Praat met haar en schep duidelijkheid. Wees eerlijk. Dan weet zij waar ze aan toe is. Natuurlijk zal ze het niet fijn vinden dat je wat dit betreft op deze manier in elkaar zit, maar ze begrijpt je dan wel beter

en dat is voor jullie relatie iig beter dan oneerlijkheid of dingen achter houden. Dat is nooit goed. IMHO heeft ze het recht dit te weten daar dit jullie relatie kan aantasten, zoals jij al zegt.
Hoe dit probleem op te lossen? Ik weet niet hoe jullie relatie is en of jullie dat samen kunnen oplossen of dat je daarbij hulp nodig hebt van professionele mensen.
Denk dat de oplossing is jezelf te leren respecteren en van jezelf gaan houden. Of dat makkelijk is terwijl je ook bezig bent met school, een relatie, werk etc: nee. Dat heeft tijd nodig en dus gaat er tijd af va werk, school, relatie, vrije tijd, etc. Too bad.
Als je je relatie opgeeft om deze rede zou ik dat best kunnen begrijpen. Maar dan moet je het haar ook wel uitleggen anders is dat lullig vind ik. Als jullie echt van elkaar houden, komen jullie elkaar uiteindelijk weer tegen.
Iig, vertel het haar, schep duidelijkheid!