Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
het niet te nomen). Er was een zinniger topic, maar dat ben ik kwijt. Veel succes, en ik zal over je vraag nadenken. Maar nu ga ik slapen.
|
Ondertussen hebben we besloten dat de leraar het taalgedeelte behandelt en dat twee leerlingen iets vertellen over Heracles, omdat er waarschijnlijk wel kinderen zijn die hem kennen en over de goden, omdat de goden een heel belangrijke rol speelden bij de oude Grieken.
|
Verwijderd
|
Door misschien ook iets vertellen over cultuur en dat je bij die vakken dus ook cultuur krijgt (als ze dit nog niet wisten).
Cultuur maakt de vakken ook veel leuker. Vraag/vertel iets simpels over de goden ofzo, misschien odyseus. Laat ze ook horen dat je op den duur dingen zoals ceasar gaat lezen, dat klinkt ook erg interessant. Ook het Grieks alfabet laten zien is erg goed! Bij mij hielp dat heel erg, Grieks leek mij toen meer een soort puzzelen en heel uitdagend. Dat is 1 van de redenen waarom ik er voor gekozen heb. |
![]() |
|
![]() |
Bij mij op school wordt een minilesje latijn of grieks gegeven, is wel stoer. Vooral Grieks is natuurlijk erg moeilijk dan (onbekende letters he) maar latijn is ook leuk, misschien een verhaaltje van jippus et iannica (die bestaan ja!) laten vertalen (met veel woorden erbij gegeven natuurlijk), marcus et cornelia zijn ook wel grappig. Verder vooral vertellen wat je er aan hebt (dat is nogal eens onduidelijk): ik merk bij mezelf dat ik er bij andere talen veel aan heb, tzijn dan ook echt grondleggers van onze huidige talen. Bij een standje kun je op de achtergrond een 'romeinse' film laten draaien, bijvoorbeeld de gladiator, of hercules etc.
|
![]() |
|
Wat ik leuk vond bij de open dag was een krantenartikel waarin onze latijn leraar alle oorspronkelijk-uit-het-latijn-komende woorden had onderstreept. Dat laat echt goed zien dat "latijn nog niet dood is".
|
dankjulliewel voor de reacties!
Morgen moet ik het praatje houden, samen met iemand anders. Het gaat toch over Herakles en het begrip 'held' , en een beetje over goden. We moeten het alleen nog wel even voorbereiden. ![]() Maar ja, het hoeft maar 5 minuutjes te duren, het wordt vast heel leuk!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|