Oud 28-12-2001, 02:02
dystopia
dystopia is offline
Las net een post van iemand die INFP profiel heeft en biseksueel is. Nu is het zo dat een INFPer altijd het goede in mensen ziet en dus eigelijk 'in princiepe' alle mensen lief vind. Ik zie een verband tussen geaardheid en psychologisch profiel: INFPer vind nl. iedereen lief en maakt daardoor geen onderscheid in geslacht.

Ik vraag mij nu af in hoeverre dat verband wel klopt? Want volgens andere is homoseksualiteit in de genen bepaald? Hoe zit dat omtrend biseksualiteit?

Wordt een karakter bepaald door de genen? Volgens mij wordt een karakter ontwikkelt door cultuur (dus bijv. thuissituatie) en is het ook zo dat je in je leven van karakter kunt veranderen (al dan niet geleidelijk).

Klopt dat en zo nee wat klopt er precies niet? Enlighten me please alvast bedankt

PS: ik wil niet zeggen dat elke INFPer biseksueel is voordat er dat soort reacties komen denk alleen dat mensen met dat psychologische profiel eerder 'meer' biseksualiteit zijn dan mensen met een ander psychologisch profiel.

What do you think?
Oud 28-12-2001, 07:29
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
What do you think?
Om eerlijk te zijn: pfew, ik heb een INTJ profiel

Nee, maar serieus: denk je dat holebi's alle mensen lief vinden? Dat geloof ik al niet. Ten tweede denk ik dat het karakter deels door de genen gevormd is (erfelijk biologische uitgangspunten: bepaalde verhouding tot stress, hoe snel iemand agressief wordt en dergelijke) en dat het deels door de omgeving gevormd wordt.

Ik denk dat uiteindelijk de cultuur / omgeving de grootste invloed op een persoon heeft. Je maakt voor jezelf als het ware uit wat kan en wat niet kan op basis van je omgeving. Ook je beeld van wat 'normaal' is, wordt door de omgeving gevormd...

Dus ja, zowel genen als cultuur / omgeving volgens mij. Homoseksualiteit kun je misschien terugbrengen op een genetisch defect, waardoor bepaalde dingen doorkomen die eigenlijk voor het andere geslacht bedoeld waren, maar tegelijkertijd kan de omgeving bepalen dat het 'fout' is, waardoor het latent / onderdrukt wordt.

Na ja, beide dus
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 09:42
Unexplained
Unexplained is offline
Ik denk dat je onzin aan het praten bent.

Homo- of bi-seksuelen zijn juist vaak meer extrovert denk ik.
Oud 28-12-2001, 09:48
Doc
Doc is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik denk dat je onzin aan het praten bent.

dan is 't dus geen onzin, maar misschien niet de regel

Maar ik denk dat er best wel een overeenkomst is tussen wat mensen voor anderen voelen en hun Psychologische Profiel.
Oud 28-12-2001, 09:54
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Nope, zijn net zoals iedereen lijkt me. Niet meer extrovert, maar ook niet meer introvert. Verschilt gewoon per persoon.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 20:08
McMotion
McMotion is offline
nee is een beetje te mooi gedacht, volgens mij klopt er niets van... dat bisexuele mensen mensen van hun eigen geslacht ook aantrekkelijk vinden heeft er niets mee te maken dat INFPers het positieve in iedereen proberen te zien... bisexuelen vinden ook niet iedereen aantrekkelijk, en ook niet dubbel zoveel mensen als heterosexuelen dus volgens mij kan je die link niet trekken
Oud 28-12-2001, 20:18
Shackles
Shackles is offline
Het gaat voor mij op inderdaad.. Maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is. Wel interessant.

Ik ben trouwens zo introvert als de pest.
Oud 02-01-2002, 19:36
McCaine
McCaine is offline
Lijkt me wat sterk. Volgens mij moeten alle pogingen om een gemeenschappelijke ongewone denominator te vinden onder andere dan hetero geaardheden uiteindelijk stranden. Ik zie namelijk niet helemaal in waarom er een common denominator zou zijn...
Oud 02-01-2002, 19:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Lijkt me wat sterk. Volgens mij moeten alle pogingen om een gemeenschappelijke ongewone denominator te vinden onder andere dan hetero geaardheden uiteindelijk stranden. Ik zie namelijk niet helemaal in waarom er een common denominator zou zijn...
Hierin ben ik het, hoe is het mogelijk, een keer met je eens
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:30
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hierin ben ik het, hoe is het mogelijk, een keer met je eens
Het nieuwe jaar brengt nieuwe dingen
Oud 02-01-2002, 20:36
Marc S
Marc S is offline