Oud 14-01-2003, 16:33
Severus
Severus is offline
Hoi!

Ik zou graag willen weten hoe je een handycam verbindt met je PC, of beter, wat je daar precies voor nodig hebt. Op school werken ze namelijk daarmee; je kunt de handycam aansluiten op de computer en zo je filmpje op je computer zetten. Snap je wat ik bedoel?

Nou, ik zou dat graag ook voor thuis willen hebben. Moet ik een speciaal dingetje kopen dat ervoor zorgt dat ik de handycam op de computer kan aansluiten, of hoeft dat niet? Mijn vader dacht dat dat niet hoefde, dat er bij iedere computer standaard zo'n poort ervoor op zat. Maar ik weet het niet, hoor.

Wie kan me a.u.b. helpen? En alvast hartstikke bedankt!

Groetjes,

Ripper
Oud 15-01-2003, 20:48
Severus
Severus is offline
Is er dan helemaal niemand die me kan helpen?

Ripper
Oud 15-01-2003, 21:26
Orion16
Orion16 is offline
Hoi Ripper, tuurlijk wel Alseerst moet je ervanuit gaan dat je PC een USB poort heeft da's eigenlijk het belangrijkste, camera's ed. worden bijna altijd aangesloten op de USB poort, dus je vader heeft wel gelijk. Het enigste wat je zou moeten doen is de drivers (stuurprogramma's om de handycam te laten werken) op je eigen pc installeren.)

Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 21:32
Orion16
Orion16 is offline
Dit is trouwens een USB poort, mocht je het willen weten. Wel zo handig als je weet waar je je handycam op aan moet sluiten..

Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:28
Severus
Severus is offline
Wow, hartstikke bedankt, Orion16!

Groetjes,

Ripper
Oud 16-01-2003, 15:26
Orion16
Orion16 is offline
Geen dank
Is het gelukt?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 10:36
Severus
Severus is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Geen dank
Is het gelukt?
Ja! Ik ben nu al weer fijn bezig met het bewerken van de videofilmpjes op mijn computer... Nogmaals thanks!

Ripper
Oud 17-01-2003, 11:08
Verwijderd
Ik ben blij te zien dat er hier een topic over is, aangezien ik me zelf ook al hetzelfde zat af te vragen als Ripper.

Alleen blijkt nu dat ik zelf helemaal geen USB-poort heb. Is er dan nog een andere manier om je handycam op de computer aan te sluiten? Kan het misschien niet op de printerkabel worden aangesloten/doorgelust? Ik heb gehoord dat je je handycam op dezelfde manier op je computer kan aansluiten als een webcam; is dat waar?

Graag ook z.s.m een antwoord!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 17:20
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Murray schreef:
Ik ben blij te zien dat er hier een topic over is, aangezien ik me zelf ook al hetzelfde zat af te vragen als Ripper.

Alleen blijkt nu dat ik zelf helemaal geen USB-poort heb. Is er dan nog een andere manier om je handycam op de computer aan te sluiten? Kan het misschien niet op de printerkabel worden aangesloten/doorgelust? Ik heb gehoord dat je je handycam op dezelfde manier op je computer kan aansluiten als een webcam; is dat waar?

Graag ook z.s.m een antwoord!
Een los USB 2.0 PCI-kaartje kopen. Dat stop je in een PCI-uitbreidingsslot van je pc
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Een los USB 2.0 PCI-kaartje kopen. Dat stop je in een PCI-uitbreidingsslot van je pc
Thanks, ik zal volgende week eens proberen zo'n kaartje te kopen. Hopelijk is-ie niet te duur.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 11:37
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Murray schreef:
Thanks, ik zal volgende week eens proberen zo'n kaartje te kopen. Hopelijk is-ie niet te duur.
Nee hoor, in ieder geval onder de 40 euro lijkt me. Vraag er eens naar in een pc winkel
Wat voor pc heb je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten