Oud 19-12-2001, 12:10
Marc S
Marc S is offline
Soms gebeurt het mij dat ik de meest simpele benamingen of dingen niet verwoorden kan. Zometeen moet ik bijvoorbeeld een paar brieven in de 'brievenbus' doen, maar kon niet meer op het woord 'brievenbus' komen.

Ook is het mij al gebeurd dat ik iets simpels als 'kast' of 'deur' gewoon niet 'zeggen' kan in een gesprek, omdat ik er even niet op kom.

Echt irritant

Na even nadenken kom ik er dan meestal wel op, maar begrijp niet hoe dit kan. Aan de ene kant onthou ik dingen best goed, aan de andere kant vergeet ik de meest simpele dingen.

Heeft dit iedereen of ligt dit echt aan mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 12:25
shania
shania is offline

Volgensmij heeft iedereen dit wel eens en uiteindelijk kom je er toch op.. ja ik ken het.
Het zal wel iets met spanning te maken hebben.

Liefs Shania
Oud 19-12-2001, 12:28
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
shania schreef:
Het zal wel iets met spanning te maken hebben.
In dit geval niet. Dat met spanning heb ik ook, maar dat ligt net anders; dat is gewoon dat je niet meer uit je woorden komt...

Wat ik heb, is dat ik gewoon die begrippen ineens kwijt ben
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:25
dystopia
dystopia is offline
Desinteresse. Het boeit jou niet zo zeer hoe dat ding heet of het boeit je niet genoeg om je best te doen het te onthouden.
Oud 19-12-2001, 14:28
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Desinteresse. Het boeit jou niet zo zeer hoe dat ding heet of het boeit je niet genoeg om je best te doen het te onthouden.
Wel erg dat ik soms niet meer weet dat een brievenbus een 'brievenbus' heet

Hoe kan dit desinteresse zijn? Doe jij je best om te onthouden dat een brievenbus een 'brievenbus' heet? Ik weet het wel, maar soms is het gewoon weg

------------------
I'm never happy with my signature *mad*

[Dit bericht is aangepast door Marc S (19-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:34
dystopia
dystopia is offline
Hehe omdat er andere dingen zijn die je meer boeien

Dat doe ik wel onthouden ja maar ik vergeet andere dingen weer. Kan zo gauw even niet op iets komen maar stel ik zou m'n nieuwe broek vanavond willen passen, dan laat ik 'em gewoon op m'n tafel liggen terwijl me ma heeft gezegd dat ik 'em iig naar m'n kamer moest brengen..

Gebeurde gister, tja
Oud 19-12-2001, 14:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Gebeurde gister, tja
Zulke dingen gebeuren mij voortdurend
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 15:01
legatus
legatus is offline
Als je algemene dingen vergeet is het niet desinteresse -- dat is meer specifieker.

Kan je niet verder helpen, binnenkort start ik met zelfstudie naar interessante dingen in de psychologie (gewoon boeken kopen).
Oud 19-12-2001, 15:04
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
legatus schreef:
Als je algemene dingen vergeet is het niet desinteresse -- dat is meer specifieker.
Het vage is dat ik wel weet 'wat' het is enzo... dus dement word ik niet. Ik raak gewoon de begrippen kwijt

Ik ben tweetalig opgegroeid en het gebeurt mij in beide talen, weet niet of dat er nog iets mee te maken kan hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 15:06
legatus
legatus is offline
ben geen expert maar weet zeker dat desinteresse niet de oorzaak is. Wellicht iets in je hersenen wat niet goed werkt. Altijd al gehad?
Oud 19-12-2001, 15:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
legatus schreef:
ben geen expert maar weet zeker dat desinteresse niet de oorzaak is. Wellicht iets in je hersenen wat niet goed werkt. Altijd al gehad?
Mjah, ik heb het al langer... het wordt niet erger ofzo (gelukkig), maar is gewoon iets wat ik een beetje irritant vind

Zo rond mijn 15e begon het denk ik... misschien gebruik ik de woorden ook te weinig?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 16:16
proycon
proycon is offline
...of dat je alleen de Engelse benaming voor een doodinvoudig ding kent niet op de Nederlandse kan komen Dat heb ik vaak..hoewel Nederlands gewoon mn moedertaal is...
Oud 19-12-2001, 16:49
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
proycon schreef:
...of dat je alleen de Engelse benaming voor een doodinvoudig ding kent niet op de Nederlandse kan komen Dat heb ik vaak..hoewel Nederlands gewoon mn moedertaal is...
Mjah, dat heb ik ook wel vaak. Wat ik hier bedoel is dus dat ik het in zowel Engels, Duits als Nederlands even kwijt ben...

Wat jij bedoelt, komt ook wel vaak voor

Vaak is het dan zo dat ik het in Nederlands niet weet, maar wel in Duits en Engels

Terwijl Nederlands eigenlijk de taal is die ik het beste beheers. Duits ligt mij in de mond wel beter, omdat het mijn moedertaal is... maar schrijven doe ik het niet perfect
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 18:10
Liz
Liz is offline
Ik heb heel vaak dat ik het tijdsbesef even kwijt ben. Vanochtend had ik iets aan een meisje gevraagd, en ze zou het aan haar ouders vragen. Dus een paar uur later vraag ik: en heb je het al aan je ouders gevraagd?

Ik ben ook dagelijks makkelijke woorden kwijt, pas wist ik niet meer dat een pen een pen was (zo'n ding waar je mee schrijft )

Heerlijk intelligent kom je dan over
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 18:15
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Ik ben ook dagelijks makkelijke woorden kwijt, pas wist ik niet meer dat een pen een pen was (zo'n ding waar je mee schrijft )

Heerlijk intelligent kom je dan over
Ja precies, ik kom dan ook erg dom over

Op kantoor hebben we een code op het toilet zitten... vraagt een klant aan mij die code: "euhhhh... ik geloof het was de postcode... euhmmm..."

En dat terwijl ik hem helemaal automatisch invoer wanneer ik naar de wc ga

Ik kwam er gewoon niet op in dat moment.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:21
Mef
Mef is offline
heb ik ook welleens. en ook met namen van mensen. van iemand waar je bijvoorbeeld dagelijks mee te maken hebt, dan weet ik opeens zn naam niet meer als ik iets over hem wil vertellen: "ja, dinges!"

ook erg intelligent..
Oud 19-12-2001, 22:22
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
heb ik ook welleens. en ook met namen van mensen. van iemand waar je bijvoorbeeld dagelijks mee te maken hebt, dan weet ik opeens zn naam niet meer als ik iets over hem wil vertellen: "ja, dinges!"
Whahaha

[edit: geeft reply nog inhoud mee]
Ik vergeet ook vaak namen van personen, echt vervelend. Vooral bij het ontmoeten van nieuwe mensen is dit erg vervelend. Altijd 'hey jij daar' enzo, komt zeer intelligent over

[Dit bericht is aangepast door Marc S (19-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:32
Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Whahaha
tssss, lach me maar uit, maar als ik een kast zie, weet ik die altijd wel te benoemen
Oud 19-12-2001, 22:38
dystopia
dystopia is offline
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003094.html

Heeft dat niet daar iets mee te maken, heel misschien?
Oud 19-12-2001, 22:40
Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:

"dat ding daar"
"dat ding daar waar je allemaal dingen inzet enzo"
Oud 19-12-2001, 22:42
Mef
Mef is offline
Citaat:
dystopia schreef:
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003094.html

Heeft dat niet daar iets mee te maken, heel misschien?

wat zou dat daar dan mee te maken hebben, kan je het uitleggen? ik zie de link niet echt tussen 'dingen niet meer weten te benoemen' en 'te laat komen'
maarja, kan aan mij liggen
Oud 19-12-2001, 22:47
Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Smalltalk fenomeen op serieus forum
och, t heeft geen psychologische waarde!

Citaat:
Ik heb MSN btw

mas2401@hotmail.com
k, staat genoteerd
k zal nu ophouden
Oud 19-12-2001, 23:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Mef schreef:
wat zou dat daar dan mee te maken hebben, kan je het uitleggen? ik zie de link niet echt tussen 'dingen niet meer weten te benoemen' en 'te laat komen'
maarja, kan aan mij liggen
Er lijkt in beide een soort van 'verstrooidheid' te zitten?

Anyways, no offense.
Oud 20-12-2001, 00:45
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Soms gebeurt het mij dat ik de meest simpele benamingen of dingen niet verwoorden kan. Zometeen moet ik bijvoorbeeld een paar brieven in de 'brievenbus' doen, maar kon niet meer op het woord 'brievenbus' komen.

Ook is het mij al gebeurd dat ik iets simpels als 'kast' of 'deur' gewoon niet 'zeggen' kan in een gesprek, omdat ik er even niet op kom.

Echt irritant

Na even nadenken kom ik er dan meestal wel op, maar begrijp niet hoe dit kan. Aan de ene kant onthou ik dingen best goed, aan de andere kant vergeet ik de meest simpele dingen.

Hmmm, heel soms... wat ik veel vaker heb, is dat ik 't woord in 't engels wel weet, maar dan in 't nederlands ff niet .. ghehe

Oud 20-12-2001, 07:15
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Kan wel, hoeft niet. Ik ben bestwel verstrooid, dus het kan in mijn geval wel zo zijn. Vaak ben ik met mijn gedachten ergens anders en dan moet ik ineens 'iets' in 'dat ding' gooien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2001, 10:52
Mef
Mef is offline
Citaat:
dystopia schreef:
kan je wel gelijk in hebben, ik heb niet alles echt op een rij geloof ik, doe de dingen niet zoals en wanneer ik ze zou moeten doen.

Citaat:
Anyways, no offense.
*zucht van verlichting*
Oud 24-12-2001, 15:24
damaetas
damaetas is offline
heb ik ook veel,
laps
denkikdan
en dan beeld ik et ff uit ofzo
(stofzuiger vergeet ik vaak, vast iets freudiaans )
Oud 24-12-2001, 16:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Mef schreef:
kan je wel gelijk in hebben, ik heb niet alles echt op een rij geloof ik, doe de dingen niet zoals en wanneer ik ze zou moeten doen.
Vind je het niet fijn wanneer je de zaken wel op een rij hebt? Dus wanneer je orde en regelmaat hebt? Bijv. vaste tijden slapen, agenda waar je je afspraken in opschrijft, rotzooi opruimen die je hebt gemaakt, een systeem hebben dus?

Probeer dat eens. Stappenplannen maken, planningen maken, en ze vervolgens ook uitvoeren: wanneer het niet lukt de oorzaak achterhalen en niet teveel afwijken (liefst helemaal niet )

Citaat:
*zucht van verlichting*
Oud 24-12-2001, 17:00
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
Ik heb ook vaak dat ik iets heel simpels ineens ff niej meer weet, terwijl ik het normaal altijd weet...
Vraagt bijvoorbeeld iemand: Waar zit je op school?
Ik: euhmm eehhhh
Dan voel je je echt zooo stom
Naja iedereen heeft dat dus wel eens, merk ik
Oud 24-12-2001, 17:16
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
silver_kane_freakje schreef:
Ik heb ook vaak dat ik iets heel simpels ineens ff niej meer weet, terwijl ik het normaal altijd weet...
Vraagt bijvoorbeeld iemand: Waar zit je op school?
Ik: euhmm eehhhh
Dan voel je je echt zooo stom
Naja iedereen heeft dat dus wel eens, merk ik
Dan ben ik in ieder geval niet de enigste
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 18:29
Internationalist
Internationalist is offline
ik vergeet soms wel een mensen
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/002997.html
Oud 24-12-2001, 19:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
heb ik ook wel, en ook namen van hele goede vriende, wil je een iemand aanspreken die je al 6 jaar kent kan je gewoon niet op de naam komen, echt heel erg vind dat.
Of dat ik inderdaad een woord in het engels weet en er in het nederlands niet op kan komen, headphones bijvoorbeeld, terwijl dat zo voor de hand ligt.

Dat ik bijvoorbeeld niet op het woord kast kan komen komt vaak doordat ik aan iets anders aan t denken ben en mijn kop er niet bij heb
Oud 25-12-2001, 01:30
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Echt irritant

ik heb het ook weleens ieder geval ik lul dr meestal omheen.
Nou geeft dat meestal ook rare bekken maargoed dat geeft niet denk ik.
We zijn allemaal mesen.

Groeten

Edwin
Oud 25-12-2001, 05:55
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Echt irritant

hebk ook.. of heel vaak datk namen van mensen niet meer weet.. njah dan wéét ik het wel, maar kkan er dan op dat moment niet opkomen.. heel irritant en lullig voor de persoon in kwestie
Oud 25-12-2001, 05:56
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
dystopia schreef:

niet... volges mij boeit mijn vriend mij toch wel heel veel
Oud 25-12-2001, 11:14
BlackMystery
BlackMystery is offline
lolz
mjah daar zeg je inderdaad wel iets
het leukste is de reactie van mensen
als ze mee het woord zitten zoeke
en je met zoiets simpel als kast of deur op de proppen komt
majah
vind het niet erg
en zo veel heb ik dat niet echt
en niemand die zich er echt iets van aantrekt
dus is wel een leuk fenomeen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 00:16
Mef
Mef is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Vind je het niet fijn wanneer je de zaken wel op een rij hebt? Dus wanneer je orde en regelmaat hebt? Bijv. vaste tijden slapen, agenda waar je je afspraken in opschrijft, rotzooi opruimen die je hebt gemaakt, een systeem hebben dus?

Probeer dat eens. Stappenplannen maken, planningen maken, en ze vervolgens ook uitvoeren: wanneer het niet lukt de oorzaak achterhalen en niet teveel afwijken (liefst helemaal niet )
met een beetje regelmaat is natuurlijk niks mis, k zou wel eens orde in de chaos moeten maken ja, maar ik heb zo'n hekel aan schema's en stappenplannen.

ik verafschuw die dingen. ik maak ze bij voorbaat al niet, omdat ik weet dat ik me er toch niet aan hou. ik doe alles altijd op het laatste moment, maar dan krijg ik het wel af, neem mij al niet meer voor om het de volgende keer beter te plannen, want aan een planning houd ik mij niet, ik vind dat gewoon niks.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten