Oud 12-02-2002, 17:18
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
Met die 2e fase enzo is het makkelijk om van 5 havo naar 5 vwo te gaan? Ik bedoel ik zat tot en met de 3e klas op het vwo en toen had ik er geen zin meer in, en ben naar de havo gegaan, was helemaal niet nodig trouwens, maar goed. Nu op de havo is het helemaal makkelijk, en nu heb ik spijt dat ik ervan af ben gegaan en wil ik terug. Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben en zo ja, was het te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2002, 17:39
Requiem II
Requiem II is offline
Volgens mij is dat niet mogelijk.

Je hebt namelijk in de 4e heel veel vakken veel minder of zelfs niet gehad.
Bijvoorbeeld duits 1 en frans 1, bij de HAVO hoef je toch maar een van de twee te doen? Bij het VWO allebei. En bovendien krijg je bij de havo bij fa of du 1 meer luisteren en schrijven enzo dacht ik terwijl je bij het VWO voor fa en du 1 moet lezen.

En verder hebben wij ook al in de 4e al heel veel tentamens gedaan enzo, dus die zou je dan ook allemaal overnieuw moeten gaan doen...

Als je het perse wil kan je beter nu proberen over te stappen naar 4vwo als dat mogelijk is.

Anders gewoon lekker je HAVO doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 18:18
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Je kunt van HAVO-5 gewoon naar VWO-5, wel binnen hetzelfde profiel.
Oud 12-02-2002, 18:58
PV
PV is offline
het kan wel, bij ons moest je daarvoor extra modules volgen (b.v. wiskunde, frans, duits).
vraag gewoon hoe het bij jou op school werkt, aan je decaan of mentor ofzo.

of het makkelijk is weet ik niet... je hebt natuurlijk een deel van de stof wel al gehad op de havo, en vakken als anw en ckv hoef je waarschijnlijk niet over te doen (= extra vrije uren die je kan besteden aan dingen inhalen enzo).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 18:58
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Je kunt van HAVO-5 gewoon naar VWO-5, wel binnen hetzelfde profiel.

Nou bij ons kan dat toch echt niet. Het verschilt misschien per school, maar als je in de 4e tentamens hebt gehad op HAVO niveau zal je toch echt opnieuw die tentamens van de 4e op VWO niveau moeten maken.

En als je weer naar Duits1/Frans1 kijkt, in de 4 havo heb je er maar 1 van en bovendien alleen luisteren enzo.
En het zal dan toch wel vrij moeilijk zijn als je hier 2 jaar niets aan hebt gedaan dan toch je SE te halen voor die twee vakken.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 15:10
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
bedankt voor jullie reacties, maar ik heb het gevraagd en ik moet fa1 en du2 inhalen en voor bepaalde vakken wat extra doen... Ckv en maatschappijleer en anw hoeft dan niet meer. Tenminste bij ons dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten