Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ken het!\
Je hele leven plannen in documenten. Altijd alles voorbereiden, en zelfs een checklist gebruiken als je even naar de stad gaat. Plannen maken voor alles wat er fout kan gaan. Zorgen dat er niets fout kán gaan. Je voorbereiden op alles wat kan gebeuren. En als tijdsverdrijf onzinnige plannetjes maken, voor reizen die je toch nooit uit kunt voeren, plannen voor hele oorlogen, schepen en vliegtuigen ontwerpen, etc... Allemaal onzindingen die (waarschijnlijk) nooit gebruikt zullen worden. GEK word ik ervan... PLAN, PLAN, PLAN. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik had er altijd wel last van, altijd alles maar plannen. Maar de laatste tijd heb ik geen planetjes meer. Natuurlijk wel gewoon kleine plannetjes als: ik ga nu eens hard aan m'n huiswerk werken. Maar ik heb geen plannen om m'n hele leven om te gooien. Ik ben eigenlijk wel tevreden zoals het nu gaat
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Je bent dus echt veel verder gekomen! Citaat:
Iedereen leeft in zijn eigen (in sommige visies kleine) wereld. Het is pas fout als je je vooral concentreert op wat buiten jouw wereld ligt, op wat niet zo belangrijk voor je is! Trouwens, over die mislukkende plannetjes: sommige mislukken, maar er lukken er wel steeds meer toch? En als iemand kan zeggen dat al zn plannen lukken, dan maaktie geen goede plannen en komt ie nauwelijks verder, toch? Citaat:
Citaat:
Je komt er wel, echt waar! En ik herken het zeker. naja, ff mijn lulverhaal geloof ik ![]()
|
ben jij toevallig bang om jezelf onder ogen te komen ofzo?/
zo klinkt het nogal namelijk .. dat je de hele tijd plannetjes maakt om jezelf niet onder ogen te hoeven komen. mm dit klinkt heel raar maar naja ik heb hier een hele tijd in vast gezeten en dat kwam doordat ik mezelf niet onder ogen durfde te komen misschien is dat bij jou ook wel zo ![]() naja ik weet niet misschien kan ik je dan helpen
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar toch voelt het zo irrelevant, omdat ik er niet verder mee ben gekomen. Daar zit ik gewoon mee, ik weet niet... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tenminste op die conclusie kwam ik, 'nadat' ik deze topic had geopend. Het is eigenlijk al de oplossing, maar ja... als ik niet voorbij aan mijn onzekerheid kom, wordt het nooit wat... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik draag (bijna) nooit gel. 't voelt zo vreemd, en maakt je haar zo vies en hard. Geef mij maar de no-gel look. (m'n vriendin vind 't ook fijner als ik geen gel of iets anders in heb) |
![]() |
||
Citaat:
maar daarom moet je werken aan je onzekerheid en inzien dat je een mooi mens bent! want dat ben je (iedereen is namelijk wel iets moois) maar dat is heel moeilijk.. maar inderdaad wel de oplossing!
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zit niet meer zo in over mijn uiterlijk (dat gedeelte heb ik veranderd, ben nog steeds dun, maar voor de rest boeit het me niet meer), meer over mijn eigen gedrag wat ik niet goed onder controle heb. En eigenlijk irriteert het mij zelfs wanneer mensen beweren dat ik een 'mooi innerlijk' heb. Jullie kennen mij niet eens, geloof me, er zijn zeker genoeg punten die je waarschijnlijk niet leuk zou vinden aan mij... Heeft veel met je beeld van de wereld te maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat je gelijk hebt, en dat je inderdaad een ongelooflijke eikel bent. Jij hebt zo'n negatief zelfbeeld, dat je niet eens wilt geloven dat mensen je een mooi innerlijk vinden hebben. En natuurlijk kennen we je niet helemaal, daar komt iedereen later vanzelf achter hoe je echt bent. En aangezien er nog steeds mensen van het forum met je omgaan... En dat het in real-life anders is heeft waarschijnlijk met je onzekerheid te maken. Dan hoef je niet meteen een lelijk innerlijk te hebben. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ja, ik ben onzeker, geloof niet echt in mezelf... de meeste simpele dingen verneuk ik... maar dat heeft niet per se iets met mijn 'innerlijk' als zodanig te maken. Ik zie mezelf niet als een eikel of klootzak of wat dan ook, maar meer als een mietje. Ik durf niets, laat me steeds beheersen door mijn angsten en dat vind ik zwak, daar komt mijn rottig zelfbeeld vandaan... En dat aardig wat mensen mij niet echt zullen mogen, heeft veel met mijn ideeen over zaken te maken. Ik ben redelijk conservatief, maar dat staat los van mijn innerlijk... 't is alleen dat veel mensen zich eraan irriteren... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als iemand vraagt welke sporten doe jij? dan denk ik: ik doe best veel aan sport.. maar das helemaal niet waar! ik denk elke dag aan sport en maak plannen om te gana sporten! maar ik blijf het maar uitstellen en tenslotte komt ut er nooit van! maar voor mezelf heb ik het gevoel dat ik heel veel sport.. dat heb jij ook.. maar dan met 'jouw' plannen |
![]() |
||
Citaat:
eigenlijk gaat het om de goedkeuring van jezelf dat je jezelf oke vind.. dat is het begin om zelfvertrouwen te krijgen en niet meer zo onzeker te zijn. als je jezelf ok vind is dat zeker een heel begin op de trap "mijn ego en ik (whaha ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ergens moet je gewoon een lijn trekken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, ik keek het per uitzondering weer eens... mijn monitor hier begeeft het namelijk en als ik er te lang achter zit branden mijn ogen nogal ![]() ![]() *gaat deze week een andere kopen* Gelijk een stralingsarme met anti-reflectie laag ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |