Oud 28-02-2002, 09:19
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
...kan ik dan volgend jaar via de LOI/NTI oid gewoon nog een oude-stijl-diploma halen? Maakt dat geen verschil? Ik bedoel, het is natuurlijk heel anders omdat je minder vakken hebt etc, maar maakt het in principe niet uit om toegelaten te worden tot hogeschool of universiteit? Ik heb namelijk op de site van LOI etc. gelezen dat je die oude stijl examens tot 2003/2004 kunt doen, maar dat vind ik een beetje vreemd. Waarom doet niet iedereen dat, denk ik dan. Lijkt me veel rielexer dan 2e fase. Je moet natuurlijk wel zelfstandig kunnen werken etc maar toch. (Dat moet nu ook)
Ik lees weleens reply's van mensen die zoiets doen dus ik ben benieuwd naar wat jullie er van weten en vinden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2002, 09:24
C'est moi!
C'est moi! is offline
Dat je nog een paar jaar oude stijl kan doen, klopt iig wel. En volgens mij zijn d'r ook scholen waar dat kan, en hoef je dat niet via LOI ofzo te doen.

En waarom niet iedereen dat doet? Vaak is het 2 jaar in één, het kan behoorlijk veel tijd kosten en het gaat gewoon snel.

Ook heb je echt geen examenklasgevoel ofzo, wat je op een 'gewone' school wel hebt.

Ik ben dus zelf vorig jaar ook gezakt (geen zin meer icm met te weinig gedaan en dus slechte cijfers) en zit nu op het volwassenonderwijs, waar ik nog 4 vakken volg, en Latijn volg ik op mijn oude school.
Oud 28-02-2002, 17:46
Ninnoc
Ninnoc is offline
volgens mij zijn er ook nog avondscholen die oude-stijl geven
Oud 28-02-2002, 19:16
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ja ok, maar geldt een oude stijl diploma dan t zelfde als een nieuwe stijl diploma? Maakt het geen verschil? (bij toelatingen enzo)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:39
Sommetje
Sommetje is offline
Maakt voor de toelating niet uit. Tenzij je in je vakkenpakket niet de juiste vakken heb zitten. Om dit te weten te komen, kun jij je decaan raadplegen.
Oud 28-02-2002, 20:36
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Hm ok dan Ik ben wel van plan gewoon te slagen hoor, maar mocht dat om de een of andere reden niet lukken ga ik dus echt niet nog een jaar naar deze school. Tis een prima school hoor, maar ik heb het echt gehad!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 22:46
de abt van sion
de abt van sion is offline
Jij zakt niet.

Kop op!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 23:04
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ja ok, maar geldt een oude stijl diploma dan t zelfde als een nieuwe stijl diploma? Maakt het geen verschil? (bij toelatingen enzo)

Het maakt niet uit, maar bij oude stijl wordt dieper op de stof ingegaan.

Dus als je natuurkunde of wiskunde B b.v. moeilijk vind, dan is dat nog niets vergeleken met oude Stijl.

Het is ook niet bepaald makkelijk. Ik doe nu ook spoedvwo(is 3 of 2 jaar in 1 jaar, afhankelijk van de vakken).

Dit jaar zullen maar weinig mensen uiteindelijk een compleet vwo diploma in 1 keer halen. De meeste zullen nog een jaar over moeten doen en misschien zelfs nog een jaar daarna.(zit nu ook iemand bij ons die er nu 3 jaar over doet)

Knelpunten qua vakken zijn vaak. Wiskunde A(een vereiste voor bijna elk Universiteitsopleiding), Wiskunde B, Natuurkunde, Scheikunde, Economie 1 en 2, Nederlands ook wel wat, maar minder.

Uitschieters hiervan zijn dan nog Wiskunde A, Natuurkunde en Wiskunde B.

Dus als je de opleiding wil gaan doen, hou er rekening mee dat je er waarschijnlijk 2 jaar over zult doen.
Dat is niet omdat je niet slim bent, maar omdat het echt heel erg moeilijk is.

En je kunt vwo certificaten (dus als je uiteindelijk geen compleet diploma gaat halen) niet combineren met de 2e fase. Dus als Oude stijl voorbij is en jij hebt geen diploma, jammer dan, maar dan moet je van alsnog de 2e fase doen en dat is geen spoed.

Groetjes
Ben(die zelf gelukkig geen economie heeft
Oud 01-03-2002, 22:25
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Aha...nu weet ik in ieder geval wat meer. De vakken die je opnoemde heb ik gelukkig allemaal niet behalve natuurlijk Wiskunde A en Nederlands.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten