er ondergrondse christelijke stromingen, in het westen zijn er veel moslims en er lopen ook nog wat hindoe's rond, wie beweert van niet dan?

China doet er gewoon alles aan om het volk onder controle te houden, vrije geloofsuiting die suggereren dat je niet de staat moet volgen is dan natuurlijk uit den boze.

Citaat:
(op de puberale afkeer van alles wat "religie" heet, ga ik maar niet in, want de steekhoudende argumenten ontbreken hierboven weer eens)
De steekhoudende argumenten staan op een ander deelforum, dit is Nieuws en actualiteiten, geen religieus praatprogramma;

Spoiler

knock urself out

Laatst gewijzigd op 19-08-2008 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 16:05
Verwijderd
China kent conflicten met haar ethnische minderheden. Religie is niet zo zeer de oorzaak maar bv voor de uyghuren wel een belangrijke identity marker.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 16:09
De Veroorzaker
Citaat:
maar laat ik nog een schot proberen;
stel ik probeer 350 Mark Twain boeken van de VS naar Nederland te importeren.
Zelfde verhaal, ik denk je met een koffer met 350 boeken in geen enkel land fluitend langs de douane kunt, maar als het al ergens kan dan in NL
Oud 19-08-2008, 16:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Natuurlijk kent china religieuze conflicten, naast de staatskerken bestaan er ondergrondse christelijke stromingen, in het westen zijn er veel moslims en er lopen ook nog wat hindoe's rond, wie beweert van niet dan?
zoals ik aangaf in mijn post reageerde ik op T_ID (gisteren 17:29) :
Citaat:
Oud 19-08-2008, 16:34
arPos
arPos is offline
Citaat:
zoals ik aangaf in mijn post reageerde ik op T_ID (gisteren 17:29) :
O dat, dat leek me toch wel duidelijk in de context.

China kent in die mate geen religieuze conflicten omdat er slechts enkele toegestaan zijn en de rest dermate onderdrukt worden dat er geen sprake is van publieke uitbreiding, in zoverre is het dus een dermate eenzijdig conflict dat het geen conflict is in de pure betekenis van het woord.

Bovendien zijn degene die wel toegestaan zijn beïnvloed door de overheid en is er dus slechts sprake van pseudo-religie
Oud 19-08-2008, 16:39
ganralph
ganralph is offline
ok, die snap ik.

en zonder in te gaan op mogelijke interpretaties van "conflict" doelde ik er vooral op dat de informatie die wij hier krijgen en hebben uit en over China zo ongelofelijk beperkt is dat dermate grote uitspraken ( "geen conflicten" ) moeilijk zijn.
Oud 19-08-2008, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Yes, EU.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 22:31
arPos
arPos is offline
Citaat:
ok, die snap ik.

en zonder in te gaan op mogelijke interpretaties van "conflict" doelde ik er vooral op dat de informatie die wij hier krijgen en hebben uit en over China zo ongelofelijk beperkt is dat dermate grote uitspraken ( "geen conflicten" ) moeilijk zijn.
Onzin er is voldoende informatie over China te vinden om je een goed beeld te vormen, je moet wel weten hoe je moet zoeken, ook enige relevante kennis over sociale structuren en geschiedenis zijn wel aan te raden.

Dan is de werkwijze van de chinese functionarissen ook nog vrij eenzijdig, simpel, effectief en oud.

Bovendien zijn er altijd religieuze conflicten, keer op keer op keer, dat is ook zo jammerlijk eraan, dus ik weet niet of je nu de goede verdediging kiest.
Oud 20-08-2008, 00:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Tja, dat had Irak eens moeten doen in de tijd van Saddam!

Maar ja, de nep-communistiche Chinezen zijn onze vriendjes he! BAH!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 00:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@T_ID: of China geen religieuze conflicten kent, durf ik heel sterk te betwijfelen.
Zal best dat bij sommige kringen de schade al is aangericht. Dat voorkom je nu eenmaal niet met de huidige wereldgeschiedenis..

Mwo, en als je me en passant moet beledigen om je gelijk te halen, zijn er wel meer dingen om heel sterk aan te twijfelen. Jouw niveau bijvoorbeeld.
Oud 20-08-2008, 02:02
arPos
arPos is offline
Citaat:
Tja, dat had Irak eens moeten doen in de tijd van Saddam!

Maar ja, de nep-communistiche Chinezen zijn onze vriendjes he! BAH!
wat?
Oud 20-08-2008, 09:32
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Mwo, en als je me en passant moet beledigen om je gelijk te halen, zijn er wel meer dingen om heel sterk aan te twijfelen. Jouw niveau bijvoorbeeld.
que? dat was niet aan jouw persoonlijk gericht. (en er is een verschil tussen beledigen en beledigd voelen, ik zie niets beledigends in mijn post - en hoe zou dat mijn "gelijk" moeten halen???) vond het alleen jammer dat het een "discussie" over missionarissen ging worden, gebaseerd op niets.
Oud 20-08-2008, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Yes, EU.
Nee, Schengen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Zal best dat bij sommige kringen de schade al is aangericht. Dat voorkom je nu eenmaal niet met de huidige wereldgeschiedenis..

Waar zie jij iemand beledigen joh? Lange tenen vandaag?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 12:58
arPos
arPos is offline
Citaat:
Waar zie jij iemand beledigen joh? Lange tenen vandaag?
Puberaal toch

Dit is niet de plaats om een religieuze discussie te beginnen over alle schade die missionarissen onder het mom:"Civiliseren' hebben aangericht, Noch om te praten over de oorlogen die vroeger en heden gevochten worden om iets triviaals als religie.

Daar hebben we een andere plek voor, dus als je een topic wil openen graag ralph.
Oud 20-08-2008, 19:14
akumabito
akumabito is offline
Elk land heeft zijn eigen regels omtrent missionarisen. het is aan hen zelf om de regels op te zoeken en na te leven. Als je al te bedonderd bent om precies uit te zoeken welke regels van toepassing zijn, moet je ook niet zielig gaan lopen doen omdat je 'vervolgd wordt om je geloof'.
Oud 20-08-2008, 19:54
Mobius
Mobius is offline
Goedzo, weg met dat religieuze fanatisme.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 20:39
Verwijderd
Een nieuwsbericht van een paar dagen voor de spelen:
Citaat:
Weer doden bij terroristische aanslag China

zondag 10 augustus 2008 12:00

Zeker acht mensen zijn gedood bij een reeks bomexplosies in de Chinese stad Kuqa in de autonome provincie Xinjiang, waar een groep separatistische moslims (Oeigoeren) wonen die verklaard hebben aanslagen te zullen plegen tijdens de Olympische Spelen.

Een agent houdt wacht bij de aankomst van de Olympische fakkel in Kashgar, Xinjiang Een agent houdt wacht bij de aankomst van de Olympische fakkel in Kashgar, Xinjiang

Kuqa, China Kuqa, China

Ook zijn geweerschoten gehoord. Dat heeft het Chinese staatspersbureau Xinhua bekendgemaakt.

De explosie had plaats in het centrum van de stad. Onder de doelwitten zouden een politiebureau en een aantal bedrijfspanden zijn.

Doden en gewonden
Volgens Xinhua kwamen een bewaker en de zeven daders om het leven. Twee agenten en twee burgers raakten gewond.

Een groep separatistische moslims in China heeft in een nieuwe videoboodschap donderdagavond de Olympische Spelen in Peking bedreigd.

Aanslag
De relatief onbekende organisatie Turkestan Islamitische Partij (TIP) waarschuwde moslims hun kinderen weg te houden van het evenement.

Xinjiang werd maandag nog opgeschrikt door een aanslag van mogelijk Oeigoerse terroristen, waarbij zestien agenten werden vermoord.
http://www.elsevier.nl/web/10198879/...slag-China.htm

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 20:40. Reden: Bronvermelding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten