| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
als je dingen niet kan verklaren dan ga je snel aan toeval denken, maar alles heeft een reden
toeval is om dingen snel weg te laten 'waaien' uit je gedachten zodat je er niet langer over na hoeft te denken (zo denk ik dus over toeval)thanx all of you
|
|
|
|
Fijn dat alles wat ik doe al bepaald is. Dat zou betekenen dat tijd bestaat en dat er een vroeger en een toekomst is. Helaas, er is alleen nu. Niks staat vast en alles KAN gebeuren mits bepaalde keuzes worden genomen.
Er gebeurt elke dag wel iets ergs in de wereld, klein of groot, dus dan zou je je elke dag moeten voelen alsof er iets ergs gaat gebeuren. Aangezien jij dit voelt dan voel je je nooit veilig en als je je nooit veilig hebt gevoeld hoe weet jij dan wat veilig is?
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Toeval noem je twee identieke keuzes die elkaar kruizen zonder dat je je daar bewust voor koos. Het gebeurt de constante dag maar we pikken diegene eruit die ons dicht aan het hart liggen; selectief.
Ik zit op de bank en heb dorst, er zit iemand naast me en die heeft ook dorst (maar dat weet ik niet). We staan tegelijk op om iets te drinken te halen: toevallig. Ik wil de weg over en er komt een auto aan. Zelfde principe maar ligt niet zo 'dicht' bij jouw als het vorige.
|
|
|
|
legatus schreef:
Fijn dat alles wat ik doe al bepaald is. Dat zou betekenen dat tijd bestaat en dat er een vroeger en een toekomst is. Helaas, er is alleen nu. Niks staat vast en alles KAN gebeuren mits bepaalde keuzes worden genomen. --------------------------------------------- Ik zelf geloof ook niet dat er toeval bestaat, en ook dat je leven (voor een groot deel) vast/in je genen staat. De keuze's die je maakt, bewust of onbewust, komen uit je karakter voort, maar wat nou als je op een bepaald moment niet gedaan had wat je nu wel gedaan hebt? Dan zou je leven er misschien wel heel anders uitzien. Misschien dat er toch wel zo iets is als 'het lot' (sry voor de vage reply, maar ik wist het niet anders te zeggen) Mzzlz, Kipracticer |
|
|
|
|
|
Als 'het lot' zou bestaan betekent dat alles vast staat, wat je doet en niet doet. Niet toevallig alleen bepaalde dingen want dan zou er plots een selectief lot bestaan. Die weer door de mens word bedacht en dan weer uit het lot voorkomt... m.a.w. het is OF alles 'het [nood]lot' OF niet.
| Advertentie |
|
|
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Drugs & Alcohol |
Algemeen tripreport topic Verwijderd | 413 | 10-02-2017 00:04 | |
| Verhalen & Gedichten |
vrijdagavond verhaal Sasjeliefff | 1 | 31-10-2005 19:14 | |
| Films, TV & Radio |
écht enge films? Verwijderd | 176 | 19-09-2005 13:49 | |
| Films, TV & Radio |
Welke film is echt eng! Ik2010 | 73 | 01-01-2004 22:59 | |
| Muziek |
Radiohead in Ahoy of Gelredome!!!! IEMOW-KOR | 254 | 16-11-2003 23:03 | |
| Psychologie |
Dit briefje kreeg ik van van mijn beste vriendinnetje, hoe kan ik haar helpen? Palmboompje | 25 | 18-12-2002 20:29 | |