Oud 30-01-2003, 12:04
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb van 'alcoholist' altijd een beeld gehad van de agressieve huisvader die snachts dronken thuis kwam, en zijn kinderen in elkaar sloeg.

Ik kijk wel uit met alcohol, ben zelden dronken. Maar ondertussen dronk ik de afgelopen weken wel minstens 3 drankjes per dag, elke dag. En op dinsdag, vrijdag en zaterdag veel meer, en vaak ook op donderdag. En toch was ik niet meer dan een beetje aangeschoten.
Vorige week vrijdagochtend was ik een beetje gaar van de drank, en ik liep de stad in, en daar hing een bord: "denkt u dat u teveel drinkt? Ga naar drinktest.nl". Ik thuis kijken, vonden ze me een alcoholist.
Zaterdag sloeg het noodlot toe, ik was ziek. Gewoon buikgriep ofzo, misselijk en krampen. Geen alcohol gedronken zaterdag, en ik bedacht me, mmm, kijken hoelang ik het volhoudt.
En dat valt best tegen. Ik heb nu 5 dagen geen alcohol op, zelfs niet in de kroeg (waar iedereen me uitlachte, maar daar heb ik schijt aan), en ik voel me alleen maar zieker. En zie daar op internet: ik heb de standaard afkickverschijnselen.

Ik heb elke winter een periode van een paar weken waarin ik meer zuip dan goed voor me is, maar dit vind ik niet leuk.. ik weet ook niet hoe ik hier nu verder mee moet
Vorig jaar maart dronk ik elke avond een halve tot een hele fles wijn leeg en das ook goedgekomen, maar nu word ik bang op de een of andere manier..

Cat
Oud 30-01-2003, 12:21
Verwijderd
Dat ken ik...het schijnt dat je alcoholverslaafd bent als je elke dag drinkt...een vriend van me is er 1 van (die zit soms om 12 uur al aan het bier)...zelf wil ik zover niet laten komen en het toch bij het weekend houden. Doordeweeks wil ik gewoon niet drinken ui angst dat het dus een gewoonte word.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 14:13
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
AePiE schreef:
Dat ken ik...het schijnt dat je alcoholverslaafd bent als je elke dag drinkt...
Ik geloof dat er een grens ligt bij minimaal 4 glazen per dag (elke dag). Bij mij zijn dat er drie. Over het gemiddelde zullen we het dan maar eventjes niet hebben

Ik vind nog steeds dat ik redelijk met alcohol kan omgaan, ik sta nooit, in tegenstelling tot vele anderen met wie ik om ga, aan het einde van een avond uitgaan in de gracht te kotsen. Ik ga altijd water drinken op een gegeven moment, omdat ik niet te aangeschoten wil worden en zeker niet dronken. Maarja.. Op een vrije vrijdag wil ik weleens van 4 uur smiddags tot 4 uur snachts drinken.. en dan op een tempo dat ik er niet dronken van wordt, maar alles bij elkaar is het behoorlijk veel
Oud 30-01-2003, 15:11
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik geloof dat er een grens ligt bij minimaal 4 glazen per dag (elke dag). Bij mij zijn dat er drie. Over het gemiddelde zullen we het dan maar eventjes niet hebben
hmm..Dat kan wel een leuk cijfer zijn, 4 per dag, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de persoon af. Stel, je bent een 40-jarige cafe-eigenaar met een pens en een stoppelbaard, nogal wiedes dat je dan 4 glazen (zou kunnen)drinken. Dat is wel iets anders dan een 14-jarig BreEzAh-sletje (vergeef me het hokje) van nauwelijks 50 kilo en 1m60 boven de grond die 4 flesjes wegzuipt. Per dag. Het is maar hoe je het bekijkt.

Ik denk dat je vooral moet opletten of je jezelf in de hand kan houden en of je over het algemeen op jezelf kan passen. Zo wel, en je vind het zelf teveel, moet je minderen. Zo niet, zit het goed.
Toch? Je klinkt in ieder geval niet alsof je jezelf niet in de hand kan houden, dus ik zou me niet zoveel zorgen maken. Je hoeft alleen maar altijd naar je lichaam te luisteren.

Verder heb ik even geen inspiratie meer...suc6!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 15:20
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
AePiE schreef:
Dat is wel iets anders dan een 14-jarig BreEzAh-sletje (vergeef me het hokje) van nauwelijks 50 kilo en 1m60 boven de grond die 4 flesjes wegzuipt. Per dag. Het is maar hoe je het bekijkt.
En waar haalt zo'n meisje dat geld vandaan?

Citaat:
Ik denk dat je vooral moet opletten of je jezelf in de hand kan houden en of je over het algemeen op jezelf kan passen. Zo wel, en je vind het zelf teveel, moet je minderen. Zo niet, zit het goed.
Toch? Je klinkt in ieder geval niet alsof je jezelf niet in de hand kan houden, dus ik zou me niet zoveel zorgen maken. Je hoeft alleen maar altijd naar je lichaam te luisteren.
Jah.. t gaat ook meer om mn lichaam.. maar merk ook dat het moeilijk is om geen alcohol te drinken, ook al is het maar een paar dagen. Daar schrik ik wel van.. misschien moet ik het nog langer niet doen, een week of 2 ofzo. Maar morgen is het vrijdag en dan kopen mensen gewoon bier voor me
Tsjah..
Oud 30-01-2003, 15:26
Saraï_h
Saraï_h is offline
dronk zelf 3 jaar lang elke vrijdag en zaterdag onwijs veel, en laatste mnd sloeg t totaal niet meer aan. kkon zoveel drinken als k wou.. dus k proberen paar weekenden nix te drinken. maarja werd k onwijs chago van die week erop.

toen begon k maar weer. toen weer proberen nix te drinken want k werd ineens zieker en zieker op zondag..

toen paar weken gestopt en met kerstk weer wat gedronken.. kotste k alles er in 1 keer uit.. en de hele zondag om de 5 min.. verschrikkelijk. van gewoon standaard nacht bier doordrinken (misschien telt t mee dat k pas smiddags ben gaan slapen)

daarna weer gestopt (wat een geblaat he jaja) en toen weer begonnen en toen weer alles uitkotsen en onwijs ziek gevoel.

dus ja. nu drink k al een maand alleen maar cola snachts. in t begin was t echt onwijs klote. en vet moeilijk. maar nu vind k t heerlijk. goedkoop en op zondag minder gaar gevoel.

alcohol is gewoon slecht voor je lichaam.. daarom kan je gewoon beter totaal geen alcohol drinken.

(bla)
Oud 30-01-2003, 15:57
eztah
eztah is offline
Volgensmij gaat het er niet om hoeveel je precies drinkt (per dag of per week), maar hoe afhangkelijk je ervan bent. Als je bijv. 3 glazen per dag dringt ben je volgens de maatstaven niet verslaafd. Maar het kan zijn dat je er niet buiten kan. Dan ben je dus wel verslaafd.

Verder heb ik niet zoveel nuttige tips, ik drink zelf niet veel, ook voor mijn gezondheid. Ik heb er ook niet vaak behoefte aan, om te gaan zuipen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:00
Verwijderd
ik ben een hele tijd gestopt met drinken. Ik dronk nooit wat als ik uit ging en ook al kijkt iedereen je vaag aan, HET IS NIET VAAG, wat pas vaag is, is dat het vaag is als iemand niet drinkt!

Ik blow nu alleen nog maar, en dat kan ik ook als tip noemen (geen joints dan, want dan weet ik niet meer wat slechter is).

Maar nu blow ik dus altijd voor het uit gaan (puur) en dat bevalt me veel beter.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:04
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ga naar drinktest.nl". Ik thuis kijken, vonden ze me een alcoholist.
Zaterdag sloeg het noodlot toe, ik was ziek. Gewoon buikgriep ofzo, misselijk en krampen. Geen alcohol gedronken zaterdag, en ik bedacht me, mmm, kijken hoelang ik het volhoudt.
En dat valt best tegen. Ik heb nu 5 dagen geen alcohol op, zelfs niet in de kroeg (waar iedereen me uitlachte, maar daar heb ik schijt aan), en ik voel me alleen maar zieker. En zie daar op internet: ik heb de standaard afkickverschijnselen.
ten 1e is die drinktest.nl een waardeloze site, net of die nieuwe dingen verteld die je zelf niet had kunnen bedenken? heb m paar maanden geleden ook gedaan, volgens mij gaven ze geeneens een oordeel of je alcoholist bent of niet, maar citeerden ze haast alleen je eigen antwoorden met af en toe erbij dat minder misschien wel beter is...

die afkickverschijnselen zal ook allemaal wel los lopen hoor. je was toch ziek geworden terwijl je de dagen ervoor wel had gedronken? zal wat je de dagen erna hebt (zonder alcohol) vast weinig met afkicken te maken hebben. denk dat je daarvoor sowieso niet eens genoeg drinkt.
jullie moeten niet zo moeilijk doen over dingen die helemaal niet zo moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 10:55
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
die afkickverschijnselen zal ook allemaal wel los lopen hoor. je was toch ziek geworden terwijl je de dagen ervoor wel had gedronken? zal wat je de dagen erna hebt (zonder alcohol) vast weinig met afkicken te maken hebben. denk dat je daarvoor sowieso niet eens genoeg drinkt.
jullie moeten niet zo moeilijk doen over dingen die helemaal niet zo moeilijk zijn.
Ja, die site zuigt, dat weet ik. Ik ben ook geen alcoholist, maar ik maak me gewoon zorgen om mezelf omdat ik er moeite mee heb om een dag geen alcohol te drinken. Ook als ik me voorneem om geen alcohol te drinken doe ik het toch. Ik hou het nu al zes dagen uit zonder, das wel okee.
Nog iets; ik heb vorig zomer op een gegeven moment zoveel gedronken dat ik twee weken last heb gehad van mn complete lichaam; pijn, flauwvallen, niet op mn poten kunnen staan, enzovoorts.
Ik vraag me alleen dus af hoe ik nu verder moet..

Owja.. en dat trillen enzo waar ik de afgelopen dagen last van had, herkende ik van een kennis die echt goed alcoholverslaafd is.. en dan bedoel ik dat hij elke avond meer drinkt dan ik in een week, hij geeft zelf toe dat hij niet zonder kan.

Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 10:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten