Oud 06-01-2002, 19:52
Marc S
Marc S is offline
Altijd vertel ik mezelf en anderen dat ik mijn leven ga veranderen. Dat ik mensen ga ontmoeten, dat ik in ieder geval iets ga ondernemen. Maar laatst zei iemand wat tegen mij en ik moet hem gelijk geven: "de dingen die je nu zegt, vertelde je vorig jaar ook al"...

Met andere woorden:

Ik doe eigenlijk niets, maar denk er enkel over na

Hij zei dit een paar dagen geleden tegen mij, maar vandaag dringde het dieper door. Dit gaat lullig klinken, maar ik keek daarnet dus Dawson's Creek (vraag me niet waarom ) en besefte mij dat er al ontieglijk veel in de serie veranderd is, dus dat ik veel afleveringen gemist heb...

En toen dacht ik terug aan de eerste afleveringen die ik ervan zag, in 1999

Ook toen kwam het wel eens in mij op dat ik alleen ben. Ook toen had ik zoiets van: "ik moet niet als een fanaat elke week weer naar die serie kijken, ik moet mijn eigen leven opbouwen"...

Ik doe al 2 jaar niets?

Hoe kon ik leven? Hoe kreeg ik het voor elkaar? Dom, erg dom... elke week weer plannetjes maken... "ja, als ik dit en dat totdan bereikt heb, dan ga ik hetgene doen waarvoor die dingen bedoeld zijn"... enz...

Elke keer weer plannetjes maken, elke keer falen. Maar ik leef niet, ik zit in mijn eigen kleine wereldje, vol met kleine plannetjes die ik toch niet waar maak

Ik moet eens ophouden plannetjes te maken denk ik. Niet kijken naar wat ik over 6 maanden ga doen, maar kijken naar wat ik morgen ga doen...

Wie herkent zich hierin of heeft er nog bepaalde ideeen over? Waarom hou ik mezelf al die jaren voor de gek?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2002, 19:53
Verwijderd
Ieder mens 'leeft' denk ik op plannetjes, kijken naar de toekomst. Die plannetjes ook verwezenlijken is weer een heel ander verhaal, daar moet je soms nog behoorlijk wat 'lef' voor hebben of je leven best wel omgooien.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (06-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ieder mens 'leeft' denk ik op plannetjes, kijken naar de toekomst. Die plannetjes ook verwezenlijken is weer een heel ander verhaal, daar moet je soms nog behoorlijk wat 'lef' voor hebben of je leven best wel omgooien.
Mjah, weet je wat het is? Je hebt plannen en deelplannen. Bijv:

Subject:
1 Mensen ontmoeten

Deeleisen:
1.1 Representabel zijn
1.2 Bijwerken van kennisbestand (voor communicatie)
1.3 ...

Deeleisen van deeleisen:
1.1.1 Je bent te dun, eet meer.
1.1.2 Koop nieuwe kleren
1.1.3 Doe iets aan je verschrikkelijke kapsel
1.1.4 Ga sporten
1.1.5 ...
1.2.1 Lees regelmatig de krant
1.2.2 Controleer wat anderen leuk vinden
1.2.3 Kijk naar TMF en MTV
1.2.4 ...

Zo ging dat bij mij in zijn werk. Nu heb ik bepaalde deeleisen van deeleisen waargemaakt, andere weer niet. Ik kan dus nog steeds over veel dingen niet meepraten, simpelweg omdat mijn algemene kennis van zaken ontoerijkend is... enzovoorts...

Ik maak steeds van plannetjes en deelplannetjes, eigenlijk geheel onnodig. Het is mij wel gelukt deels te veranderen, maar aan de andere kant vind ik mezelf raar als ik erop terug kijk, als ik zelf zie wat ik eigenlijk 'gepland' heb en hoe ik het heb aangepakt...

Met andere woorden: ik vervolg iets en probeer het zo erg onder controle te houden dat het niet meer lukken kan. Ook verdiep ik me dan in de details en verlies vaak het zicht op het uiteindelijke doel...

Dat bedoel ik er dus mee.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 21:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ken het!\

Je hele leven plannen in documenten.
Altijd alles voorbereiden, en zelfs een checklist gebruiken als je even naar de stad gaat. Plannen maken voor alles wat er fout kan gaan. Zorgen dat er niets fout kán gaan. Je voorbereiden op alles wat kan gebeuren.

En als tijdsverdrijf onzinnige plannetjes maken, voor reizen die je toch nooit uit kunt voeren, plannen voor hele oorlogen, schepen en vliegtuigen ontwerpen, etc...
Allemaal onzindingen die (waarschijnlijk) nooit gebruikt zullen worden.

GEK word ik ervan... PLAN, PLAN, PLAN.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 09:38
Liz
Liz is offline
Ik had er altijd wel last van, altijd alles maar plannen. Maar de laatste tijd heb ik geen planetjes meer. Natuurlijk wel gewoon kleine plannetjes als: ik ga nu eens hard aan m'n huiswerk werken. Maar ik heb geen plannen om m'n hele leven om te gooien. Ik ben eigenlijk wel tevreden zoals het nu gaat
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:07
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik doe eigenlijk niets, maar denk er enkel over na
En dat noem je niets doen???? Nadenken is een heel goed begin! Alles in 1x is onmogelijk, dat is gewoon zo. En je bent wel op weg. Kijk even goed wat je hier zegt:
Citaat:
Ook toen kwam het wel eens in mij op dat ik alleen ben. Ook toen had ik zoiets van: "ik moet niet als een fanaat elke week weer naar die serie kijken, ik moet mijn eigen leven opbouwen"...
wel eens... ik had het gevoel... Maar nu ben je er echt mee bezig, nu is het gevoel heel sterk, nu concentreer je je er echt op, nu denk je er veel over na...
Je bent dus echt veel verder gekomen!

Citaat:
Maar ik leef niet, ik zit in mijn eigen kleine wereldje, vol met kleine plannetjes die ik toch niet waar maak
jij leeft niet... probeer daar maar eens een weldenkend mens van te overtuigen, dat lukt zelfs jou niet!
Iedereen leeft in zijn eigen (in sommige visies kleine) wereld. Het is pas fout als je je vooral concentreert op wat buiten jouw wereld ligt, op wat niet zo belangrijk voor je is!
Trouwens, over die mislukkende plannetjes: sommige mislukken, maar er lukken er wel steeds meer toch? En als iemand kan zeggen dat al zn plannen lukken, dan maaktie geen goede plannen en komt ie nauwelijks verder, toch?

Citaat:
Ik moet eens ophouden plannetjes te maken denk ik. Niet kijken naar wat ik over 6 maanden ga doen, maar kijken naar wat ik morgen ga doen...
ophouden met plannen maken moet nooit. Maar je meer concentreren op de plannen voor de zeer nabije toekomst lijkt mij ook wel belangrijk.

Citaat:
Wie herkent zich hierin of heeft er nog bepaalde ideeen over? Waarom hou ik mezelf al die jaren voor de gek?
Je houdt jezelf alleen voor de gek door te zeggen dat je niet verder komt, echt waar! Er is maar een manier om te zeggen dat je niet verder komt: met de simpele zwart-wit visie ik ben pas verder als alles wat ik wil gelukt is.
Je komt er wel, echt waar!

En ik herken het zeker.

naja, ff mijn lulverhaal geloof ik
Oud 07-01-2002, 10:10
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
ben jij toevallig bang om jezelf onder ogen te komen ofzo?/
zo klinkt het nogal namelijk ..
dat je de hele tijd plannetjes maakt om jezelf niet onder ogen te hoeven komen.
mm
dit klinkt heel raar maar naja ik heb hier een hele tijd in vast gezeten en dat kwam doordat ik mezelf niet onder ogen durfde te komen misschien is dat bij jou ook wel zo
naja ik weet niet misschien kan ik je dan helpen
Oud 07-01-2002, 10:18
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Ik had er altijd wel last van, altijd alles maar plannen. Maar de laatste tijd heb ik geen planetjes meer. Natuurlijk wel gewoon kleine plannetjes als: ik ga nu eens hard aan m'n huiswerk werken. Maar ik heb geen plannen om m'n hele leven om te gooien. Ik ben eigenlijk wel tevreden zoals het nu gaat
Mooi
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:21
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
naja, ff mijn lulverhaal geloof ik
Nah, zit wel een kern van waarheid in. Er zijn wel dingen gelukt, ik bedoel, ik heb verleden jaar een hoop dingen voor het eerst gedaan. Ik ben meerdere keren uitgeweest, ik heb mijn uiterlijk iets opgekrikt (gel in haar, andere kleren), ik doe aan sport, enzovoorts...

Maar toch voelt het zo irrelevant, omdat ik er niet verder mee ben gekomen. Daar zit ik gewoon mee, ik weet niet...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:24
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
klein gek geitje schreef:
ben jij toevallig bang om jezelf onder ogen te komen ofzo?/
zo klinkt het nogal namelijk ..
Zou kunnen, gisteren chatte ik nog met iemand over deze topic en toen schreef ik zelf ook: "ik maak plannetjes om iets te bereiken, zodat ik het niet direct hoef te doen en om mezelf te ontlopen diep ik ze verder uit"...

Tenminste op die conclusie kwam ik, 'nadat' ik deze topic had geopend. Het is eigenlijk al de oplossing, maar ja... als ik niet voorbij aan mijn onzekerheid kom, wordt het nooit wat...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:39
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Nah, zit wel een kern van waarheid in. Er zijn wel dingen gelukt, ik bedoel, ik heb verleden jaar een hoop dingen voor het eerst gedaan. Ik ben meerdere keren uitgeweest, ik heb mijn uiterlijk iets opgekrikt (gel in haar, andere kleren), ik doe aan sport, enzovoorts...

Maar toch voelt het zo irrelevant, omdat ik er niet verder mee ben gekomen. Daar zit ik gewoon mee, ik weet niet...

Gel in haar is een verbetering?

Ik draag (bijna) nooit gel. 't voelt zo vreemd, en maakt je haar zo vies en hard. Geef mij maar de no-gel look. (m'n vriendin vind 't ook fijner als ik geen gel of iets anders in heb)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:42
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Gel in haar is een verbetering?
Bij mij wel, trust me

Vallen mijn grijze haren niet zo op

Zou ze eigenlijk moeten verven :/
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:53
klein gek geitje
Citaat:
Marc S schreef:
Zou kunnen, gisteren chatte ik nog met iemand over deze topic en toen schreef ik zelf ook: "ik maak plannetjes om iets te bereiken, zodat ik het niet direct hoef te doen en om mezelf te ontlopen diep ik ze verder uit"...

Tenminste op die conclusie kwam ik, 'nadat' ik deze topic had geopend. Het is eigenlijk al de oplossing, maar ja... als ik niet voorbij aan mijn onzekerheid kom, wordt het nooit wat...

neej
maar daarom moet je werken aan je onzekerheid en inzien dat je een mooi mens bent! want dat ben je (iedereen is namelijk wel iets moois)
maar dat is heel moeilijk.. maar inderdaad wel de oplossing!
Oud 07-01-2002, 11:02
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
neej
maar daarom moet je werken aan je onzekerheid en inzien dat je een mooi mens bent! want dat ben je (iedereen is namelijk wel iets moois)
maar dat is heel moeilijk.. maar inderdaad wel de oplossing!
Wat heeft mooiheid daarmee te maken?

Ik zit niet meer zo in over mijn uiterlijk (dat gedeelte heb ik veranderd, ben nog steeds dun, maar voor de rest boeit het me niet meer), meer over mijn eigen gedrag wat ik niet goed onder controle heb.

En eigenlijk irriteert het mij zelfs wanneer mensen beweren dat ik een 'mooi innerlijk' heb. Jullie kennen mij niet eens, geloof me, er zijn zeker genoeg punten die je waarschijnlijk niet leuk zou vinden aan mij...

Heeft veel met je beeld van de wereld te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 11:55
Liz
Liz is offline
Citaat:
Marc S schreef:

En eigenlijk irriteert het mij zelfs wanneer mensen beweren dat ik een 'mooi innerlijk' heb. Jullie kennen mij niet eens, geloof me, er zijn zeker genoeg punten die je waarschijnlijk niet leuk zou vinden aan mij...

Wat wil je met deze opmerking bereiken, en wat wil je nu eigenlijk horen???

Dat je gelijk hebt, en dat je inderdaad een ongelooflijke eikel bent.

Jij hebt zo'n negatief zelfbeeld, dat je niet eens wilt geloven dat mensen je een mooi innerlijk vinden hebben. En natuurlijk kennen we je niet helemaal, daar komt iedereen later vanzelf achter hoe je echt bent. En aangezien er nog steeds mensen van het forum met je omgaan... En dat het in real-life anders is heeft waarschijnlijk met je onzekerheid te maken. Dan hoef je niet meteen een lelijk innerlijk te hebben.

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 12:19
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Wat wil je met deze opmerking bereiken, en wat wil je nu eigenlijk horen???
Heel simpel: dat je daar niet over kunt oordelen.

Citaat:
Dat je gelijk hebt, en dat je inderdaad een ongelooflijke eikel bent.

Citaat:
Jij hebt zo'n negatief zelfbeeld, dat je niet eens wilt geloven dat mensen je een mooi innerlijk vinden hebben.
Dat bedoel ik ermee, er zijn best mensen die mij een mooi innerlijk vinden hebben, ook in realiteit. Je interpreteert dingen soms niet nauwkeurig...

Ja, ik ben onzeker, geloof niet echt in mezelf... de meeste simpele dingen verneuk ik... maar dat heeft niet per se iets met mijn 'innerlijk' als zodanig te maken.

Ik zie mezelf niet als een eikel of klootzak of wat dan ook, maar meer als een mietje. Ik durf niets, laat me steeds beheersen door mijn angsten en dat vind ik zwak, daar komt mijn rottig zelfbeeld vandaan...

En dat aardig wat mensen mij niet echt zullen mogen, heeft veel met mijn ideeen over zaken te maken. Ik ben redelijk conservatief, maar dat staat los van mijn innerlijk... 't is alleen dat veel mensen zich eraan irriteren...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 13:59
~Ierepier~
~Ierepier~ is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Je houdt jezelf niet voor de gek, maar al dat plannen zorgt ervoor dat het net lijkt of je al heeeeeel hard aan iets bezig bent.. dat heb ik ook!

als iemand vraagt welke sporten doe jij? dan denk ik: ik doe best veel aan sport.. maar das helemaal niet waar! ik denk elke dag aan sport en maak plannen om te gana sporten! maar ik blijf het maar uitstellen en tenslotte komt ut er nooit van! maar voor mezelf heb ik het gevoel dat ik heel veel sport..

dat heb jij ook.. maar dan met 'jouw' plannen

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 18:57
klein gek geitje
Citaat:
Marc S schreef:
Wat heeft mooiheid daarmee te maken?

Ik zit niet meer zo in over mijn uiterlijk (dat gedeelte heb ik veranderd, ben nog steeds dun, maar voor de rest boeit het me niet meer), meer over mijn eigen gedrag wat ik niet goed onder controle heb.

Heeft veel met je beeld van de wereld te maken.

mooiheid zit in alles wat je maar kan opnoemen.....
eigenlijk gaat het om de goedkeuring van jezelf dat je jezelf oke vind..
dat is het begin om zelfvertrouwen te krijgen
en niet meer zo onzeker te zijn.
als je jezelf ok vind is dat zeker een heel begin op de trap "mijn ego en ik (whaha )"

Oud 07-01-2002, 19:25
Anne
Anne is offline
Citaat:
Marc S schreef:
dus dat ik veel afleveringen gemist heb...

Dat dacht ik gisteravond ook! Ik heb veel te veel gemist!
Maar goed, das offtopic.

Oud 07-01-2002, 20:04
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
als je jezelf ok vind is dat zeker een heel begin op de trap "mijn ego en ik (whaha )"
LoL
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:05
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
~Ierepier~ schreef:
Je houdt jezelf niet voor de gek, maar al dat plannen zorgt ervoor dat het net lijkt of je al heeeeeel hard aan iets bezig bent.. dat heb ik ook!
Dus leidt het uiteindelijk tot niets. Je plant en plant en plant... maar er komt niets van terecht...

Ergens moet je gewoon een lijn trekken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:07
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Dat dacht ik gisteravond ook! Ik heb veel te veel gemist!
Maar goed, das offtopic.
Ja inderdaad... Dawson en Gretchen? Ik heb veeeel gemist

Maar goed, ik keek het per uitzondering weer eens... mijn monitor hier begeeft het namelijk en als ik er te lang achter zit branden mijn ogen nogal

*gaat deze week een andere kopen*

Gelijk een stralingsarme met anti-reflectie laag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten