Oud 10-02-2003, 10:36
Atje85
Atje85 is offline
Kritiek op 'paarse' strijd tegen armoede
Gepubliceerd op maandag 10 februari 2003 11:03

DEN HAAG (ANP) - De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de strijd van de paarse kabinetten tegen de armoede in Nederland. Het beleid is weliswaar ,,met veel betrokkenheid'' opgezet, maar er zit weinig samenhang in en het is onduidelijk of arme mensen er beter van zijn geworden.
De inspanningen tegen de armoede in de periode 1995-2000 kenmerkten zich door ,,een oerwoud aan regelingen''. Omdat de doelen en uitgangspunten onduidelijk waren, zijn de effecten niet goed meetbaar. ,,Misschien had met het geld dat ervoor uitgegeven is meer gedaan kunnen worden voor de ruim 800.000 arme huishoudens in Nederland'', schrijft de Rekenkamer in het maandag gepresenteerde rapport Armoedebestrijding: de financiële ondersteuning.

http://www.planet.nl/news/0,2031,80_467_1414662,00.html

---
Ik denk inderdaad ook dat er niet efficient gewerkt is en dat er met hetzelfde geld veel meer gedaan had kunnen worden. Dit is dan zoals al gezegd, vooral belemmert door die oerwoud aan regelingen. Ik vind ook niet dat t een sociaal kabinet was, tenminst t was t wel, maar zo kwam het niet aan de burger over...
Wat vond jij van de armoedebeleid van Paars?
Ben je t eens met de Algemene Rekenkamer??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2003, 13:17
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Ik denk inderdaad ook dat er niet efficient gewerkt is en dat er met hetzelfde geld veel meer gedaan had kunnen worden.
De vraag is alleen hoe kun jij dat ooit goed inschatten? Het antwoord is denk ik dat je dat als buitenstaander helemaal niet kan en puur kan gokken.

Citaat:
Dit is dan zoals al gezegd, vooral belemmert door die oerwoud aan regelingen.
Er zijn misschien veel regels, maar ik denk dat men niet moet vergeten dat die regels niet zomaar ff verzonnen waren omdat er regels tekort waren, maar dat die regels met een reden gemaakt zijn.

Citaat:
Ik vind ook niet dat t een sociaal kabinet was, tenminst t was t wel, maar zo kwam het niet aan de burger over...
Denk niet dat het dat echt was, je kunt nooit een goed sociaal kabinet hebben met PvdA en VVD als grootste erin. En dat het zo niet op de burger over kwam is dan dus ook niet gek.

Citaat:
Wat vond jij van de armoedebeleid van Paars?
Ben je t eens met de Algemene Rekenkamer??
Ik weet het niet, natuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar ik denk dat je wel verder moet kijken dan zo'n rapport van de rekenkamer. Juist voor de achterstandwijken heeft paars ontzettend veel geld uitgestrokken en veel verbeterd. De vraag is alleen hoe komt het dat die vele mensen zich nog in de steek gelaten voelen, ik denk dat het een beetje aangepraat is.
Oud 10-02-2003, 15:18
Atje85
Atje85 is offline
Die achterstandswijken zijn er helemaal niet op vooruitgegaan als je t vergelijkt met de toename van de welvaart in t algemeen in NL.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:46
Quivarum
Quivarum is offline
Inkomensbeleid is primair geen taak van de overheid en het is een fout om het ontstaan van achterstandswijken te koppelen aan een falend inkomensbeleid.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:16
Martian
Martian is offline
Citaat:
Quivarum schreef:
Inkomensbeleid is primair geen taak van de overheid en het is een fout om het ontstaan van achterstandswijken te koppelen aan een falend inkomensbeleid.
argumenten?
Oud 10-02-2003, 18:22
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind dat er een beetje te veel gezeurd word op dat paarse kabinet. En daar word ik nu toch wel een beetj gek van eigenlijk.
Iedereen heeft het over wat paars zogenaamd allemaal verkeerd heeft gedaan in die 8Jaar. Maar als dat echt zo was, waarom stemde er dan nog zo veel mensen voor een Paars2?

Paars heeft kwa economie en werkgelegenheid en armoede veel goed gedaan en dat moeten we nou niet eens vergeten omdat Dhr. Pim Fortuyn heeft gezegt dat Paars geen bal heeft gedaan.

Verder ben ik het helemaal eens met autodropje
Oud 10-02-2003, 19:23
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Quivarum schreef:
Dat inkomensbeleid geen primaire taak van de overheid is, is uiterst subjectief.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten