Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En een opleiding? Moet je dan eerst leren Wicca te zijn op een school? Of bedoel je misschien coven (ofzoiets)?
||
![]() |
Citaat:
mara het zit zo dat als je 18 ben dat je je eventueel bij een coven kan aanlsuiten, hoeft niet je kan ook gewoon een solitaire (op zichzelf) wiccan zijn... maar vanaf kan je dus ingewijd worden of jezelf inwijden wicca is ook een geloofsovertuiging maar als iedereen die net een half jaartje aan wicca doet meteen zegt dat ze een wiccan is, vindt ik zelf gewoon tja uhhh boelshit interreseer me zelf ook voor wicca maar ik zal niet zomaar zeggen dat ik een wiccan of heks ben oh enne er zijn op "opleidingen" voor wicca
||
![]() |
Citaat:
![]() heb je misschien sites over die opleidingen? (lijkt me wel leuk om wat over te lezen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Opleidingen zijn hier niet voor. Ik heb wel gehoord dat er ergens in europa een school zit.. maar of je dat nou zo serieus moet nemen.... ![]() Als je opgeleid (dus eigenlijk ingeweid) wil worden, gebeurd dit in groepsverband (coven) of zelfstandig (solitair). Er zijn geen officiele regels en wetten waar je aan moet voldoen om wiccan genoemd te kunnen worden... Maar ik moet wel ff zeggen dat ik het absoluut niet met AngelLena eens ben. Ik zie op het heksenforum waar ik dagelijks rondzwerf veel mensen van 14-18 die serieuser met al dit soort dingen bezig zijn dan 18+ers. Die verder over dingen nadenken en echt bezig zijn met alles dit alles inhoudt... Wat ik (onder andere) op dat forum heb geleerd is dat leeftijd er niet toe doet, maar intresse. Je kan als 40 jarige wiccan vaak een beter gesprek voeren met een 14 jarige wiccan dan met een 40 jarige katholiek (over geloof)... Aub niet aanvallen op een regeltje... ik typ wat ik denk, kan mezelf soms nie bijhouden, dus kan een beetje vaag overkomen ![]() |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Kippekoetje schreef:
[B]Hier kan ik me bij aansluiten... Opleidingen zijn hier niet voor. Ik heb wel gehoord dat er ergens in europa een school zit.. maar of je dat nou zo serieus moet nemen.... ![]() hihi daarom zei ik opleidingen tussen haakjes Als je opgeleid (dus eigenlijk ingeweid) wil worden, gebeurd dit in groepsverband (coven) of zelfstandig (solitair). Er zijn geen officiele regels en wetten waar je aan moet voldoen om wiccan genoemd te kunnen worden... mee eens! Maar ik moet wel ff zeggen dat ik het absoluut niet met AngelLena eens ben. Ik zie op het heksenforum waar ik dagelijks rondzwerf veel mensen van 14-18 die serieuser met al dit soort dingen bezig zijn dan 18+ers. Die verder over dingen nadenken en echt bezig zijn met alles dit alles inhoudt... Wat ik (onder andere) op dat forum heb geleerd is dat leeftijd er niet toe doet, maar intresse. Je kan als 40 jarige wiccan vaak een beter gesprek voeren met een 14 jarige wiccan dan met een 40 jarige katholiek (over geloof)... Aub niet aanvallen op een regeltje... ik typ wat ik denk, kan mezelf soms nie bijhouden, dus kan een beetje vaag overkomen ![]() hihi ook mee eens, wat een team ![]()
Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 16:54. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nee weet geen sites, wist er wel 1 daar wist ik ook van die "opleidingen" (als die wel serieus zijn) maar die site is opgeheven.... goed zoeken maybe vindt je wat
|
![]() |
heeey, als je bij www.google.com of lycos.com ofzo...
wicca invuld, krijg je een hele waslijst sites... kijk daar anders even misschien dat je weel een goede site vind! succes ermee! anders in de bieb zal er denk ik ook wel wat te vinden zijn.. xxx
||
Citaat:
Maar wat mij opvalt is dat vooral heel veel jonge meiden iets over Wicca lezen, lijkt ze stoer, en noemen zich vervolgens Wicca. En dat staat me niet aan, ze gedragen zich niet als Wicca, ze houden zich niet aan de Wicca regels, ze weten er veel en veel te weinig vanaf, en ze geloven de helft niet van wat het allemaal inhoudt. Dan vind ik dat je jezelf geen Wicca mag noemen. Voor de duidelijkheid, IK ben geen Wicca, ik ben in opleiding voor traditionele heks, maar daarvoorheb ik een een Wicca opleiding gevolgd, tot ik achter een aantal regels en geloofsdingetjes kwam waar ik niet 100% achter stond. Toen ben ik overgestapt naar traditioneel waar ik wel een volle 100% achter sta.
||
Citaat:
tenminste dat stond voorin zo'n wicca boekje. dusss |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben zelf nog heel erg aan het uitzoeken waar ik bij pas waar ik nou echt 100% achter sta...
|
Je kan best wicca zijn voordat je 18 bent.. ik zou niet weten waarom niet. De minumum leeftijd voor een wicca en een coven is 18 jaar, ik denk dat dit is zodat men zeker weet dat degene met wie ze in zee gaan ook echt betrokken is en altijd zal komen.
voor wicca solitair is geen echte minimum leeftijd.. wicca is hekserij met extra regels en dergelijke.. als je die volgt, dan kan je jezelf zien als een wicca.. hekserij heeft die leefrelgels verder niet, het is een stuk vrijer, als je die volgt, ben je dus geen wicca.. verder hebben wij allemaal onze eigen verantwoordelijkheden, dus ik vind het onzin dat iemand anders een minimum leeftijd instelt.
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #94 Spelleider | 500 | 06-11-2013 19:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |