Oud 18-06-2002, 18:18
kleinedraak
Ik lees hier dat veel mensen leraar/lerares willem worden. Ik wil het ook graag nl. Biologie lerares. Het liefst zou ik op mijn school nu willen werken GHC in Geleen lijkt me cool wat willen jullie worden voor vakdocent en waar gaan jullie dat doen.
Ik over waarschijnlijk 4 jaar in Nijmegen(lekker op kamers)
-xxxx- jes toekomstig GHC docent esther

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 18:31
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef:

't heeft misschien niks met je vraag te maken maar waarom staan al die emoticons erbij????

Lau
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:33
Verwijderd
Ik ga naar zwolle, leraartje Engels...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:38
Geraldine
Geraldine is offline
ja en dus?
Oud 18-06-2002, 19:26
Verwijderd
tja, ik zou ook best leraar willen worden
maar misschien wilden mensen dat vroeger niet

en er zijn ook veel leraren nodig

stel 16 miljoen inwoners hier.
stel iedereen wordt 80 jaar. Je gaat dan ff t/m je 20e naar school ('t is maar een voorbeeld ) dan heeft 40% v.d. 16 miljoen school. (+ volwasssen natuurlijk, maar reken ik ff niet mee)

40% van 16 miljoen is 1.6 keer 4= 6.4 miljoen
zeg 30 mensen in een "klas" 6.4 gedeeld door 30 iss uhh 0.213..miljoen is 213.000 leraren toch??

en als je het gedeelte v.d. hele bevolking neemt die dan leraar zou moeten zijn is dat zo'n 1,3% als 'k 't goed heb.
( en die mensen vind je natuurlijk vooral op havo/vwo en op hbo/universiteit wat geen hele grote groep is. Dus zul je er best wat mensen die leraar willen worden tegenkomen..

ofzo.;...
't is maar een hele vage berekening, of een gok

je weet trouwens ook niet of al die mensen daadwerkelijk leraar worden
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:54
Breg
Breg is offline
hier op het forum zijn ± 27.000 mensen lid, waarvan een groot deel meerdere nicknames heeft. Stel dat er maar 5000 écht lid zijn. Je ziet hier van misschien, hooguit 50 mensen staan dat ze leraar willen worden. Dat is dus maar 1%. IRL zouden dat dus 160.000 mensen zijn. Dat zou betekenen dat er 3200 scholen zouden kunnen zijn, als elke school ongeveer 50 leraren in dienst heeft. Naar mijn idee zijn er veel meer scholen, dus zou er toch een lerarentekort zijn.
Oud 19-06-2002, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Geraldine schreef:
ja en dus?
Ben het vergeten af te maken

Ik wou er nog onder zetten:
Volgens mij zijn er nu juist omdat er een tekort is, meer aankomende leraren. Het zijn er nog niet genoeg, maar het is een typisch vraag/aanbod-spelletje.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 15:55
Balance
Balance is offline
kwil geen lerares worden, maar als het zou moeten zou 'k denk ik voor wiskunde of maatschappijleer kiezen ofzo....

dat eerste lijkt me gewoon leuk om zo veel mogelijk mensen het te laten snappen, omdat blijkt dat zo veel mensen moeite hebben met wiskunde (ik niet btw)

en maatschappijleer vink gewoon een leuk vak, lijkt me dus ook wel leuk om les in te geven.

maar wat ik tegen lesgeven heb is dat de leerlingen zelf helemaal niet naar school willen en dus negatief tegen over de leerkracht staan (bij mij in de klas althans wel.. inclusief ik zelf)
en bovendien moet je alsmaar hetzelfde uitleggen aan de klassen, lijkt me op den duur saai worden!
Oud 20-06-2002, 12:44
Roos
Roos is offline
ik snap de topictitel niet.
lerarentekort, en TOCH veel mensen die leraar willen worden.

lijkt me juist handig als je leraar wilt worden, je weet iig dat je aan de bak kkomt
Oud 20-06-2002, 13:30
PV
PV is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

stel iedereen wordt 80 jaar. Je gaat dan ff t/m je 20e naar school ('t is maar een voorbeeld ) dan heeft 40% v.d. 16 miljoen school. (+ volwasssen natuurlijk, maar reken ik ff niet mee)
uhmmmm.... 20 jaar = 25% van 80, niet 40%.
dus.. 25% van 16 miljoen = 4 miljoen

daarbij, tot je 4e ga je niet naar school, dus verlaag het tot 16 jaar, nog minder %-en. en niet iedereen gaat tot zijn 20e naar school
maargoed ik denk idd ook wel dat veel mensen nu denken van 'laat ik maar leraar worden, dan heb k tenminste zeker weten een baan straks'.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:55
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

40% van 16 miljoen is 1.6 keer 4= 6.4 miljoen
zeg 30 mensen in een "klas" 6.4 gedeeld door 30 iss uhh 0.213..miljoen is 213.000 leraren toch??

en als je het gedeelte v.d. hele bevolking neemt die dan leraar zou moeten zijn is dat zo'n 1,3% als 'k 't goed heb.
( en die mensen vind je natuurlijk vooral op havo/vwo en op hbo/universiteit wat geen hele grote groep is. Dus zul je er best wat mensen die leraar willen worden tegenkomen..

ofzo.;...
't is maar een hele vage berekening, of een gok

je weet trouwens ook niet of al die mensen daadwerkelijk leraar worden
hmmm.......
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:56
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Duckje schreef:

't heeft misschien niks met je vraag te maken maar waarom staan al die emoticons erbij????

Lau
is toch leuk
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 17:39
Verwijderd
Citaat:
DarkRaven schreef:
is toch leuk

Daar zijn ze dus niet voor.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:49
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Daar zijn ze dus niet voor.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 21:52
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ik zou in de toekomst, over veeel jaar, 10 ofzow, als het zou kunnen nog wel leraar handenarbeid, tekenen of kunstgeschiedenis willen worde, maar dan eerder zoiets als 10 uur in de week op die school.
voor extra geld bij mijn armoedige bestaan als professioneel knutselaar
Oud 21-06-2002, 15:57
Sommetje
Sommetje is offline
Zelf heb ik niet het idee dat er veel mensen leraar willen worden.
Oud 26-06-2002, 13:44
Verwijderd
In verhouding zijn er weinig mensen die leraar willen worden.

P.S. docenten die xxx-jes geven zijn eng
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 08:36
Sask!a
Sask!a is offline
Ik wil lerares Duits worden en denk dat ik deze opleiding ga doen in Zwolle. Het liefst zou ik lesgeven op de school waar ik nu zelf zit.
Oud 01-07-2002, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Sask!a schreef:
Ik wil lerares Duits worden en denk dat ik deze opleiding ga doen in Zwolle. Het liefst zou ik lesgeven op de school waar ik nu zelf zit.
Leuk Ik ga dit jaar naar Zwolle voor leraar Engels. Misschien moet je eens gaan praten met je decaan dat je leraar wilt worden. Misschien willen ze wel een dealtje sluiten. Niet geschoten is altijd mis...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 11:42
Sask!a
Sask!a is offline
Mijn decaan weet al dat ik het onderwijs in wil, maar wat bedoel je met dealtje sluiten?
Oud 01-07-2002, 13:33
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

P.S. docenten die xxx-jes geven zijn eng
lol...

Volgens mij veranderen mensen ook van mening zodra ze hun opleiding doen. Bovendien is het lerarentekort het schrijnendst op de basisschool (en al helemaal het mannelijke lerarentekort ). Bijna niemand gaat nog naar de pabo (hulde voordiegenen die dat wel doen). Mja... ik zou ook best wel eens leraar kunnen worden in de toekomst... maar wederopm op het middelbaar onderwijs... Kleine kinderen zijn heel leuk, maar je moet stevig in je schoenen staan tegenover de ouders en kinderen. Zeker als de kinderen klein zijn en de ouders ze meer in bescherming nemen is dat pittig...

Laatst gewijzigd op 01-07-2002 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 13:46
Verwijderd
Citaat:
DarkRaven schreef:
hmmm.......

tampert:
(en al helemaal het amnnelijke lerarentekort )
zal best; toch heb 'k op groep 2 na alleen maar mannen als leraar gehad
in groep 1 dus ook
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 15:20
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

tampert:
(en al helemaal het amnnelijke lerarentekort )
zal best; toch heb 'k op groep 2 na alleen maar mannen als leraar gehad
in groep 1 dus ook
dat je dat kon lezen

nee maar als je nu op de pabo kijkt (mja ik heb het zelf niet gechecked gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen) zitten er twee jongens op 18 meiden in een jaar.
Oud 03-07-2002, 20:36
Verwijderd
Tampert: weinig mensen die pabo doen? Of weinig mannelijke mensen die pabo doen?

In het eerste jaar zitten er op de HRO (en R'dam heeft nog 3 andere pabo's ) al iets van 150 eerste jaars. Vind ik niet zo weinig. In mijn klas zitten 17 studenten, waarvan 4 jongens. Het percentage jongens in mijn klas is hoog.

Bij Duits waren we met z'n zevenen, waaronder drie jongens. In verhouding al meer dus. Op de lerarenopleidingen voor het middelbaar onderwijs is het wel ongeveer fifty-fifty. Op de pabo idd niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten