Oud 31-01-2003, 22:01
John Sickbock
John Sickbock is offline
Waarom maar met 1 persoon een relatie?

Wie kan een beetje vertellen waarom het zo belangrijk is in een relatie dat je dat alleen met die persoon hebt, niet ook met anderen? Waarom zou je maar met 1 persoon heel close kunnen zijn? Of, als een relatie niet dat is, wat is een relatie dan dat maakt dat het maar met 1 persoon kan?

Je kan toch ook vrienden zijn met veel verschillende mensen? Wat heeft een relatie meer/anders dan vriendschap dat dat onmogelijk maakt?

Er zijn zoveel lieve mensen op deze wereld, zo veel waar je van kan houden! Waarom zou je maar met 1 heel close kunnen zijn?

Natuurlijk maakt het het probleem van jaloezie wat eenvoudiger, dat besef ik ook wel. Maar ik vraag me af of dat de enige reden is dat we die ‘regel’ hebben.

Wat je ook te zeggen hebt, zeg het!

Love (to ALL),
Tijmen
Oud 31-01-2003, 22:23
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Pfff je hebt wel een ingewikkelde vraag, maar ik zal hier een beetje mijn mening proberen weer te geven . Wel tuurlijk kan je veel relaties hebben met verschillende mensen, maar wel vriendschappelijke relaties . Ik, persoonlijk, denk dat je maar van één persoon intens kan houden, natuurlijk heb je altijd mensen die verliefd worden op twee personen tergelijkertijd, maar je hebt toch altijd één persoon die er een beetje bovenuit steekt en waar je toch ietsje meer voor voelt . Daarom is er ook veel verschil tussen vriendschappelijke- en liefdesrelaties. Van vrienschappelijke kan je er heel veel tergelijkertijd hebben , maar van liefdesrelaties volgens mij, beter, maar eentje .

xxx
Faith
Oud 31-01-2003, 22:25
Verwijderd
Hoi Tijmen, Marc hier (Marc S)

Hmm geniepig. Strikt filosofisch gezien zou je inderdaad de exclusiviteit kunnen wegredeneren, maar om persoonlijke en maatschappelijke redenen lijkt me dat ondoenlijk.

Voor mij persoonlijk: ik heb graag het idee dat je voor elkaar gaat. Ik zou niet eens met meerdere willen, maar met 1 iemand en ik vertrouw erop dat zij er dan ook zo over denkt. Dat maakt een relatie nou juist speciaal. Je deelt iets wat alleen tussen jullie 2 is en niemand anders.

Daarnaast zijn er nog praktische redenen. Ik zou het persoonlijk niet zo'n fijn idee vinden als ik een vriendin had die nog het bed deelt met 20 anderen. Jij wel?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 22:46
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
De vraag is nogal suggestief...

Als jij een relatie met twee mensen wilt aangaan en ze vinden dat allebij goed, dan is daar natuurlijk niks op tegen (vanuit mijn standpunt).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 23:10
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
De vraag is nogal suggestief...

Als jij een relatie met twee mensen wilt aangaan en ze vinden dat allebij goed, dan is daar natuurlijk niks op tegen (vanuit mijn standpunt).
mee eens.
Het gaat gewoon puur om het gevoel niet te willen delen.
Oud 31-01-2003, 23:11
Verwijderd
Omdat anders na verloop van tijd je snikkel eraf valt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 00:03
Fagyi
Fagyi is offline
Als je écht van iemand houdt en helemaal gek bent van die persoon, dan heb je geen tijd laat staan oog meer voor andere (echte, die met sex) relaties... Als je snapt wat ik bedoel...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 06:48
sas_andrea
sas_andrea is offline
Ik persoon kan echt alleen maar van 1 persoon houden. Ik kan me niet voorstellen met meerdere jongens echte relaties te hebben. Ik weet niet, dat zouden de jongens denk ik niet leuk vinden en ik zou me zelf wel een beetje een hoer vinden. Kom je net bij de 1 vandaan en daar heb je mee gesext, ga je ff later naar de ander en die heeft ook wel zin. Ja, sorry... Lijkt me nou niet echt zo fijn.

Tuurlijk kan je wel meerdere vriendschappelijke relaties hebben, maar intiem? Dan is t toch eigenlijk niet meer zo intiem en speciaal als je t met meerdere doet?
Oud 01-02-2003, 10:25
John Sickbock
John Sickbock is offline
Bedankt allemaal!

Als ik het goed begrijp gaat het erom dat een relatie extra speciaal wordt DOORDAT het maar met 1 persoon is, en dat speciale wil je natuurlijk niet kwijt.

Begrijp ik het goed?
Oud 01-02-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Omdat anders na verloop van tijd je snikkel eraf valt.
Ja, daar denk jij dan meteen weer aan

topicstarter: omdat dat tegen de wet is
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 14:30
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Je begrijpt het wel goed ja
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 14:31
starbelliedboy
starbelliedboy is offline
ooit wel eens van het begrip "jaloezie" gehoord?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 15:30
lovergirlie
lovergirlie is offline
hallo

Ik denk dat je opzich met je naaste (als je die hebt) er over moet praten en je probleem vertellen. Ik had namelijk dit probleem ook dat ik zoiets had van: nou hallo ik hou van meer dan drie mensen.mijn eerste geliefde zeg maar, die begreep het niet en die ben ik ook zo verloren. maar de overige twee niet. we zijn geen trio NEE, maar ze snappen allebei hoe ik me voel en ze respecteren mijn beslissing. Daarom wil ik jouw als tip geven om erover te praten met wie dan ook
Ik wens je veel succes
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
lovergirlie schreef:
hallo

Ik denk dat je opzich met je naaste (als je die hebt) er over moet praten en je probleem vertellen. Ik had namelijk dit probleem ook dat ik zoiets had van: nou hallo ik hou van meer dan drie mensen.mijn eerste geliefde zeg maar, die begreep het niet en die ben ik ook zo verloren. maar de overige twee niet. we zijn geen trio NEE, maar ze snappen allebei hoe ik me voel en ze respecteren mijn beslissing. Daarom wil ik jouw als tip geven om erover te praten met wie dan ook
Ik wens je veel succes
je hebt twee relaties bedoel je?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten