Oud 17-09-2002, 20:05
Droyd
Droyd is offline
Ik ben niet echt bekend met dit genre maar hou wel van wat ik reeds heb gehoord...

Ik zou het zeer op prijs stellen als mensen die me iets goeds...liefst ook zo vrij hard en noisy mogelijk...zouden kunnen aanraden, dat hier dan ook neerzetten

Indien mogelijk, zou je ook kunnen zeggen waar ik aan cd's, of in het beste geval, mp3 zou kunnen geraken van deze muziek?
Oud 17-09-2002, 20:27
PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb er geen verstand van hoor, maaruehmz wat je misschien kunt proberen is bij een download programma (weet niet welke je gebruikt...?) gewoon eens in te typen bij search; Techno..
vind je vaak ook wel dingen.. of het leuk is, is dan nog maar de vraag natuurlijk, maar je hebt iig iets..

Ow en misschien op een muzieksite of een zoekmachine gewoon Techno intypen, misschien dat je iets vindt...?
Oud 17-09-2002, 20:41
Droyd
Droyd is offline
TEKNO...niet techo hoor...techno is helemaal niet zeldzaam, snap ik wel, maar wat ik wil is TEKNO...van die elektronische zooi/herrie
Oud 17-09-2002, 23:06
Vice
Vice is offline
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik heb effe voor je gekeken. De enige bands die ik tegen kwam waren Model 500 en Infiniti. Ik weet niet eens zeker of het wel tekno is.

Maar noem eens wat groepjes die je wel kent
Oud 17-09-2002, 23:26
NERD
NERD is offline
Tekno en dus niet techno? Is dat een typisch Nederlandse term ofzo?? Heb wat gezocht op Engelstalige sites maar dat genre schijnt "non existent" te zijn. Je zit toch niet een beetje de boel te stangen hierzo?
Sluit me daarom volledig aan bij bovengenoemde spreker (lees: schrijver): noem zelf eens iets wat aan je genreduiding voldoet...

P.S. - Naar mijn weten is techno ook electronische zooi en is het in vergelijking met veel andere dance-soorten vrij hard (al is het natuurlijk geen hardcore). Maar misschien ken jij ook mensen die alleen met traditionele instrumenten hele rustige techno maken, in dat geval ben ik nog veel benieuwder naar bandnamen.

(sorry, 't is al laat, kwordt altijd een beetje kribbig als ik vermoeid ben)
Oud 17-09-2002, 23:52
Verwijderd
www.freetekno.nl
Oud 17-09-2002, 23:59
NERD
NERD is offline
aha, het bestaat dus echt
Oud 18-09-2002, 00:03
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef:
aha, het bestaat dus echt
Jawel, echt veel weet ik er nie van maar 't is geloof ik een erge underground scene.

eXo recommends (want da's eigenlijk het enige wat eXo kent)
Spiral Tribe - Stalker

en dan heel hard draaien... echt vet die bass!
Oud 18-09-2002, 07:38
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Ja tekno bestaat dus echt het is wel inderdaad een underground scene er zijn wel af en toe van die tekno feesten enzo...

hm ik wil het ook wel es horen *nieuwsgierig* lijkt me wel gaaf
Oud 18-09-2002, 09:06
Loco
Loco is offline
De site van Acid Anonymous is down zie ik. Althans hij staat ook niet meer in het link rijtje van freetekno, maar dat was vorig jaar vlak na teknival ook het geval.
De laatste keer dat ik op de site van pnp keek (www.pnpzone.com) kon je daar nog een paar brute mp3s downloaden, vooral pnp teknival '99 is één van de beste sets die ik op mp3 heb.
Anders moet je bij soundsystems een lp, ep of bandje kopen. CD's zijn er weinig.
Oud 18-09-2002, 11:57
eztah
eztah is offline
Ik ben op Teknival geweest (ja nerrd, het bestaat echt) en daar was echt een úberkoele soundsystem: BSE
Downloaden, echt waar
Oud 18-09-2002, 13:09
Droyd
Droyd is offline
tja...namen...ik zo zeggen gridlock, maar dat is waarschijnlijk te traag om tekno te zijn...en af en toe somatic responses misschien...de reden waarom ik deze topic heb gestart is omdat ik ontzettend weinig van deze muziek afweet, maar wel opensta voor het onbekende...Volgens mij heeft echte tekno een nogal zeer lage snelle bas...echt BUMMM BUMMMMM BUMMM-BUMMMMM met onregelmatigheden enzo...vrij snel meestal...het lijkt wel op techno, maar het is kouder, harder en heel wat onaardser...maar toch op een heel andere manier dan hardcore...het is sferischer en psychedelische muziek...
Sommige van die korte tunes op die site vind ik wel gaaf
Oud 18-09-2002, 15:12
TECHNique
TECHNique is offline
Citaat:
NERD schreef:
Tekno en dus niet techno? Is dat een typisch Nederlandse term ofzo?? Heb wat gezocht op Engelstalige sites maar dat genre schijnt "non existent" te zijn. Je zit toch niet een beetje de boel te stangen hierzo?
Sluit me daarom volledig aan bij bovengenoemde spreker (lees: schrijver): noem zelf eens iets wat aan je genreduiding voldoet...

P.S. - Naar mijn weten is techno ook electronische zooi en is het in vergelijking met veel andere dance-soorten vrij hard (al is het natuurlijk geen hardcore). Maar misschien ken jij ook mensen die alleen met traditionele instrumenten hele rustige techno maken, in dat geval ben ik nog veel benieuwder naar bandnamen.

(sorry, 't is al laat, kwordt altijd een beetje kribbig als ik vermoeid ben)
Tekno is een hardere versie van Techno, en Techno hoeft niet vrij hard te zijn, luister maar eens naar DJ Per - Earthaudio cd1
Oud 18-09-2002, 15:15
DrPain
DrPain is offline
Een vriend van mij gaat regelmatig naar Tekno feestjes op Welschap (vliegveld Eindhoven) hij is een punker, schijnt dat er best wel veel punkers komen.

Maar tekno bestaat ZEKER wel!!! En is dus echt iets anders als techno. Ik heb er helaas geen verstand van.
Oud 18-09-2002, 15:40
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
m'n zus in naar teknival geweest, het bestaat dus zekers! best leuk btw.
typ het in bij kazaa, je krijgt hele lijsten!
Oud 18-09-2002, 16:30
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Droyd schreef:
TEKNO...niet techo hoor...techno is helemaal niet zeldzaam, snap ik wel, maar wat ik wil is TEKNO...van die elektronische zooi/herrie
sorry.. *verontschuldigt zich*.. ik weet het ook allemaal niet.. wou je alleen een beetje op weg helpen misschien..?
*huilt*
Oud 18-09-2002, 17:10
psilo
psilo is offline
Quiz Ohm
The Mob

meer ken ik niet lol
Oud 18-09-2002, 17:49
drama
drama is offline
TeKno is in mijn opinie meer alles er omheen en niet alleen de muziek.
Oud 18-09-2002, 18:25
the exploding boy
the exploding boy is offline
ik ken onderhand aardig wat tekno ( )
maar artiesten????
't gaat meer om het gevoel , leuk dansen enzo. bovendien houdt je vaak de artiesten niet eens uitelkaar
Oud 18-09-2002, 20:32
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
drama schreef:
TeKno is in mijn opinie meer alles er omheen en niet alleen de muziek.
Zal allemaal best Alleen weet ik geen reet van de Teknolifestyle af...als ik me moet baseren zitten er erg veel verschillende soorten van mensen op dit soort fuiven
Oud 18-09-2002, 20:35
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
sorry.. *verontschuldigt zich*.. ik weet het ook allemaal niet.. wou je alleen een beetje op weg helpen misschien..?
*huilt*
Komkom Had ik heus wel door, maar ik wou het risico niet lopen dat forumbazen zouden denken dat deze topic op niet sloeg met je eerste reply...niet kwaad bedoeld ofzo
Oud 18-09-2002, 20:39
Shadow X
Shadow X is offline
Ik heb een cd 'Constant Mutation'
Da's het enige wat erop staat (gekopieerd)
Is echt heel goed.
Schijnt DJ Hellfish te zijn, maar ik weet dat niet zeker...
suc6
Oud 18-09-2002, 20:46
ESCO
ESCO is offline
Tekno partys zijn bijna altijd illegaal in denhaag in een kraakpand houden ze wel vaak feesten.
Een vriend van me een gabber gaat daar vaak naartoe als ik em weer zie,zal ik wat namen van dj's vragen.
Oud 18-09-2002, 22:20
drama
drama is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Zal allemaal best Alleen weet ik geen reet van de Teknolifestyle af...als ik me moet baseren zitten er erg veel verschillende soorten van mensen op dit soort fuiven
aaah, gewoon allemaal piepels die gewoon een koel, goedkoop feestje willen zonder commerciele shit erom heen.

En dat zijn wel veel soorten lui idd.

TeKno is gewoon anarchie. Klaar.
Oud 18-09-2002, 22:47
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:
Tekno partys zijn bijna altijd illegaal in denhaag in een kraakpand houden ze wel vaak feesten.
Een vriend van me een gabber gaat daar vaak naartoe als ik em weer zie,zal ik wat namen van dj's vragen.
'k neem aan dat je niet weet waar in den haag.. nee he... dacht ik al... *druipt af*
Advertentie
Oud 18-09-2002, 23:36
dreadbxmagician
dreadbxmagician is offline
Op Internet is Tekno heel moeilijk te vinden je kan het beste een keer een Teknival bezoeken en tapes en platen inslaan.
Ik heb hier wel een boel tapes geripped om ze op mn PC te kunnen beluisteren als je wat wilt downloaden moet je ff contact met me opnemen ICQ ofzo 137232840
Oud 18-09-2002, 23:39
dreadbxmagician
dreadbxmagician is offline
http://www.mp3.com/core-tex_labs
http://www.mp3.com/core-tex_live

Deze hebben ook wat Tekno er tussen maar vooral veel gabber
Oud 18-09-2002, 23:44
NERD
NERD is offline
Bij soulseek zal er waarschijnlijk zeer veel te downloaden zijn. Zo'n beetje alles wat op Teknival staat is daar te vinden.

Soulseek
Oud 19-09-2002, 06:17
Tha miss Cazzz
Tha miss Cazzz is offline
ik ken wel franse tekno sites...
http://bloukak.free.fr/
en die heeft weer allemaal links....

verder ken ik metek maar dat vind ik zelf iets te zacht.
Oud 19-09-2002, 09:59
pinhead
pinhead is offline
ik heb 3 cds zelf:

Hellfish - Meat Machine Broadcast System
Hellfish and Producer - Constant Mutation
Hellfish_And_Producer_-_Bastard_Sonz_Of_Rave
Oud 19-09-2002, 19:09
Droyd
Droyd is offline
Thx voor de links tot nu toe...ik ga iets van hellfish uitproberen...ik ben bekend met verscheidene artiesten op het planet mu label, maar hellfish had ik nog nooit beluisterd, word hoog tijd dus...Iemand die weet of er een mogelijkheid is om de parental advisory uit te schakelen op mp3.com?
Oud 19-09-2002, 21:10
drama
drama is offline
ZMK heeft ook wel vette dingen.
Oud 19-09-2002, 21:18
drama
drama is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:

't gaat meer om het gevoel , leuk dansen enzo.
psies.

Gevoel is zo koel als je na lang zoeken, veel lopen, veel rondvragen eindelijk de tyfusloods hebt gevonden en naar binnenloopt...Je gaat recht voor de soundsystem staan, beats diep in je buik...meditatie.

Oud 19-09-2002, 21:23
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Thx voor de links tot nu toe...ik ga iets van hellfish uitproberen...ik ben bekend met verscheidene artiesten op het planet mu label, maar hellfish had ik nog nooit beluisterd, word hoog tijd dus...Iemand die weet of er een mogelijkheid is om de parental advisory uit te schakelen op mp3.com?
had je verkeerd ingevuld of wat??

als je dat formuliertje verkeerd hebt ingevult (dus met verkeerde geboortedatum), dan moet je ff je cookies verwijderen en opnieuw invullen met andere datum
Oud 20-09-2002, 00:20
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
'k neem aan dat je niet weet waar in den haag.. nee he... dacht ik al... *druipt af*
2 weken geleden op een zaterdag was er een, maar zo te zien wil je er niet heen en zulke mensen moeten gewoon naar trance energieke gedoe toegaan in frieze poffen land.
Oud 20-09-2002, 09:37
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
drama schreef:
psies.

Gevoel is zo koel als je na lang zoeken, veel lopen, veel rondvragen eindelijk de tyfusloods hebt gevonden en naar binnenloopt...Je gaat recht voor de soundsystem staan, beats diep in je buik...meditatie.

hehe

lol

*heeft alweer zin in weekend *
Oud 20-09-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:
2 weken geleden op een zaterdag was er een, maar zo te zien wil je er niet heen en zulke mensen moeten gewoon naar trance energieke gedoe toegaan in frieze poffen land.
ik wil er juist wel heen maar niemand wilt me vertellen
Oud 21-09-2002, 15:54
drama
drama is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
zeker wel
(Kabaal Makende Zombies .. mja, ik draai 't lekker om )
ze hebben kapisjons...
Oud 21-09-2002, 16:29
konflict
konflict is offline
Citaat:
birthmark schreef:
weet iemand hoe die lui uit oostenrijk heten???

die waren gloof ik ook op teknival en ook in langeboom ( maandje maandje trug)

IN LANGENBOOM!?

gdvrdgdvr... d'r gebeurt hier NOOIT wat in dit dorp, en net toen dat ene teknofeest hier was (met lui uit oostenrijk dus) had ik buikgriep
Oud 22-09-2002, 20:05
drama
drama is offline
fotootjes Teknival 2002

http://dstruct.freetekno.nl/parties_dutchtek02.htm

zoek esther
Oud 23-09-2002, 08:20
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
TECHNique schreef:
Tekno is een hardere versie van Techno, en Techno hoeft niet vrij hard te zijn, luister maar eens naar DJ Per - Earthaudio cd1
DJ Per & Earth is Progressive Trance en absoluut geen Techno.
Oud 23-09-2002, 22:00
Black Sugar
Black Sugar is offline
Hellfish is volgens mij Tekno en uhm... tsja de rest ken ik eigenlijk niet bij naam het is dat ik Hellfish zag staan. Ik zal eens m'n vriend vragen want die weet er echt veel meer van af dan mij.
Het is wel moeilijk te vinden in cd zaakjes trouwens, weet iemand nog een goede cd winkel waar ze dit soort muziek verkopen?
(mijn vriend sleept me het hele land door op zoek naar een goede cd zaak namelijk....)
Oud 24-09-2002, 18:48
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Hellfish is volgens mij Tekno en uhm... tsja de rest ken ik eigenlijk niet bij naam het is dat ik Hellfish zag staan. Ik zal eens m'n vriend vragen want die weet er echt veel meer van af dan mij.
Het is wel moeilijk te vinden in cd zaakjes trouwens, weet iemand nog een goede cd winkel waar ze dit soort muziek verkopen?
(mijn vriend sleept me het hele land door op zoek naar een goede cd zaak namelijk....)
Ben er zelf nooit geweest, maar dit had ik een tijdje geleden in een text bestandje opgeslagen:

Platenzaak "De Chemobox"
Geopend vanaf 09/02/2002.oud ,nieuw,hard,zacht en meer..A.s.zaterdag open vanaf 11.00u.Yzerwerf 17(bij Zichtenburg),Den Haag!!Meer info check K-hole.nl
Oud 24-09-2002, 19:44
drama
drama is offline
http://fdread.org

daar zijn wel wat geinige mp3tjes te vinden maar veel vink een beetje soft

Laatst gewijzigd op 24-09-2002 om 19:48.
Oud 24-09-2002, 19:46
drama
drama is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
ik weet ut maar met die afkorting ken je zoveel maken
koelheid
Oud 09-07-2003, 01:54
SPoT_D
SPoT_D is offline
beste mensen.. teknofeesten zijn illegaal.. en de politie doet dan ook alles om het tegen te gaan.. er zijn al acties geweest waar de politie nummerborden heeft genoteerd en de eigenaars van de autos hebben gebeld.. om meer info te krijge.. zelfs op het grote teknoforum waar de meeste feestbezoekers zitten zijn het noemen van systems en data van feesten verboden.. al deze info word via gsm of privee berichten versprijd

dit is geen paranoia.. er worden steeds meer feesten tegengehoude omdat er informatie is uitgelekt naar mensen die te roekeloos met deze informatie omgaan en het bijvoorbeeld op publieke fora gaan posten

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
In de loop van de voorafgaande vrijdagavond was de regionale inlichtingendienst (RID) van de politie er via het Internet achter gekomen dat er plannen waren dat mensen zich in de omgeving van de kop van Noord-Limburg gingen verzamelen.
--------------------------------------------------------------------------------

Wij (de gemiddelde feestgangers die er iderdaad een groot deel van tijd en geld insteken) zouden het heeeeeel erg op prijs stellen als de mensen die aan de info komen, dat niet zomaar op een forum plaatsen..

help ons onze geweldlose gezellige en vooral GRATIS feestcultuur te behouden..
alvast bedankt
Oud 09-07-2003, 02:09
zeehond23
zeehond23 is offline
sup,

tekno is gewoon muziek hoor, niet meer niet minder. Dat de muziek niet makkelijk is te vinden is niet echt verrassend ofzo. Het idee achter "de scene" is antie-commercie. Het reguliere uitgaansleven trekt "ons" niet, wegens bijv agressie, prijzen etc. De muziek is dus ook niet gemaakt op basis van veel geld verdienen, en is dus niet overal te krijgen.
Oud 09-07-2003, 10:27
Roxy
Roxy is offline
zucht

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten