![]() |
|
![]() |
Kritiek op 'paarse' strijd tegen armoede
Gepubliceerd op maandag 10 februari 2003 11:03 DEN HAAG (ANP) - De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de strijd van de paarse kabinetten tegen de armoede in Nederland. Het beleid is weliswaar ,,met veel betrokkenheid'' opgezet, maar er zit weinig samenhang in en het is onduidelijk of arme mensen er beter van zijn geworden. De inspanningen tegen de armoede in de periode 1995-2000 kenmerkten zich door ,,een oerwoud aan regelingen''. Omdat de doelen en uitgangspunten onduidelijk waren, zijn de effecten niet goed meetbaar. ,,Misschien had met het geld dat ervoor uitgegeven is meer gedaan kunnen worden voor de ruim 800.000 arme huishoudens in Nederland'', schrijft de Rekenkamer in het maandag gepresenteerde rapport Armoedebestrijding: de financiële ondersteuning. http://www.planet.nl/news/0,2031,80_467_1414662,00.html --- Ik denk inderdaad ook dat er niet efficient gewerkt is en dat er met hetzelfde geld veel meer gedaan had kunnen worden. Dit is dan zoals al gezegd, vooral belemmert door die oerwoud aan regelingen. Ik vind ook niet dat t een sociaal kabinet was, tenminst t was t wel, maar zo kwam het niet aan de burger over... Wat vond jij van de armoedebeleid van Paars? Ben je t eens met de Algemene Rekenkamer?? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind dat er een beetje te veel gezeurd word op dat paarse kabinet. En daar word ik nu toch wel een beetj gek van eigenlijk.
Iedereen heeft het over wat paars zogenaamd allemaal verkeerd heeft gedaan in die 8Jaar. Maar als dat echt zo was, waarom stemde er dan nog zo veel mensen voor een Paars2? Paars heeft kwa economie en werkgelegenheid en armoede veel goed gedaan en dat moeten we nou niet eens vergeten omdat Dhr. Pim Fortuyn heeft gezegt dat Paars geen bal heeft gedaan. Verder ben ik het helemaal eens met autodropje
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|