Oud 29-03-2002, 13:47
Verwijderd
Ineens heb je het: je word conducteur

Nooit en te nimmer maar wat gebeurt: je bent heel relaxt dingen aan het lezen op het internet .. en je valt iets op .. goh, iemand heeft de GUI van AtheOS gemerged met Linux en de API van BeOS .. hoe heeft diegene dat nu voor elkaar gekregen?

En dan gebeurt het haast onvermijdelijke: ik kan de hele nacht door blijven denken over dit verschijnsel. Hoe heeft hij de verschillen tussen AtheOS en de Linux kernel overbrugt? Wat zijn de eventuele gevolgen voor Linux op de desktop hiervan? Heeft Linux nu ineens een standaard desktop met een goed gedefineerde API? Wat zijn de gevolgen voor KDE en GNOME? En voor X11 in het algemeen?

Eigenlijk wel vreemd, je ziet iets .. het intrigeert je .. en blijft er uren / dagen / weken en zelfs maanden mee rondlopen .. over iets dat feitelijk gezien best logisch is, maar het ineens opdagende interesse .. hoe is dit te verklaren?

Is dit nu wat je noemt een hyperfocus? Dat je jezelf helemaal stort op iets? En de buitenwereld vergeet?

Want eigenlijk is het best lastig, het ondermijnt ook mijn sociale leven .. ik loop namelijk continu met zulke gedachten rond .. allerlei ideeen en analyses van diverse ontwikkelingen

Maybe I'm just a lunatic? Who knows
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2002, 13:58
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Uhh .. Marc? Probeer je je record -topics-in-een-dag te verbreken?

In plaats van al die topics te posten kon je ook in het zonnetje zitten.
Oud 29-03-2002, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Uhh .. Marc? Probeer je je record -topics-in-een-dag te verbreken?
Neuh

Citaat:
In plaats van al die topics te posten kon je ook in het zonnetje zitten.
Mijn computer was druk bezig met iets .. euhm, laat maar dus ik verveelde me voor even en dacht: "laat ik de depri topics ff afzakken en een paar algemenere topics openen over psychologie" .. et voila

[Dit bericht is aangepast door ******** (29-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 12:48
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Mijn computer was druk bezig met iets .. euhm, laat maar dus ik verveelde me voor even en dacht: "laat ik de depri topics ff afzakken en een paar algemenere topics openen over psychologie" .. et voila

[Dit bericht is aangepast door ******** (29-03-2002).]

Allemaal smoesjes. Van buiten zitten word je bruin en vrolijk en dat is veel belangrijker dan in het guinness book of records terecht te komen met het plaatsen van topics
Oud 31-03-2002, 12:56
Verwijderd
Yah, soms heb je van die dingen die je niet loslaten jah..Ik herken het Ik heb het momenteel met iets heel vaags..Misschien iz het ook wel meer herkenning.
Bij ons op school zit een meisje. Ze is totaal niet geliefd, zit in de pauzes alleen en niemand wil naast haar zitten. Bij de musical, waar ik aan meedoe, is zij ook. Nu vroeg ze me laatst heel bedeest of ze naast me mocht komen zitten, of dat ze er een stoel tussen moest laten. Ik vroeg haar waarom ze niet naast me mocht komen zitten en ze zei: "ja, de meeste mensen willen dat niet.." En dat laat me maar niet los, ik moet er iedere keer aan denken hoe ontzettend wanhopig en eenzaam ze zich moet voelen.. En dan die mensen waar ik mee omga bij die repetie van de musical (zijn er niet echt veel, maar jah..) die zeggen: "ze is gewoon raar, ik mag haar niet.. Ga jij maar naast haar zitten." En ik probeer ze te vertellen dat er vast iets is waar ze mee zit, maar ze zijn zo bekrompen! aah, kan ik me echt kwaad om maken. Vooral omdat ik me zo goed kan inleven in hoe zij zich moet voelen..

Okee, is wel iets anders as wat jij hebt, maar ik moest het toch even kwijt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Allemaal smoesjes. Van buiten zitten word je bruin en vrolijk en dat is veel belangrijker dan in het guinness book of records terecht te komen met het plaatsen van topics
Ik had een SSH sessie lopen met een portscan op de server van kantoor, aangezien ik de veiligheid aan het testen was. Ook ben ik erachter gekomen dat SUID binaries (op het moment dat iemand al toegang heeft tot het systeem), verdomd gevaarlijk kunnen zijn

*compulsieve multitasker*

En trouwens: te lang in de zon zitten is ook niet goed .. word je helemaal gaar van maar goed, vanmiddag was ik wel 2 uur lang buiten in de zon met mijn hond aan het spelen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:
Okee, is wel iets anders as wat jij hebt, maar ik moest het toch even kwijt
Dat is inderdaad iets anders misschien als jij je inleeft in hun bekrompen denkwereld en kan uitdiepen *waarom* ze zo denken, dat je dan dichter in de buurt komt. Daarna is de vraag hoe je deze wereld penetreert..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten