Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2002, 12:55
Larah17
Larah17 is offline
Hallo mensen,
Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed hoe ik het op kan lossen, daarom hoop ik dat jullie mij goeie raad kunnen geven...

Op school heb ik zo erg last van FAALANGST, maar echt heel erg. Ik zal een paar voorbeelden geven: Als een leraar zegt van: Oke, wie gaat die voorlezen? Dan gaat mijn hart ZO erg tekeer en dan wil ik het liefst de klas uitrennen zodat ik NIET hoef voor te lezen.....mijn stem gaat dan ook trillen enzo als ik de beurt krijg.

Of bij Engels gaan we discussieren en in het dagelijks leven kan ik wel engels praten, maar in de klas kan ik het dan ineens niet meer en word ik weer gezien als een BANG meisje, dat denk ik althans.....

Dit is nu mijn laatste jaar, dus je zou toch denken dat ik er wel vanaf ben, maar nee dus....Met spreekbeurten gaat het nog wel, dan vind ik het niet heel eng ofzo en daar heb ik ook altijd hoge cijfers voor.........

Maar ik krijg echt zo'n SHOCK als de leraar mijn naam noemt......echt heel vreemd eigenlijk...Want ZO onzeker ben ik nou ook weer niet!!!!!

BTW: Het komt niet omdat ik me moet schamen in mijn klas ofzo, want ik heb best een leuke klas en ik word niet gepest...dus daar kan het niet aanliggen.

Ik probeer altijd er iets op te vinden: Zo van: Oke, doe rustig, je kan het wel etc etc!
hahahahahhah

Hebben meer mensen dit of weet iemand hoe je hier vanaf komt???
Ik voel me echt heel raar dat ik dit aan jullie allemaal vraag, maar ik vraag me ECHT af of ik de enige ben....

Alvast bedankt!!! En dit hoort wel bij Psychologie toch Forumbaas???????

LArah
Oud 02-01-2002, 12:58
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Larah17 schreef:
Ik probeer altijd er iets op te vinden: Zo van: Oke, doe rustig, je kan het wel etc etc!
hahahahahhah
Ik had altijd zoiets van: je hoeft je nergens zorgen over te maken, de mensen lachen zowiezo al om je...

Hielp ook niet echt

Ik had er ontieglijke last van, klapte vaak gewoon dicht. Weet verder niet wat je ertegen kunt doen...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 13:20
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik had altijd zoiets van: je hoeft je nergens zorgen over te maken, de mensen lachen zowiezo al om je...

Hielp ook niet echt

Ik had er ontieglijke last van, klapte vaak gewoon dicht. Weet verder niet wat je ertegen kunt doen...

Bedankt voor je reactie, ik ben dus niet de endige...... Ik vind het echt HEEL irritant....maar ja...je kan er denk ik echt nix aan doen
Oud 02-01-2002, 13:34
Lindatje
Lindatje is offline
Mjah...inderdaad, dat zuigt. Ik heb er nu geen last meer van maar wel heel erg gehad. Bij mij is het in ieder geval vanzelf over gegaan. Hoe meer je eraan denkt en het wil laten verdwijnen hoe erger het wordt had ik.... Succes ermee...denk niet dat er echt meer oplossingen zijn dan gewoon denken: ga ervoor....de rest gaat over door het doen...tenminste dat was bij mij...misschien is dat bij jou wel heel anders....
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 13:36
Larah17
Larah17 is offline
Ja Linda, je hebt helemaal gelijk. Ik moet het gewoon DOEn.....maar ja, voor mij een moeilijke opgave, omdat ik me echt heel kut voel als we een opdracht krijgen met in de klas spreken.......

Waar komt dat gevoel toch vandaan? Echt heel vervelend...En mijn hele klas lijkt er geen last van te hebben.....
Oud 02-01-2002, 13:50
Joyce-b
Joyce-b is offline
Er zijn toch faalangst-cursussen?

Misschien hebje een mentor, en kan je via hem/haar daar wat meer info over krijgen, want het helpt vaak wel namelijk..

hoop dat je er iets aan hebt
Oud 02-01-2002, 13:55
Larah17
Larah17 is offline
Ja, maar ik vraag me af of het nou echt FAALANGST is of iets anders.............

Ik ben niet zo zeer BANG geloof ik dat ik een fout maak....het is meer een soort SHOCK die ik dan krijg...ik kan het niet helemaal uitleggen...
Oud 02-01-2002, 14:00
Marc S
Marc S is offline
't is meer onzekerheid...

Ik schreef al dat ik er enorm last van had, maar het is geen echte faalangst. Repetities en andere school onderzoeken haalde ik gewoon. Het is meer het probleem dat de aandacht ineens op jou gericht is...

Denk ik
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 14:05
Larah17
Larah17 is offline
[QUOTE]Marc S schreef:
[B]'t is meer onzekerheid...

Ik schreef al dat ik er enorm last van had, maar het is geen echte faalangst. Repetities en andere school onderzoeken haalde ik gewoon. Het is meer het probleem dat de aandacht ineens op jou gericht is...

Denk ik

Ja ik denk het ook....ik ben ook best onzeker hoor, ook over mezelf eigenlijk... Als ik heel eerlijk ben hehe Maar ik vind het moeilijk om dat te veranderen....tis een goed voornemen voor 2002, maar om het te verwezenlijken?!1?!

Oud 02-01-2002, 14:24
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Larah17 schreef:
Ja ik denk het ook....ik ben ook best onzeker hoor, ook over mezelf eigenlijk... Als ik heel eerlijk ben hehe Maar ik vind het moeilijk om dat te veranderen....tis een goed voornemen voor 2002, maar om het te verwezenlijken?!1?!
Tja, ben bang dat het niet zomaar gaat... heeft veel met goede en slechte ervaringen te maken denk ik. Op het moment dat je merkt dat het allemaal wel meevalt, wordt het misschien beter...

Van mezelf weet ik het nog niet eens momenteel. Ik kom nooit in de situatie op mijn werk, dus ja

Op school was het erg, dat wel...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 17:19
Larah17
Larah17 is offline
[QUOTE]Marc S schreef:
[B] Tja, ben bang dat het niet zomaar gaat... heeft veel met goede en slechte ervaringen te maken denk ik. Op het moment dat je merkt dat het allemaal wel meevalt, wordt het misschien beter...

Van mezelf weet ik het nog niet eens momenteel. Ik kom nooit in de situatie op mijn werk, dus ja

Op school was het erg, dat wel...

Heerlijk dat jij werkt zeg.....ben jaloers op je, klinkt raar, maar ik heb ZO genoeg van die SCHOOOL.......gatver

Oud 02-01-2002, 17:50
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Larah17 schreef:
Heerlijk dat jij werkt zeg.....ben jaloers op je, klinkt raar, maar ik heb ZO genoeg van die SCHOOOL.......gatver
Dat had ik vroeger ook. Mede daardoor belandde ik bij mijn pa op kantoor...

Laat ik je 1 ding vertellen: werk is saai. Het wordt een sleur en het bevalt je na een tijdje waarschijnlijk helemaal niet meer.

Volgende zomer ga ik dan ook ergens anders werken. Denk dat ik wel vaker van baan ga wisselen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 17:58
Verwijderd
En ook op je werk kom je in aanraking met dingen die je zo'n 'shock' kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 18:02
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En ook op je werk kom je in aanraking met dingen die je zo'n 'shock' kunnen geven.
Hangt geheel van het werk af.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 18:45
timonx
timonx is offline
Vroeger had ik ook last van faalangst maar sinds 4 havo heb ik er haast geen last meer van. Moet binnekort presentatie geven in een collegezaal en vind het zelfs wel leuk om te doen, zeker omdat ik me goed voorbereid heb Faalangst heeft alles met je zelfvertrouwen te maken je denkt namenlijk al snel dat je dingen verkeerd doet of zegt. Hopenlijk gaat het bij jou ook vanzelf over.
Oud 02-01-2002, 18:57
Liz
Liz is offline
Citaat:
Marc S schreef:
't is meer onzekerheid...

Helemaal mee eens Ik heb er het afgelopen jaar opeens last van gekregen. Ben vorig jaar iets van overspannen geweest, en daarna had ik het. Als ik moet voorlezen ofzo gaat m'n hart als een idioot tekeer en ga ik bijna hyperventileren. Ik weet niet wat je er aan moet doen, ik zeg af en toe dat ik hoofdpijn heb en dat ik daarom niet kan lezen. Dit is geen oplossing maar weglopen van het probleem, zou het dus ook niet aanraden.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:

Dan ook van de school.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:15
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dan ook van de school.
Whroaarrgh!!

Je moet op bijna elke school wel in groepsverband werken en het zal vroeg of laat voorkomen dat je voor de klas staat, terwijl er zat banen zijn waar je nooit in het middelpunt komt te staan (niet dat dit goede / leuke banen zijn, maar dat even daargelaten)...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:

Je moet op bijna elke school wel in groepsverband werken en het zal vroeg of laat voorkomen dat je voor de klas staat, terwijl er zat banen zijn waar je nooit in het middelpunt komt te staan (niet dat dit goede / leuke banen zijn, maar dat even daargelaten)...

......

Ga je het schriftelijk doen. Of wat dan ook. Er zijn altijd dingen om er onder uit te komen. Zo zie ik het ook als je een baan kiest die je helemaal niet leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:24
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ga je het schriftelijk doen. Of wat dan ook. Er zijn altijd dingen om er onder uit te komen.
Dan ben je fysiek gezien niet meer aanwezig op een school, technisch gezien wel misschien wel aangesloten aan een school, maar goed

Citaat:
Zo zie ik het ook als je een baan kiest die je helemaal niet leuk vindt.
Mjah

Tell me about it...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:26
Verwijderd
Sorry Larah17, voor het offtopic posten, heb jij niks aan.

'k weet hoe lastig faalangst of iets soortgelijks kan zijn. 'k zou toch proberen er toch met iemand over te praten, zelfs al heb je geen faalangst. Gewoon om er eens over te praten, en misschien kom je samen met iemand anders tot een oplossing. Succes en sterkte.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (02-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:28
Verwijderd
Dan ben je fysiek gezien niet meer aanwezig op een school, technisch gezien wel misschien wel aangesloten aan een school, maar goed

Marc, daar ging het niet over, dat weet je net zo goed als ik. Je haalt dingen nu uit z'n verband, en je weet dat als ik ergens een hekel aan heb. Jij had het over 'in het middlepunt van de belangstelling staan' en niet over wel of niet aangesloten zijn bij een school. Als ik daar dan op reageer, houd het daar dan ook bij, en als of het over iets anders gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:35
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Marc, daar ging het niet over, dat weet je net zo goed als ik. Je haalt dingen nu uit z'n verband, en je weet dat als ik ergens een hekel aan heb.
Dat heb ik niet altijd door, mijn excuses...

(serieus, ik laat me snel wegslepen door details)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
Dat heb ik niet altijd door, mijn excuses...

(serieus, ik laat me snel wegslepen door details)
Aanvaard.
Als je het zo wel ziet, en het toegeeft .
Volgende keer extra lezen voor je reageert en na gaan of het wel de hoofdlijn is. En ik eerst tot tien tellen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:41
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Aanvaard.
Als je het zo wel ziet, en het toegeeft .
Volgende keer extra lezen voor je reageert en na gaan of het wel de hoofdlijn is. En ik eerst tot tien tellen.
Euhh, zoiets ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2002, 21:10
~ Iris ~
~ Iris ~ is offline
ik heb net, maar dan ook net hetzelfde
Oud 02-01-2002, 21:53
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
~ Iris ~ schreef:
ik heb net, maar dan ook net hetzelfde
Zit jij ook nog op school of heb je er last van op je werk?
Oud 02-01-2002, 21:54
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
timonx schreef:
Vroeger had ik ook last van faalangst maar sinds 4 havo heb ik er haast geen last meer van. Moet binnekort presentatie geven in een collegezaal en vind het zelfs wel leuk om te doen, zeker omdat ik me goed voorbereid heb Faalangst heeft alles met je zelfvertrouwen te maken je denkt namenlijk al snel dat je dingen verkeerd doet of zegt. Hopenlijk gaat het bij jou ook vanzelf over.
Hoezo sinds 4havo? Is daar iets gebeurd?
Oud 02-01-2002, 21:54
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Ja okay, Marc, maar wat voor werk doe je dan?
Oud 02-01-2002, 21:55
Larah17
Larah17 is offline
Ff tussendoor, ik hoop dat nog veel meer mensen reageren...natuurlijk! zodat ik meerdere verhalen en kanten hiervan kan horen, maar voor nu alvast:

Bedankt voor de reacties allemaal, ik stel het zeer op prijs!!!!! Thanks (F)
Oud 02-01-2002, 22:20
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Larah17 schreef:
Ja okay, Marc, maar wat voor werk doe je dan?
Zoals Leonoor al schreef, wijkt dit van het onderwerp af. Maar goed, ik werk momenteel als technisch hulptekenaar CAD bij mijn pa op tekenkamer. Ik vind het maar saai werk, je zit de hele dag achter de computer dingen te digitaliseren en dergelijke.

Ik krijg mijn werk van 2 mensen, met anderen hoef ik niet om te gaan. Soms komen klanten binnen tegen welke ik eens goedemiddag ofzo moet zeggen, maar voor de rest heb ik wat dat betreft geen stress.

Toch vind ik het jammer dat ik niet naar school ben, omdat ik door mijn werk en thuisstudie nogal afgesloten ben van de buitenwereld...

't is niet aan te raden. Ik stop er ook deze zomer mee.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 00:27
Euforian
Euforian is offline
Heb je moeite met lezen .. ben je bang dat je je zelf voor schut zet met lezen ?

Je voelt je niet op je gemak als je in de middelpunt van aandacht bent ..
Je kan zoveel aandacht niet aan !??
...moet je daar wat meer opletten.. hoe je omgaat met aandacht. Lukt je wel makkelijk als je niet zo'n onzeker meisje bent .. denk ik !

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:29
Larah17
Larah17 is offline
[QUOTE]Euforian schreef:
[B]Heb je moeite met lezen .. ben je bang dat je je zelf voor schut zet met lezen ?

Je voelt je niet op je gemak als je in de middelpunt van aandacht bent ..
Je kan zoveel aandacht niet aan !??
...moet je daar wat meer opletten.. hoe je omgaat met aandacht. Lukt je wel makkelijk als je niet zo'n onzeker meisje bent .. denk ik !

Je hebt gelijk, het is vooral die aandacht. Kijk, met Frans ofzo zit ik met ongeveer 10 mensen in de klas en dan vind ik het TOTAAL NIET erg om voor te lezen of voor de klas te komen of wat dan ook....Maar zodra ik in de klas met 30 man zit word ik echt heel zenuwachtig!!!!!

Maar ik vind het vooral zo vervelend dat als de leraar zegt van: Oke, wie gaat dit voorlezen? Of wie wil er hier wat over zeggen? Dat ik het dan echt moeilijk vind om relaxed te blijven....terwijl iedereen echt zo zit van: KOM MAAR OP!!!!! Terwijl ik...AAAAAAAAa, dat denk ik dan van binnen. En als ik dan de beurt krijg, sla ik DICHT!

Oud 04-01-2002, 13:31
Larah17
Larah17 is offline
[QUOTE]Marc S schreef:
[B] Zoals Leonoor al schreef, wijkt dit van het onderwerp af. Maar goed, ik werk momenteel als technisch hulptekenaar CAD bij mijn pa op tekenkamer. Ik vind het maar saai werk, je zit de hele dag achter de computer dingen te digitaliseren en dergelijke.

Ik krijg mijn werk van 2 mensen, met anderen hoef ik niet om te gaan. Soms komen klanten binnen tegen welke ik eens goedemiddag ofzo moet zeggen, maar voor de rest heb ik wat dat betreft geen stress.

Toch vind ik het jammer dat ik niet naar school ben, omdat ik door mijn werk en thuisstudie nogal afgesloten ben van de buitenwereld...

't is niet aan te raden. Ik stop er ook deze zomer mee.

Ik weet dat ik van het onderwerp verander, maar heb je toevallig msn of wil je niet chatten? Zeg het maar hoor, LEonoor: laatste vraag over die NIET-onderwerp!!!!!! Serieus

Oud 04-01-2002, 13:34
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Larah17 schreef:
Ik weet dat ik van het onderwerp verander, maar heb je toevallig msn of wil je niet chatten? Zeg het maar hoor, LEonoor: laatste vraag over die NIET-onderwerp!!!!!! Serieus
Ik vind het best, maar op het moment kan ik niet, aangezien ik op mijn werk zit.

Mijn MSN: mas2401@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:52
Larah17
Larah17 is offline
[QUOTE]Marc S schreef:
[B] Ik vind het best, maar op het moment kan ik niet, aangezien ik op mijn werk zit.

Mijn MSN: mas2401@hotmail.com

Graag of niet hoor hihihihi!!!

Oud 04-01-2002, 13:58
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Larah17 schreef:
Graag of niet hoor hihihihi!!!
't is op eigen risico
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 15:13
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
't is op eigen risico

nu daag je me uit!!!
Oud 04-01-2002, 19:56
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Larah17 schreef:
nu daag je me uit!!!

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 21:56
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Ik twijfel nog wel...of ik het aankan, met jou chatten
Oud 05-01-2002, 10:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Larah17 schreef:
Ik twijfel nog wel...of ik het aankan, met jou chatten
Huh?

*voegt iemand toe op MSN*
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 11:58
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Huh?

*voegt iemand toe op MSN*

hehe, never mind
Oud 05-01-2002, 18:19
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
Hmzzz ik had der ook last van..was bang om de beurt te krijgen enzow...
Nu ik op hbo zit, isset een stuk minder...
Ik denk omdat daar de sfeer toch anders is...je moet vaak dingen in groepjes doen, en presenteren enzo, maar het is allemaal informeel en niet zo belangrijk...
Ik denk dat je er ook niet zo op moet concentreren, van: ik wil niet, ik wil niet!!
Dan wordt t erger..je kan beter ergens anders op gaan letten, proberen er niet aan te denken ofzo..
Ik weet t, t is moeilijk
Ik hoop dat je er ook vanzelf een beetje overheen komt..
Oud 05-01-2002, 19:41
kweety
kweety is offline
ja, ik heb er ook wel last van en ik heb er ook al een keer hulp voor gekregen maar toen vond ik niet dat het veel hielp en alleen maar erger werd. dat heb ik toen ook tegen diegene die mijn en nog een paar daarmee hielp gezegd. (het is mijn leraar engels.) hij zei er eigelijk niet echt veel over maar goed ik heb hem wel een beetje afgekraakt. nu heb ik er niet meer zoveel last van alleen bij engels. nog steeds dezelfde leraar. en omdat hij het merkt krijg ik vaak hogere punten dat heeft er vorig jaar voor gezorgd dat ik toch ben overgegaan. maar daardoor wordt alleen maar erger en nou durf ik tegen hem er al helemaal niks tegen te zeggen.

een beetje wazig maar goed
Oud 05-01-2002, 22:01
Eva*
Eva* is offline
Dit heb ik ook zo'n beetje bij de meeste vakken.
Ik heb een ontzettende hekel aan voorlezen of iets zeggen (in de klas). Ik wil ook echt geen beurt krijgen en als ik wel moet voorlezen heb ik soms veel te weinig adem om nog normaal te kunnen praten.

Dit is niet altijd zo; soms denk ik: "Als ik moet lezen: So what?" Er kan immers niks gebeuren ofzo.

't Is dus wel herkenbaar, alleen vind ik spreekbeurten nog veel erger.
Hoe komt het dan dat je spreekbeurten niet erg vindt? Want dan is de aandacht van je klasgenoten juist nog veel meer op jouw gericht dan als je iets zou moeten voorlezen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 18:06
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
silver_kane_freakje schreef:
Hmzzz ik had der ook last van..was bang om de beurt te krijgen enzow...
Nu ik op hbo zit, isset een stuk minder...
Ik denk omdat daar de sfeer toch anders is...je moet vaak dingen in groepjes doen, en presenteren enzo, maar het is allemaal informeel en niet zo belangrijk...
Ik denk dat je er ook niet zo op moet concentreren, van: ik wil niet, ik wil niet!!
Dan wordt t erger..je kan beter ergens anders op gaan letten, proberen er niet aan te denken ofzo..
Ik weet t, t is moeilijk
Ik hoop dat je er ook vanzelf een beetje overheen komt..

Ja, daarom wil ik ook van de middelbare school af, ik heb er zo genoeg van! En misschien vind ik het dan ook enger worden ofzo, omdat ik er ook gewoon ECHT geen zin meer in heb...

Ik hoop echt dat het me lukt... bedankt in ieder geval!

Oud 06-01-2002, 18:08
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
E.v.a schreef:
Dit heb ik ook zo'n beetje bij de meeste vakken.
Ik heb een ontzettende hekel aan voorlezen of iets zeggen (in de klas). Ik wil ook echt geen beurt krijgen en als ik wel moet voorlezen heb ik soms veel te weinig adem om nog normaal te kunnen praten.

Dit is niet altijd zo; soms denk ik: "Als ik moet lezen: So what?" Er kan immers niks gebeuren ofzo.

't Is dus wel herkenbaar, alleen vind ik spreekbeurten nog veel erger.
Hoe komt het dan dat je spreekbeurten niet erg vindt? Want dan is de aandacht van je klasgenoten juist nog veel meer op jouw gericht dan als je iets zou moeten voorlezen ofzo.
Ik heb het vooral bij de engelse lessen bijvoorbeeld, want daar zit ik echt met 30 mensen in de klas en iedereen kan best goed engels. Ik ook wel hoor, maar het komt er dus niet uit....

tja, met spreekbeurten, ikw eet niet, dan voel ik me HOGER ofzo, dan moeten ze wel normaal naar je luisteren, ZIJ moeten immers ook een spreekbeurt houden...In het begin vind ik het wel altijd eng hoor, maar na de eerste paar zinnen lukt het wel...

Wat doe jij eraan?
Oud 06-01-2002, 18:09
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
kweety schreef:
ja, ik heb er ook wel last van en ik heb er ook al een keer hulp voor gekregen maar toen vond ik niet dat het veel hielp en alleen maar erger werd. dat heb ik toen ook tegen diegene die mijn en nog een paar daarmee hielp gezegd. (het is mijn leraar engels.) hij zei er eigelijk niet echt veel over maar goed ik heb hem wel een beetje afgekraakt. nu heb ik er niet meer zoveel last van alleen bij engels. nog steeds dezelfde leraar. en omdat hij het merkt krijg ik vaak hogere punten dat heeft er vorig jaar voor gezorgd dat ik toch ben overgegaan. maar daardoor wordt alleen maar erger en nou durf ik tegen hem er al helemaal niks tegen te zeggen.

een beetje wazig maar goed

Jij ook al bij Engels, wat is het toch met dat vak??? .........
Oud 06-01-2002, 19:33
kweety
kweety is offline
Citaat:
Larah17 schreef:

wat er met engels is. het is veel te moeilijk en je hebt het toch voor je verdere studie nodig. maar als ik iets mondeling moet doen mag ik het altijd als de rest van de klas weg is

Oud 06-01-2002, 19:37
Marit_temp
Marit_temp is offline
Citaat:
Larah17 schreef:

Bij mij ook bij Engels...3 mavo hebben ze m'n cijfer verhoogd van een 3 naar een 4 zodat ik over kon...en in 4 mavo had ik tot de stomme verbazig van mijn lerares een 6 voor m'n modeling (had voorheen mn mond nooit open gedaan...)...4 havo had ik een 5je of een 6je...5 havo sloeg 'het' weer toe...twee 3en voor m'n mondeling...'t was dat je alleen een 1 kreeg als je niet op kwam dagen, anders had ik 2 1en gehad... Engels heb je btw niet altijd nodig voor je vervolg studie...ik heb het nu bv niet echt nodig. Gelukkig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten