Oud 11-02-2003, 12:49
Breg
Breg is offline
Ik moet voor volgend jaar een profiel kiezen en ik wil Natuur & Gezondheid gaan doen, met als extra vakken geschiedenis en scheikunde 2. Maar ik moet nog 1 extra vak, en ik zit te twijfelen tussen economie1 en wiskundeB2. Op zich zou ik ook allebei kunnen kiezen, maar ik denk dat ik dat erg veel wordt.

Maar ik weet dus niet wat ik moet kiezen, waar ik het meeste aan heb, en ik heb ook geen idee wat ik later wil gaan studeren dus dat helpt ook niet. En ik weet ook dat WiB2 moeilijk is, maar ik denk dat ik het wel kan (sta nu een 9 voor wiskunde). Maar waar heb ik waarschijnlijk meer aan economie1 of WIB2?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2003, 13:46
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Als je niet weet wat je graag wil gaan studeren kun je ook niet zeggen waar je het meeste aan hebt denk ik. Ik zou kiezen wat ik het leukst zou vinden, de kans is het grootst dat ik aan dat vak nog iets heb bij mn studie. Misschien kun je beginnen met allebei en als het te zwaar is alsnog één van de twee laten vallen. Dan heb je iig een goed beeld van het vak.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:55
Marsel
Marsel is offline
Moet je 3 keuzevakken?
ikke heb ook NG en moet maar 1 keuze vak.. als je gemid een 7 stond mag je er 2..

Ik had NG + EC1 + LO2 ( extra gym ) maar stond helaas geen 7 gemid aan het eind van de 3de.. helaas

Maar 1 ding.. mensen zonder EC in hun pakket zijn dom!
Nee maar serieus.... als ik zie welke dingen je krijgt.. het is gewoon normaal om dat soort dingen te weten ( uitkeringen, CAO, werk etc etc ) Gewoon de basis dingen die je nodig hebt voor later met je baan en dan kan je eindelijk de krant goed lezen

Daarbij komt ook nog dat voor opleidingen bijna nooit WB-2 wordt gevraagd..
Je kan nu heeeeeeeeel veel verschillende opleidingen kiezen als je ook nog EC neemt.. dan kan je ook nog economische studies op....

Gewoon EC dus!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:03
ducky
ducky is offline
Ik weet niet waar je meer aan hebt, ik heb het allebei niet gevolgd op de middelbare school (maar heb via een omweg wel wiskunde B1 & 2 gehaald). Economie is misschien handig voor algemene dingen, wiskunde B2 wordt erg veel gevraagd voor technische studies. Ik weet niet wat je wilt gaan doen...
Maar als ik een tip mag geven en je kan ze allebei kiezen (wat je zegt) zou ik ze allebei kiezen. Als het te zwaar wordt kan je altijd nog wel iets laten vallen, en weet je ook meteen welk van de twee je leuker/moeilijker vindt. (En geloof me, als het allemaal wel mee blijkt te vallen en je wil er een vak bij kiezen heb je veel meer problemen).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:04
DarkRaven
DarkRaven is offline
Ik heb het verplichte deel + profieldeel + 1 keuzevak

Zo MOET het bij ons, je mag natuurlijk ook meer kiezen, maar voor zover ik weet zijn er bij mij maar hooguit 10 leerlingen die meer dan 1 keuzevak hebben gekozen En ja...dankzij hun krijg je zo'n %$%& kloterooster

Ik heb Economie1,2 en het is best simpel. Ik leer er best weinig van (misschien dat het nog komt?)
Maar Economie1 kan je best kiezen, maar echt veel nieuwe dingen zul je niet leren.
Een 9 is wel erg hoog voor Wiskunde Dan moet WiB2 ook wel lukken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:08
Verwijderd
Op de scholen die ik ken hoef je maar 2 extra vakken kiezen... maar ja, als je een derde moet kiezen:
Wiskunde B2 heeft niet zo heel veel nu in vervolgopleidingen. Het enige voordeel ervan is dat je mss meer inzicht krijgt (ontwikkelt).
Ik denk dat je met economie meer opleidingen kan volgen, zoals gezegd houd je je vakkenpakket zo erg breed en dat is alleen maar goed. Daarnaast is economie 1 echt niet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 15:28
desiree1986
desiree1986 is offline
Als ik jou was zou ik ook economie kiezen, want daarbij doe je veel meer extra's als bij wib2. Bij ec 1 doe je bijna hetzelfde als ec12, en wib2 is eigenlijk maar weinig extra studielast. Dus ik zou ec kiezen, dat wordt ook bij veel opleidingen gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 15:33
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
allebei proberen
wat kosten die boeken nou

Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 16:14
chris9 tje
chris9 tje is offline
uhm.. als je vwo doet, is wb2 echt heeeeeeeeel anders dan wb1
vlakke meetkunde enzo.. s nie leuk vind ik

ec1 is misschien handig voor vervolgstudie, wb2 is idd handig bij technische opleidning
Oud 11-02-2003, 16:41
Verwijderd
ec1 zou ik kiezen, behalve als je iets heel technisch later wilt doen.
WiB12 is iets heel anders van WiB1. Wel iets makkelijker denk ik, omdat je met de B12-gedeelte je punt wel op kan halen, als je maar genoeg leert.

en over dat 1,2, of 3 extra vakken kiezen. Ligt er misschien aan dat sommige mensen in hun 'veplichte deel' ook latijn/grieks hebben. In dat geval hoef je minder extra vakken te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:42
Snufje
Snufje is offline
Ik zou voor de ec 1 gaan. Ik heb zelf N&G + Ec1 en ik had WiB2 ook nog, maar dat heb ik vorig jaar laten vallen omdat ik er geen zin meer in had, 'k stond wel een 8 dus het is op zich best te doen. (Ik stond in de 3e een 8).
Maar als je nog niet weet wat je wilt kun je het beste economie 1 kiezen, daar heb je namelijk het meeste aan, tenminste.,... Dat is het breedste. Ik zou in jouw geval ipv scheikunde 2 wiskunde b2 erbij kiezen. Dan kan je iig alle kanten op. Scheikunde 2 heb je namelijk voor geen enkele studie nodig! (zelfs niet voor scheikunde!)

Nou, ik hoop dat je hier wat aan hebt..! Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:35
Stff
Stff is offline
EC1, wiskunde vinden vele mensen moeilijk, eco is met een beetje leren niet moeilijk
Oud 13-02-2003, 17:20
Breg
Breg is offline
Uitleg waarom ik nog een 3e vak moet: ik volg geen latijn/grieks, en met 2 extra vakken zou ik precies op het mimimum aantal uren zitten, maar omdat ik geen idee heb wat ik wil doen na het VWO wil ik nog 1 vak zodat ik meer studies kan volgen later.

Maar ik denk dat ik volgend jaar toch economie 1 erbij doe.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:46
Snufje
Snufje is offline
Wiskunde B2 is niet heel anders dan B1 hoor, het is alleen wat meer. Wiskunde B2 behandeld aan het einde 3 boeken meer, en daar staat alleen wat extra in, maar heel anders is het echt neit..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 13:50
saartje
saartje is offline
Ik zou het allebei kiezen. en als t nie leukt dan laat je er toch gewoon eentje vallen
Oud 14-02-2003, 21:36
chris9 tje
chris9 tje is offline
hallo?? wb2 niet anders dan wb 1?? op de havo misschien, maar op het vwo zeker wel

bewijzen met vlakke meetkunde moet je liggen, het is een heel ander deel van de wiskunde!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten