Oud 05-02-2003, 16:21
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
k voerde net effe een poortscan uit op mn eigen comp, via http://scan.sygate.com/ nu blijkt dat poort 8 icmp open staat , voor zover ik weet worden pings en traces over poort 8 gestuurd, maar nu staat er
Citaat:
An ICMP ping request is usually used to test Internet access. However, an attacker can use it to determine if your computer is available and what OS you are running. This gives him valuable information when he is determining what type of attack to use against you.
ik vraag me af hoe je via poort 8 een attack kan uitvoeren of 8erhalen wat iemands ip is.
En effe iets anders, als ik een telnet server opzet kunnen dan andere mijn comp binnenkomen en volledig beheren??(ik wil het namelijk zelf kunnen doen als ik niet thuis ben)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 23:51
niemand
niemand is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
k voerde net effe een poortscan uit op mn eigen comp, via http://scan.sygate.com/ nu blijkt dat poort 8 icmp open staat , voor zover ik weet worden pings en traces over poort 8 gestuurd, maar nu staat er ik vraag me af hoe je via poort 8 een attack kan uitvoeren of 8erhalen wat iemands ip is.
En effe iets anders, als ik een telnet server opzet kunnen dan andere mijn comp binnenkomen en volledig beheren??(ik wil het namelijk zelf kunnen doen als ik niet thuis ben)
over je 2e vraag: aangenomen dat je op jouw telnet een wachtwoord moet invoeren en je er anders niet inkomt, wat zo hoort, kan iemand zonder wachtwoord niet in jouw telnet komen
maar ik zou je zeker afraden om telnet te gebruiken, dit is namelijk niet gecodeerd
gebruik liever ssh
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 09:32
McMotion
McMotion is offline
ICMP heeft geen porten maar types... maar het nummertje wat er bij echo hoort is idd nummertje 8 (wat raar dat die scan niet gewoon aangeeft dat het ping is, dat nummertje is niet belangrijk) maar ik begrijp niet echt wat de vraag is,.. op basis van wat wil je iemands IP achterhalen? als je een ICMP packet stuurt heb je z'n IP namelijk al en een attack kan gewoon door middel van grote echo packets flooden ofzo als de aanvaller een grotere bandbreedte heeft.. maar dat staat niet in die quote
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten