Oud 23-02-2003, 19:15
Mriek!
Mriek! is offline
Verwachtingen zorgen voor teleurstellingen...... daarom kan je ze het beste maar niet hebben.
Zo leef je veel puurder! Mee eens?
Oud 23-02-2003, 19:24
Lizard
Lizard is offline
Als je geen verwachtingen hebt heb je ook geen doel in het leven, beetje zinloos als het aan mij vraagt. Ik verwacht wel dingen, maar altijd de slechtste, zo kan het nooit tegenvallen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:26
fil
fil is offline
Het hangt er volgens mij vanaf waar je die verwachtingen op loslaat en hoeveel controle je hebt over datgene waar je verwachtingen van hebt.

Wanneer je bij voorbeeld verwachtingen hebt op het gebied van mensen is dat een andere zaak wanneer je bij voorbeeld in een sport mikt op het beste. En er is een klein deel waar verwachtingen niet tot teleurstellingen leiden en in die gevallen leidt dat tot een onbeschrijflijk goed gevoel!

Dus ik zou zeggen, laten we op het juiste moment van de juiste bron drinken! Doei!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:06
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Ik heb altijd te hoge verwachtingen maar tegelijk ook totaal geen verwachtingen of hele lage verwachtingen.

Als je geen verwachtingen hebt, jah je leeft veel vrijer,
ik kan het niet, wordt er dan juist depressief (ofzo)
Oud 23-02-2003, 21:26
Not for Sale
Not for Sale is offline
Idd, verwachtingen zijn naïef. Maar te denken dat je kan leven zonder verwachtingen is nog naïever. Net als bijv. vooroordelen heb je er altijd een paar, die je toch niet kan uitroeien.
Oud 23-02-2003, 21:33
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Idd, verwachtingen zijn naïef. Maar te denken dat je kan leven zonder verwachtingen is nog naïever. Net als bijv. vooroordelen heb je er altijd een paar, die je toch niet kan uitroeien.
jah helemaal mee eens
Oud 24-02-2003, 08:11
Quiana
Quiana is offline
Vrijer en doellozer ja..
Denk dat iedereen wel verwachtingen heeft,
ook al wil je dat niet..
(bij een simpel toetsje op school bijv,
je verwacht toch wel iets lijkt me)
Oud 24-02-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:
Hier sluit ik me eigenlijk wel bij aan..

Je hebt altijd wel verwachtingen, of je het nou wil of niet.. net zoals dat je al verwacht zonder verwachtingen vrijer te leven zeg maar..

Je moet geen hoge eisen gaan stellen, en dus hele hoge verwachtingen, dan wordt je altijd teleurgesteld.. maar wanneer e reële verwachtingen hebt, dan hoeft dat helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:36
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Lizard schreef:
Als je geen verwachtingen hebt heb je ook geen doel in het leven, beetje zinloos als het aan mij vraagt. Ik verwacht wel dingen, maar altijd de slechtste, zo kan het nooit tegenvallen
Geen verwachtingen heeft idd als groot voordeel dat je mindr vaak teleurgesteld wordt, maar het kan heel makkelijk omslaan in negatief denken en dat is ook niet alles. Op den duur heb je nergens meer lol in en heb je geen enkele doel meer in je leven.

Voor een tijd zonder verwachtingen leven kan, maar uiteindleijk moet je tog weer een gok nemen. En dan gaat het goed of ga je op je bek...en begint het weer van voren af aan...als het goed is...
Oud 24-02-2003, 14:36
faith666
faith666 is offline
Mee eens, bij mij in de familie is het blijkbaar de gewoonte dat iedereen een stapje hoger komt....als je t snapt...
Mijn vader wil ons de mogelijkheid geven om een betere baan te krijgen dan hij heeft, hij kreeg die mogelijkheid weervan zijn vader enzo....
Tot nu toe is het steeds gelukt....mijn opa was alleen directeur, mijn pa is nu psychiater en topambtenaar.....maar wat moet ik nu bereiken? Minister ofzo?
Mijn ap bedoeld het goed, betaald al ons studie geld, de meeste bij ons thuis doen ook 2 studies....maar ik voel me daar niet prettig bij........heb toch het gevoel dat ik veel moet bereiken en ik weet niet of ik dat wle kan, ik ga wel studeren, wrs ook 2 studies maar toch..........zucht....

Okeej klinkt misschien vreemd maar.....tis nou eenmaal zo...
Oud 24-02-2003, 14:38
wicce
wicce is offline
ik ben et er wel aardig mee eens.. leef met wat je hebt en wil niet altijd meer.. net zoals met verwachtingen, stel geen idote eisen aan jezelf.. op die manier wordt je denk ik veel gelukkiger. althans ik
Oud 24-02-2003, 15:02
Verwijderd
geen verwachtingen hebben is idd wel beter.. omdat t je anders meestal teleursteld maar of je er vrijer door leeft ofzo dat lijkt me sterk.....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:25
Outrageous
Outrageous is offline
Ik denk dat je een beetje een middenweg moet vinden. Als je namelijk helemaal geen verwachtingen hebt van het leven bijvoorbeeld dan zal je waarschijnlijk niet al te gelukkig leven. Je moet wel de kans hebben om te kunnen dromen, en daar horen ook teleurstellingen bij. Zo is het leven nou eenmaal...
Oud 24-02-2003, 15:49
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
zoals bij alles in het leven...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten