Oud 26-01-2002, 10:23
vlieg
vlieg is offline
Ik zit met een probleem. Ik ben misbruikt (seksueel) door mijn vader. Ik heb het nooit aan iemand verteld en nu wil ik het aan mijn moeder vertellen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Via een brief? Onder het winkelen? S'avonds, smiddags? En Ik weet ook niet of ik het uberhaupt wel moet vertellen? Kunnen jullie mij tips en advies geven?? Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2002, 10:26
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
vlieg schreef:
En Ik weet ook niet of ik het uberhaupt wel moet vertellen?
Hoe lang is het geleden?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:31
vlieg
vlieg is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hoe lang is het geleden?

Het is begonnen toen ik nog heel klein was en het is nu een jaar geleden voor het laatst gebeurd.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:35
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
vlieg schreef:
Het is begonnen toen ik nog heel klein was en het is nu een jaar geleden voor het laatst gebeurd.
Hmmz... hoe oud ben je nu?

Wat nu het probleem is, is dat het in principe minder is geworden en dat je door het vertellen nogal voor problemen in de familie kan zorgen... maar tegelijkertijd is het natuurlijk onacceptabel wat hij heeft gedaan...

Hmm... op welke momenten ben je zo goed als alleen met je moeder? En hoe is haar relatie tot je vader?

*hopelijk vraag ik niet te veel*
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:41
vlieg
vlieg is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hmmz... hoe oud ben je nu?

Wat nu het probleem is, is dat het in principe minder is geworden en dat je door het vertellen nogal voor problemen in de familie kan zorgen... maar tegelijkertijd is het natuurlijk onacceptabel wat hij heeft gedaan...

Hmm... op welke momenten ben je zo goed als alleen met je moeder? En hoe is haar relatie tot je vader?

*hopelijk vraag ik niet te veel*

Tussen mijn vader en moeder gaat het best goed en mijn vader komt ook over als iemand die zoiets niet doet dus ik ben bang dat ik niet word geloofd maar ik kan zo ook niet verder leven en er moet gewoon iets veranderen want als het zo door gaat wil ik dood want elke nacht ben ik bang dat het weer gebeurd
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:48
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
vlieg schreef:
Tussen mijn vader en moeder gaat het best goed en mijn vader komt ook over als iemand die zoiets niet doet dus ik ben bang dat ik niet word geloofd
Dat vermoedde ik al, vandaar mijn vraag

Citaat:
maar ik kan zo ook niet verder leven en er moet gewoon iets veranderen want als het zo door gaat wil ik dood want elke nacht ben ik bang dat het weer gebeurd
Mjah :/

Iedereen heeft zijn grenzen... als je al zo ver bent dat je dood wilt, kan je het net zo goed vertellen...

Zoek een moment uit waar je alleen bent met je moeder en zeg eerst dat je haar iets moet vertellen... op die manier forceer je jezelf *iets* te vertellen... het moet er toch uit he?

Ik heb op die manier al vaker dingen aan mijn ouders verteld, maar gelukkig niet voor zoiets als dit.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:54
vlieg
vlieg is offline
Thanks voor je advies. Ik ben vanmiddag alleen met mijn moeder en dan ga ik het haar denk ik vertellen. Maar dan vraag ik me alsnog af of ik het moet vertellen of op moet schrijven want ik ben zo bang voor haar reactie
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 11:08
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
vlieg schreef:
Thanks voor je advies. Ik ben vanmiddag alleen met mijn moeder en dan ga ik het haar denk ik vertellen. Maar dan vraag ik me alsnog af of ik het moet vertellen of op moet schrijven want ik ben zo bang voor haar reactie
Probeer het te vertellen...

Sterkte in ieder geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten