Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 10:39
Potter
Potter is offline
Wie van de fokkers heeft er wel eens aan gedacht of kent mensen die eraan hebben gedacht.
Ik las namelijk een tijd terug dat 10% van de jeugd er wel eens serieus aan heeft gedacht.
Ik zelf heb er nooit aan gedacht.
(dit is een serieuze topic, dus geen antwoorden van: wanneer doe jij het eens.)
Ciao
Potter
Oud 27-02-2002, 10:41
Inferno
Inferno is offline
Ik denk dat veel mensen rond de 16,17 eraan denken vanwege alles wat er van je verwacht word en je zit dan vaak met jezelf in de knoop...Ik heb er best wel aan gedacht...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 10:52
Marcade
Marcade is offline
.. 'fokkers' .. ?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:19
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. 'fokkers' .. ?

Komt zeker van het Fok! forum af

Ik heb er wel eens aan gedacht en had zelfs enkele momenten waar het bijna fout ging. Gelukkig zijn die momenten wel zelden (misschien 3 keer in mijn hele leven)...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:29
Nena21
Nena21 is offline
Haha ja ik was al in de war.
Ik wist ff niet meer of ik nou op het FOK-forum was of hier
Maar om ff je vraag te beantwoorden,ja ik heb erover gedacht,vaak genoeg,nu dwaalt het ook nog weleens door m'n kop,maar ik durf het niet,dat zal dan misschien toch betekenen dat ik het diep van binnen niet wil,want anders had ik het allang gedaan.
En in m'n omgeving heb ik het ook meegemaakt ja,een ex van m'n moeder heeft voor m'n neus bijna zelfmoord gepleegd,en m'n vroegere beste vriendin wou ook zelfmoord plegen,gelukkig niet gedaan,maar veel scheelde het niet.

[Dit bericht is aangepast door Celesta (27-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:59
lithium
lithium is offline
ik dacht er vroeger vaak over, toen ging het een paar jaar beter, maar sinds een half jaar denk ik er nog vaker aan. Ik heb vaak momenten dat ik gewoon niets liever wil dan weg zijn
Oud 27-02-2002, 13:17
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
ja cker denk je der aan op een leeftijd van 16 17 of 18 ofso, puberteit duz zo ongeveer, ikzelf ook, nog steeds doe ik dat, denken aan zelfmoord of een heel per ongeluk ongelukje..
Oud 27-02-2002, 13:52
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
heaven or tha hell schreef:
ja cker denk je der aan op een leeftijd van 16 17 of 18 ofso, puberteit duz zo ongeveer, ikzelf ook, nog steeds doe ik dat, denken aan zelfmoord of een heel per ongeluk ongelukje..
Heeft meestal niks met puberteit te maken hoor

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:13
qghp
qghp is offline
toen ik 13 was heb ik er wel eens overnagedacht , maar ik ben nu 15 en ik heb alles weer allemaal op een rijtje zeg maar
maar aan de voorgaande reacties te lezen moet de ergste tijd nog komen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:20
Paulaah
Paulaah is offline
Nou toen ik 14 was, was ik wel depresief enzo.. Wel aan gedacht maar nooit echt serieus overwogen geloof ik..
meer zo van: Wie zou me missen? niemand.. Waarom zou ik mezelf niet gewoon van kant maken?

Maar nooit echt dat ik het echt wilde geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:40
*Norena*
*Norena* is offline
ik denk er elke dag aan, wanneer ik me rot voel...Maar heb niet doorgezet...Al weet ik wel zeker dat ik de kracht en lef ervoor heb..
Oud 27-02-2002, 14:43
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Citaat:
heaven or tha hell schreef:
Heeft meestal niks met puberteit te maken hoor

Ik denk dat dat wel degelijk iets met de puberteit te maken heeft. Je hele denken, doen en jijzelf verandert en ik weet wel zeker dat dat van invloed is. De gemiddelde leeftijd van zelfmoord onder jongeren is ook gedaald te afgelopen eeuw, wat wordt toegeschreven aan het eerder intreden van de puberteit.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 15:09
Andora
Andora is offline
kdenk er zelf wel aan en ken er owk wat die er aan denken. 1 vriend van muh was ut owk gelukt...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 15:39
Potter
Potter is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. 'fokkers' .. ?

Yep.
Alleen daar konden ze mijn posts niet zo waarderen.
Oud 27-02-2002, 15:47
dream-chaser
dream-chaser is offline
Ik heb er ook aan gedacht en ook geprobeert. Ik heb ddan ook een hele erge kt jeugd achter mijn rug. Een jeugd zonder vrienden. Dat is iets dat ik niemand toe wens. Er zijn ook mensen die vinden dat mensen die zelfmoord willen plegen zielig zijn en dat ze de makkelijke weg er uit zoeken. Dit zijn vaak mensen die geen problemen van groot formaat hebben meegemaakt. Die vinden het al een probleem als de auto het weer een keer niet doet, of als ze in een dipje zitten. Veel mensen die zelfmoord hebben willen plegen hebben veel ergere problemen gehad. Het is voor die mensen ook geen makkelijke keus geweest om dat te doen en voor mij ook niet om het te probeeren. Ik ben er ook blij van dat het niet gelukt is. Een ik hoop dat iedereen bij wie het mislukt is, er ook zo over denkt. Leven is wat je er van maakt niet wat je ervan krijgt.

Greetz
Oud 27-02-2002, 16:16
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dream-chaser schreef:
Ik heb er ook aan gedacht en ook geprobeert. Ik heb ddan ook een hele erge kt jeugd achter mijn rug. Een jeugd zonder vrienden. Dat is iets dat ik niemand toe wens. Er zijn ook mensen die vinden dat mensen die zelfmoord willen plegen zielig zijn en dat ze de makkelijke weg er uit zoeken. Dit zijn vaak mensen die geen problemen van groot formaat hebben meegemaakt. Die vinden het al een probleem als de auto het weer een keer niet doet, of als ze in een dipje zitten. Veel mensen die zelfmoord hebben willen plegen hebben veel ergere problemen gehad. Het is voor die mensen ook geen makkelijke keus geweest om dat te doen en voor mij ook niet om het te probeeren. Ik ben er ook blij van dat het niet gelukt is. Een ik hoop dat iedereen bij wie het mislukt is, er ook zo over denkt. Leven is wat je er van maakt niet wat je ervan krijgt.

Greetz
Ik ken het,ik heb ook een jeugd gehad zonder vrienden,en eigenlijk nog steeds een beetje.
En ik wens het ook niemand toe,want het is echt niet fijn,en vooral niet als je op dat moment juist mensen nodig hebt,vrienden.
En er zijn inderdaad mensen die het zielig vinden,onverstelbaar hoe sommige mensen denken.Ik had verleden keer een discussie met iemand die zei dat depressieve mensen zwak zijn als ze er niet bovenop kunnen komen,dat ze zichzelf zielig vinden terwijl ze dat niet zijn.Dat ze het zichzelf aan doen,dat depressiviteit hun eigen schuld is,en nog meer onzin.
Maar volgens mij hbben die mensen die dat zeggen inderdaad geen grote problemen gehad,anders denk je zo niet.
En tegen mij durfde hij ook nog effe te zeggen dat ik gewoon in een puberteitsdipje zat,yeah right,3 jaar lang,en best wel erg?
Maar ja,ik neem het allemaal maar met een korreltje zout wat hij zei,ik heb zowieso al een hekel aan mensen met vooroordelen,en vooral als ze nog zo dom lopen te praten over dingen waarvan ze niks weten

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 18:54
Kazanka
Kazanka is offline
thought about it, tried it, didn't like it
Oud 27-02-2002, 19:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
zelfmoord is gewoon een vorm van aandacht vragen, in de meeste gevallen. in zeer weinig gevallen is dit omdat die gene het leven echt niet meer ziet zitten...

hoeveel mensen zijn er hier niet geweest die schreeuwen dat ze zelfmoord willen plegen en het eigenlijk toch niet doen... maar ja, je weet niet wie het serieus meent en wie niet, dus moet je iedereen wel serieus nemen...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:53
dream-chaser
dream-chaser is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
zelfmoord is gewoon een vorm van aandacht vragen, in de meeste gevallen. in zeer weinig gevallen is dit omdat die gene het leven echt niet meer ziet zitten...

hoeveel mensen zijn er hier niet geweest die schreeuwen dat ze zelfmoord willen plegen en het eigenlijk toch niet doen... maar ja, je weet niet wie het serieus meent en wie niet, dus moet je iedereen wel serieus nemen...
Je moet nu niet gaan denken dat iedereen hier het zegt om aandacht te krijgen. Ik heb eerst 2,5 jaar voot iedereen verborgen kunnen houden dat ik zelfmoord heb willen plegen. Als je dat aandacht vragen noemt dan is er iets niet goed, want hoe kun je aandacht vragen als niemand het weet.
Oud 27-02-2002, 19:57
Rhinus
Rhinus is offline
1 op de 10? Dat is wel extreem veel. Ik denk daar gelukkig nooit over. Ik ga dat dus ook niet doen .
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 20:00
dream-chaser
dream-chaser is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
1 op de 10? Dat is wel extreem veel. Ik denk daar gelukkig nooit over. Ik ga dat dus ook niet doen .
Hoe bedoel je 1 op de 10?
Oud 27-02-2002, 22:47
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:

Oh bah,moet deze discussie er weer komen
Hoe kan jij weten of iemand aandacht wilt vragen!
Kan jij hun gedachten lezen ofzo?Nee.
Pfff...ik ga hier niet eens meer op in,ik heb verleden keer een hele discussie met iemand erover gehad,mensen moeten niet beslissen voor een ander of hij of zij het zegt/doet om aandacht te vragen

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 22:48
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dream-chaser schreef:
10% van de jeugd
Dus 1 op de 10 jongeren heeft er wel eens serieus aan gedacht

Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 07:27
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Oh bah,moet deze discussie er weer komen
Ghehe, ja sommige mensen denken er alles over te weten

Toen ik erover nadacht en het bijna nog deed ook, was dit een moment van wanhoop. Het had niets, maar dan ook helemaal niets met aandacht vragen te maken, aangezien ik het niet eens aan iemand vertelde toendertijd. Ik deed juist alles om mijn problemen te verbergen...

In realiteit praat ik er trouwens nog steeds niet over. Alleen mijn zusje en moeder weten het, voor de rest niemand.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 08:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Toen ik erover nadacht en het bijna nog deed ook, was dit een moment van wanhoop. Het had niets, maar dan ook helemaal niets met aandacht vragen te maken, aangezien ik het niet eens aan iemand vertelde toendertijd. Ik deed juist alles om mijn problemen te verbergen...

In realiteit praat ik er trouwens nog steeds niet over. Alleen mijn zusje en moeder weten het, voor de rest niemand.
.. maar je hebt uiteindelijk geen zelfmoord gepleegd ..

.. en je hebt al die jongeren op dit forum ook gezien, die aangekondigd hadden zelfmoord te plegen ..

.. en ze leven allemaal nog ..

..

Zelfmoord kan je gebruiken om van je problemen af te komen en naar een 'beter' oord te gaan, maar ..

Zelfmoord kan je ook gebruiken om aandacht te vragen.

Ik heb geen flauw idee welke meer voorkomt. Volgens mij de onderste bij de jeugd (onbewust) meer, en de bovenste bij wat oudere mensen. Maar dat is maar een gedachte ..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2002, 08:43
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. maar je hebt uiteindelijk geen zelfmoord gepleegd ..
Op het laatste moment niet nee ..

Citaat:
Ik heb geen flauw idee welke meer voorkomt. Volgens mij de onderste bij de jeugd (onbewust) meer, en de bovenste bij wat oudere mensen. Maar dat is maar een gedachte ..
Bij mij was het wanhoop, een moment waar ik gewoon niet meer wilde ..

Ik denk dat het per persoon verschillend is en niet per se aan leeftijd gerelateerd is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 08:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik denk dat het per persoon verschillend is en niet per se aan leeftijd gerelateerd is.
De 'pubertijd' bestaat wel degelijk. Een moment in je leven waarin je lichaam een groeispurt neemt, hormonen voor het eerst losgelaten worden in je lichaam, en je mentaal ook veranderingen doormaakt.

Ik denk/vind dat mensen in de pubertijd veel opener staan voor depressieve momenten/dingen dan niet-pubers, en dan veelal gebrek aan liefde, gebrek aan respect/vrienden, gebrek aan motivaties om volgens de 'maatschappij' te leven.

en pubertijd is nou eenmaal tussen de, wat 13-18? .. (oh wacht we hebben het nu over mij en jou he?) .. 13-22 XD ..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:08
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
(oh wacht we hebben het nu over mij en jou he?) .. 13-22 XD ..
..

Pfff, life is a bitch :/
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:16
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
..

Pfff, life is a bitch :/
life isn't.

society is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:22
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
society is.
Oh well, one thing comes from another .. our beloved society makes life a bitch .. it just screws her over and over 'till she gets vicious and wants to get even ..

..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Oh well, one thing comes from another .. our beloved society makes life a bitch .. it just screws her over and over 'till she gets vicious and wants to get even ..

..

yup.

*moet nu naar bank om bank lief aan te kijken* .. *ZUCHT* .. *KUT VISA GISTEN*

hehe
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:30
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
*moet nu naar bank om bank lief aan te kijken*

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 11:46
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Bij mij weten zelfs m'n ouders het niet,niet dat ze het wat kunnen schelen

Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:58
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
dream-chaser schreef:
Leven is wat je er van maakt niet wat je ervan krijgt.

Greetz
mee eens...probeer er dan ook allemaal wat moois van te maken, voor hoever het lukt...iedereen sterkte iig!

Kuzz
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 15:51
jenny13
jenny13 is offline
Ik vind het een beetje stom..
Maar ik heb zelf ook wel neigingen gehad vanaf groep 5 al en ik ben er nog steeds... Heb ook pogingen gedaan en tja.. tog steeds gedacht van.... tja.. zou niet eerlijk zijn voor mijn omgeving...
Maar nu heb ik tog weer zoiets van wie zou me missen....
Maar goed ik weet dat ik het nog lang niet zo errug heb als anderen...
Want ik heb minstens twee friends die iedere dag zeggen : ik wil dood (en dan niet als grapje of wat dan ook)
Ik hoop dat ik het zelf nooit doe... En niet dat iemand anders die ik ken het ooit doet...
Oud 28-02-2002, 16:41
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
dream-chaser schreef:
10% van de jeugd denk over zelfmoord. Dat is 1 op de 10.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 10:07
dream-chaser
dream-chaser is offline
Ik dacht dat het een reactie was op mijn bericht. 1 op de 10 is ook hoog. Komt waarschijnlijk ook door de ongelovelijke k*t maarschappij waar we nu in leven.

Live live like it is your last, because most of it is allready f*cked up by society.

Mensen denken tegenwoordig alleen nog maar aaqn hun zelf en niet aan anderen. Alles wat anders is reageren ze op af. Alsof ze gewoon bang zijn voor dsingen die ze niet begrijpen.

Greetz
Oud 01-03-2002, 11:05
Sharksy
Sharksy is offline
Om ff alle mensen duidelijk te maken dat het geen goed idee is: JE KOMT NIET IN DE HEMEL OMDAT JE JE LEVEN NIET HEBT AFGEMAAKt ZOALS DAT VOLGENS HET LOT ZOU MOETEN... JE HEBT OP DAT MOMENT AFGEWEKEN VAN JE PAD EN DE KERK IS ER OP TEGEN....
Naja dat was het wel zo ongeveer.
Niet dat ik er zelf nooit over denk maar ik heb in een documentaire gezien dat de kerk er op tegen is en dat God je niet toelaat tot de hemel omdat zelfmedelijden het laagste gevoel is wat je kan hebben...
Tja voor de mensen die het doen heb ik alleen maar medelijden maja...
greetz Sharky
Oud 01-03-2002, 15:52
Verwijderd
Ik heb er wel eens aan gedacht. In hoeverre dat serieus is geweest kan ik eigenlijk niet meer goed herinneren. Ik weet nog wel dat ik destijds behoorlijk overtuigd was van mijn eigen zieligheid en dat ik echt niet verder meer kon. Ik ben in die periode ook vrij veel thuisgebleven van school omdat ik gewoon niks anders wilde doen dan slapen..(redelijk van deze depressiviteit was overigens een meisje).

Er zit nog wel een groot verschil tussen er 'serieus' aan denken en ook daadwerkelijk in staat zijn om het te doen. Natuurlijk denk je er wel eens aan, maar er is toch nog wel een verschil tussen 'serieus' denken: 'ik wil niet verder leven zo' en ook echt op de rand van een brug staan met een steen aan je voet...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 16:53
dream-chaser
dream-chaser is offline
Citaat:
Sharksy schreef:
Om ff alle mensen duidelijk te maken dat het geen goed idee is: JE KOMT NIET IN DE HEMEL OMDAT JE JE LEVEN NIET HEBT AFGEMAAKt ZOALS DAT VOLGENS HET LOT ZOU MOETEN... JE HEBT OP DAT MOMENT AFGEWEKEN VAN JE PAD EN DE KERK IS ER OP TEGEN....
Niet dat ik er zelf nooit over denk maar ik heb in een documentaire gezien dat de kerk er op tegen is en dat God je niet toelaat tot de hemel omdat zelfmedelijden het laagste gevoel is wat je kan hebben...
greetz Sharky
Gaat bij mij niet op. In mijn ogen bestaat god niet en als hij al bestaat is het een eikel. De kerk kan mij al helemaal de rug op, zeker de katholieke kerk. Voor iedereen die er anders over denkt: DIT IS NIET PERSOONLIJK BEDOELT! Ik respecteer wat mensen denken ook al is het in de prullenbak die naast mij staat. Ik geloof gewoon niet in god.
Oud 01-03-2002, 16:54
dream-chaser
dream-chaser is offline
Het is trwns ook geen zelfmedelijden het is een manier voor sommigen om hun problemen op te lossen, net als iemand anders op een andere manier hun problemen oplossen.

Greetz
Oud 01-03-2002, 16:55
guesswhat ?
guesswhat ? is offline
Ja regelmatig heb ik er de laatste tijd aangedacht
Ik dacht dat het de juiste uitweg zou zijn en er geen betere oplossing voor zou zijn al mijn problemen maar das dus verkeerd zelfmoord is egoistisch wat er ook gaande is in je leven je hoort te blijven vechten
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 19:54
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
guesswhat ? schreef:
Ja regelmatig heb ik er de laatste tijd aangedacht
Ik dacht dat het de juiste uitweg zou zijn en er geen betere oplossing voor zou zijn al mijn problemen maar das dus verkeerd zelfmoord is egoistisch wat er ook gaande is in je leven je hoort te blijven vechten
hoeft niet egoistisch te zijn, als iemand nou elke dag zichzelf in ze armen snijdt, nikz meer wil doen, geen zin meer heeft en alleen nog dood wil. Moet die persoon dan in leven blijven omdat andere mensen hem anders gaan missen. Ook best wel egoistisch van hun dan om die persoon zo te laten lijden

[Dit bericht is aangepast door Kazanka (01-03-2002).]
Oud 01-03-2002, 20:03
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Een vriendin van mij heeft er aan gedacht, nu nog denk ik....
Oud 02-03-2002, 00:27
cerys
cerys is offline
sinds n maand nadat mn broer het zelf had gedaan nooit meer nee
Oud 02-03-2002, 05:41
MrOizo
MrOizo is offline
Ik denk er weleens aan(paar keer per week), en mensen die ik ken ook.

Vind het trouwens heel normaal geworden.

[Dit bericht is aangepast door MrOizo (02-03-2002).]
Oud 02-03-2002, 14:34
*oma*
*oma* is offline
ik...
Oud 02-03-2002, 15:16
Pholon
Pholon is offline
Ik ken 2 mensen die zelfmoord hebben geprobeerd te plegen. Volgens mij baal je dan als het mislukt
Oud 02-03-2002, 16:33
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Sharksy schreef:
greetz Sharky
Je schrijft het hier op alsof het een feit is, maar bedenk je wel dat dit alleen voor JOU een feit is. Geloof is een goed iets, maar iedereen heeft een ander geloof, een andere denkwijze.

En ik denk niet dat zelfmoord per definitie zelfmedelijden is, het kan ook een opoffering zijn of een actie van een psychotisch persoon.

De vraag bij mij is eigenlijk.. is zelfmoord plegen nou laf of lef hebben?

Ik heb er zelf ook weleens over gedacht, als 8-jarige al. Ik weet dat dat belachelijk jong is, maar ik had al behoorlijk wat gezien. Ik heb het nooit echt geprobeert, WANT ik wou geen aandacht trekken. En bovendien koos ik ervoor om te leven. Hoeveel harder dat soms ook kan zijn..

Cat

Oud 02-03-2002, 16:46
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sharksy schreef:
greetz Sharky
Ligt er maar aan welk soort geloof en hoe streng.

Ik praat wel is met een christelijke vriend van me, die veel weet, en die zegt, dat als je in de hemel wilt komen, je simpelweg gewoon moet geloven dat Jesus, de zoon van God zich heeft opgeofferd voor de mensheid ofzoiets dergelijks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten