![]() |
||||||
Voor wie zich afvraagt waarom er zoveel problemen tussen de US en N. Korea zijn, is dit een leuk artikel. Gekleurd, natuurlijk, en voornamelijk vanuit het 'preserveer de mensenlevens'-standpunt, met nog een interessante religieuze boodschap aan het einde, maar desalniettemin een keurige weergave van hoe de zaken eraan toegingen.
Het is hier allang bekend dat Amerika niet altijd even best bezig is geweest. Niet alleen in Korea, ook in het midden-oosten, Vietnam natuurlijk, Bolivia en Columbia, praktisch overal, maar ik wil nu eens de meningen van pro-amerikaanse mensen hierover horen. Van links weet ik het onderhand wel. Nu een overtuigend relaas van een rechts persoon, s'il-vous plaît. Hoe zijn deze zaken goed te praten, hoe kun je met deze informatie pro-amerika zijn. Let wel, ik stel mezelf hier geheel neutraal in op. Ieder land begaat zijn fouten. (quotes voor wie te lui is de link te volgen; Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Jullie praten er allebei ernstig omheen. Ten eerste ging dit topic niet over Irak; please, daar gaat het in alle andere topics al over. Ten tweede, natuurlijk zijn er voor bepaalde landen redenen om andere landen aan te vallen, maar wat ik wil weten is hoe je dit zélf opvat, is dit niet verkeerd? Hoe gaan jullie pro-amerikanen nou met deze feiten om; je kunt er immers niet omheen. Doet dat je niet twijfelen aan hedendaagse motieven voor een oorlog met wie-dan-ook?
Wat ik wil zeggen is; de maan heeft ook een donkere kant. Als je standvastig achter de US of A aanloopt, vertel me dan of je dit simpelweg negeert, of geef me een goed excuus.
|
Unexplained; ik snap wat je bedoelt, ik ben het er ook wel enigzins mee eens, maar nogmaals, ik leg geen link tussen rechts en pro-amerikaans, danwel pro-amerikaans en pro-oorlog (en aldus ook niet rechts en pro-oorlog). Dus je hoeft je niet aangesproken te voelen. Tenminste, als je niet brainless achter Amerika aanloopt
![]()
|
Haha... Ik vind het eerlijk gezegd wel een prachtig antwoord. Het zal wel ernstig overdreven zijn door de waarschijnlijk honderd-en-een bronnen waar dit nieuwtje zich doorheen heeft moeten slaan, maar toch leuk.
Sowieso, die overmakingen, zijn dat dan toevallig niet een beetje heel erg de zaken van Japan en Korea zelf? "Het lef"
||
Citaat:
||
Citaat:
2. de vs heeft het terrorisme niet onberoerd gelaten. ze hebben afghanistan waar het al niet zo perfect mee ging plat gebombardeerd waarbij DUIZENDEN burgerslachtoffers zijn gevallen door 'ongelukjes'. ze hebben bijna iedereen in afghanistan vermoord behalve osama bin laden, waar het eigenlijk mee begonnen is. Wanneer er niets in Irak zou liggen dan had de VS zich er echt niet aan gewaagd. weet je wat er ligt in irak? OLIE!! ik weet niet of jij de laatste tijd het nieuws volgt, maar het gaat de laatste tijd niet goed met de amerikaanse economie. De dollar is fel boven de euro gekomen en bush moet ergens goedkoop olie vandaan halen. dus ze beschuldigen irak van het hebben van massavernietigingswapens en het overtreden van VN resoluties. De vs heeft meer massavernietigingswapens dan irak die ooit zal hebben en heeft zelf ook een behoorlijk aantal VN resoluties overtreden. Wanneer de inspecteurs helemaal niets kunnen vinden laat bush powell een toespraak houden waarin hij het woord 'irak' , 'osama bin laden' , en 'terrorism' in de zelfde zin noemt en waar niemand ook maar geen woord van begrijpt om vervolgens de oorlog tegen het iraakse volk door te zetten. Wanneer een paar slimmere eurpese landen hier niet in trappen noemt hij de VN een debatteerclub om zo toch zijn zin te krijgen. Het is nml heel simpel toen het duidelijk was dat Hitler zich ook niet aan de int. richtlijnen hield, deed de hele wereld alsof ze gek was. Dit gaf hitler de kans om zich zo te ontwikkelen. Dit dreigt nu weer in een x-aantal landen. JLH: toen hitler was verslagen was duidelijk dat de volkenbond niet echt werkte. om te voorkomen dat zoiets als de WO II opnieuw zou gebueren werd de VN opgericht met de veiligheidsraad met resolutie 4 waarin staat dat een land niet zelf aan mag vallen, maar dat de hele VN erachter moet staan. En wat doet VS, hij overtreedt die resolutie en valt irak toch aan. ik zie toch een paar overeenkomsten tussen hitler en bush: ze zijn beide op een ondemocratisch wijze aan de macht gekomen. ze vallen andere landen met een kutexcuus: hitler: hmmm... in polen zitten duitsers dus nu is het van ons bush: in irak zit olie dus nu is het van ons... KUCH KUCH... ik bedoel: osama moet gestopt worden!! IM PROUD TO BE AN AMERICAN!
||
Citaat:
Voor de wereld is de mogelijke reactie van NK hierop.
||
Citaat:
|
![]() |
Hmmm... Welke vraag beantwoord worden? Of Noord-Korea aangevallen moet worden?
Jazeker Waarom niet eerst NK en dan Irak? NK zit midden in een regio met supermachten: China Rusland Zuid-Korea (met ontzettend veel Amerikaanse soldaten). Dus NK kan niet veel uithalen, en daarom kan the USA even wachten met aanvallen *brawlk.. geen zin om te betogen
||
Citaat:
ik denk niet dat de VS NK aan gaat vallen, daar is bush te bang voor. maar anders moet hij vooral zijn gang gaan, een tweede vietnam oorlog zal zijn imago goed doen
||
![]() |
Citaat:
* NK is communistisch (en dat is niet goed, aldus de ongenuanceerde Bush en genuanceerde mij) * Mensen in NK leven in onderdrukking.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() waarom mag de VS wel massavernietigingswapens hebben en andere landen niet? * NK is communistisch (en dat is niet goed, aldus de ongenuanceerde Bush en genuanceerde mij) dus als china, NK en rusland vinden dat het kapitalisme niet goed is mogen ze het westen aanvallen? * Mensen in NK leven in onderdrukking. er zijn nog 50 andere landen waar mensen onderdrukt worden, waarom vallen we die niet aan en waarom steunt de vs sommige landen waar de population onderdrukt wordt (georgie bijvoorbeeld)
|
Sokrates, ik ben het ernstig oneens met je praat maar je vergeet even een belangrijkere supermacht in de omgeving van N.Korea, en dat is Japan. Japan heeft na de US het meest geavanceerde leger met eveneens het ruimste budget.
However, Japan is zo leuk geweest pacifisme in de grondwet op te nemen. Dat vind ik best stoer, eigenlijk.
||
Citaat:
Naar aanleiding van wat was dat? En wat zegt het? En waarvoor dient het? ![]() M.a.w.: heb je hier meer info over? ![]()
|
![]() |
||||
De Japanse grondwet:
http://www.oefre.unibe.ch/law/icl/ja00000_.html Of, als je geen zin hebt te lezen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|