Oud 23-12-2001, 16:27
Verwijderd
ik maakte laatst zo'n iq-test.
aan 't begin stond dat het het iq berekende voor mensen vanaf 16 jaar.
ben je dan voor je 16e nog minder goed in 't oplossen van die figuurtjes of zow?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2001, 16:46
Joseph
Joseph is offline
Dan is je algemene kennis nog niet helemaal ontwikkeld voor de vragen die daarin gesteld worden.
Je hebt ook IQ-testen voor kinderen van 5 bijvoorbeeld, die krijgen eentje op het niveau waarop ze alle kennis horen te beheersen. Sommige vragen liggen boven het niveau, sommige onder. Zo kunnen ze dan jouw niveau + iq bepalen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Joseph schreef:
[B]Dan is je algemene kennis nog niet helemaal ontwikkeld voor de vragen die daarin gesteld worden.
B]
algemene kennis?
je kreeg telkens een aantal figuurtjes te zien bv. 3 vierkantjes. en je had een leeg vakje waar je dan moet kiezen wat daar het beste zou passen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 18:18
Verwijderd
En iq-test meet je vermogen om te leren, dus niet wat je al weet. Het gaat dus om het vermogen om informatie op te nemen en te verwerken. Voor je 16e is dat vermogen groeiende.
Begin januari komt trouwens de nationale iq-test op bnn... (www.bnn.nl)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 15:25
shanli
shanli is offline
Citaat:
Joseph schreef:
Dan is je algemene kennis nog niet helemaal ontwikkeld voor de vragen die daarin gesteld worden.
Je hebt ook IQ-testen voor kinderen van 5 bijvoorbeeld, die krijgen eentje op het niveau waarop ze alle kennis horen te beheersen. Sommige vragen liggen boven het niveau, sommige onder. Zo kunnen ze dan jouw niveau + iq bepalen.
Oud 24-12-2001, 16:05
Verwijderd
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten, tenzij een hoog IQ uit die test komt rollen, dan is het natuurlijk wel waar.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 16:22
Joseph
Joseph is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
En iq-test meet je vermogen om te leren, dus niet wat je al weet. Het gaat dus om het vermogen om informatie op te nemen en te verwerken. Voor je 16e is dat vermogen groeiende.
Begin januari komt trouwens de nationale iq-test op bnn... (www.bnn.nl)

Je leert dus de vermogens die je al hebt ontwikkeld te gebruiken in zo'n test... Dus je voert toch iets uit wat je al weet. Anders heeft het natuurlijk geen nut..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 17:47
Verwijderd
Het gaat ook voor een groot deel om verbanden te zien. De vaardigheden die worden getoetst zijn voor een groot deel aangeboren en niet maatschappelijk bepaald. Natuurlijk is er wel een deel dat aangeleerd is.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 17:49
Verwijderd
ff voor de duidelijkheid (voor mezelf )

voor je 16e zie je die verbanden dus nog nie zo goed.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 15:47
love_will_never_die
love_will_never_die is offline
Vraagje, waar kan je zo'n test doen?

Oud 19-01-2002, 12:45
debke
debke is offline
denk wel nie da ik da ga laten doen zunne wil zeker het resultaat nie weten
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 16:48
Demi
Demi is offline
Volgens mij zijn die iq testen op internet niet echt betrouwbaar.
Ik heb een IQ test gedaan bij een arts en ik denk dat daar een meer betrouwbaar cijfer uitkomt.
Dus als je zo'n test wil doen, kan je het best naar zo'n arts gaan, weet overigens niet of iedereen zich daar zomaar kan laten testen...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:24
Verwijderd
www.bnn.nl
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 13:01
Joseph
Joseph is offline
Citaat:
Demi schreef:
Volgens mij zijn die iq testen op internet niet echt betrouwbaar.
Ik heb een IQ test gedaan bij een arts en ik denk dat daar een meer betrouwbaar cijfer uitkomt.
Dus als je zo'n test wil doen, kan je het best naar zo'n arts gaan, weet overigens niet of iedereen zich daar zomaar kan laten testen...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 17:54
L Boksha
L Boksha is offline
IQ tests zijn niet betrouwbaar. Ten eerste meet iedere IQ test slechts éen soort intelligentie, meestal abstract denken (ruimtelijk inzicht). Je ontwikkeling van die intelligentie is wél maatschappelijk bepaald. Sterker nog, de afgelopen 50 jaar zijn de resultaten van IQ tests gemiddeld sterk gestegen! Zijn mensen slimmer geworden? Nee. (Check de retorische vraag! Whoehoe! Stijlfiguur!) Scholen zijn nu gewoon meer gericht op abstract denken dan vroeger.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten